Bygga eller hyra hus i Thailand

Ja, väldigt få planerar för en skilsmässa, när det sker tar frun huset i Sverige för hon har större rätt till ditt hus,
det gemensamma huset som du byggt åt henne i Thailand tar hon också för det är ju skrivit på henne.

Äktenskapsförord, arrendekontrakt och äga huset i Thailand gör väl de som inte tror till 100% tror på att det fungerar för evigt.....
Undrar hur många som har ett äktenskapsförord?

Varför skall man ingå äktenskap om man redan planeras skilsmässa ? Låter somNmax. :rolleyes: ursäkta att jag driver med dig N men det känns som du klarar av det.
Jag som är dum enligt många som skriver här har litat på handslag vid husbygge. Fungerade klockrent. Handslag även andra tillfällen här aldrig blivit besviken
Om jag ingår äktenskap litar jag på henne annars inte, om hon sviker mig vilket kan hända så ok har ingen reservplan, för litar ju på henne.
Nu är inte jag gift men marken är min för 30 år framåt och skulle någon djävlas med mig så kommer ingen över marken även om jag flyttar till Timbuktu.
Hur trevligt är det i en skala. Svara på det N
Jag litar på folk som jag har kollat tillräckligt länge. Den jag älskar liter jag till hundra, annars skulle jag inte älska henne.
Gift inte er om ni har tvivel gör det om ni inte har det och älska den ni valt, är mitt råd.
Bygg inte någon sexmiljonersvilla i Thailand överhuvudtaget om ni inte är miljardärer. Gör ni det så skyll på er själva.
Bosätta en i risby om ni gillar leva enskilt men bosatt er aldrig på en turisthak om ni vill bli lyckliga och älskar vanligt liv.
Det är som jag ser det.

Varför skall man ingå äktenskap om man redan planeras skilsmässa ? Låter somNmax. :rolleyes: ursäkta att jag driver med dig N men det känns som du klarar av det.
Jag som är dum enligt många som skriver här har litat på handslag vid husbygge. Fungerade klockrent. Handslag även andra tillfällen här aldrig blivit besviken
Om jag ingår äktenskap litar jag på henne annars inte, om hon sviker mig vilket kan hända så ok har ingen reservplan, för litar ju på henne.
Nu är inte jag gift men marken är min för 30 år framåt och skulle någon djävlas med mig så kommer ingen över marken även om jag flyttar till Timbuktu.
Hur trevligt är det i en skala. Svara på det N
Jag litar på folk som jag har kollat tillräckligt länge. Den jag älskar liter jag till hundra, annars skulle jag inte älska henne.
Gift inte er om ni har tvivel gör det om ni inte har det och älska den ni valt, är mitt råd.
Bygg inte någon sexmiljonersvilla i Thailand överhuvudtaget om ni inte är miljardärer. Gör ni det så skyll på er själva.
Bosätta en i risby om ni gillar leva enskilt men bosatt er aldrig på en turisthak om ni vill bli lyckliga och älskar vanligt liv.
Det är som jag ser det.
Att bygga en 6 mille hus behöver man fn inte vara miljardär. Var det 6 mille thb eller 6 mille sek?

Nog sprider du dubbla budskap i alla fall ;):):)

"Om jag ingår äktenskap litar jag på henne annars inte”,
”Nu är jag inte gift men marken är min för 30 år framåt" :D

Både hängslen och livrem :D

Lita på henne och gift dig :):)

Nog sprider du dubbla budskap i alla fall ;):):)

"Om jag ingår äktenskap litar jag på henne annars inte”,
”Nu är jag inte gift men marken är min för 30 år framåt" :D

Både hängslen och livrem :D

Lita på henne och gift dig :):)

Det gör jag inte ser du. För att kunna skriva marken över till dig gäller det att ni inte är gifta är ni det går det inte. Ok?
När ni har gift er kan inte hon längre skriva över marken.
Att hon skriver över marken till mig före äktenskap betyder att jag har marken trettio år arrengerat ifall hon skulle dö före mig.
Hängslen och livrem kanske som i Sverige men så är lagen. Vad i h...te:p är det så svårt att förstå? :eek: :p

Senast ändrad:
Kurant jag måste fråga dig är du verkligen kurant?
Samma fråga om dig eller om du bara misslyckats i din text?
Du verkar i alla fall vara försiktig och klok och som inte går "all in” och gifter dig direkt utan villkor och förberedelser.
Blir svårare att tolka om det inte gäller andra också.

Samma fråga om dig eller om du bara misslyckats i din text?
Du verkar i alla fall vara försiktig och klok och som inte går "all in” och gifter dig direkt utan villkor och förberedelser.
Blir svårare att tolka om det inte gäller andra också.
Försiktig har jag inte varit i hela mitt liv. Litar helt på Noi, skulle hon svika mig blir det annat att tänka på.
Jag går all in fast har mera all in för det kommer nytt hela tiden
Jag har inte gift mig p g a dåliga erfarenheter tidigare men nordiska tjejer. Nu avvaktar jag fast litar på henne.
Oavsett om vi är i förhållande eller singel måste vi blicka framåt. Dör hon vad gör jag? Dör jag skiter jag i det hela.

Det gör jag inte ser du. För att kunna skriva marken över till dig gäller det att ni inte är gifta är ni det går det inte. Ok?
När ni har gift er kan inte hon längre skriva över marken.
Att hon skriver över marken till mig före äktenskap betyder att jag har marken trettio år arrengerat ifall hon skulle dö före mig.
Hängslen och livrem kanske som i Sverige men så är lagen. Vad i h...te:p är det så svårt att förstå? :eek: :p
Ok bara en lite hake, det är helt jvla omöjligt att skriva över mark på en falang.

Försiktig har jag inte varit i hela mitt liv. Litar helt på Noi, skulle hon svika mig blir det annat att tänka på.
Jag går all in fast har mera all in för det kommer nytt hela tiden
Jag har inte gift mig p g a dåliga erfarenheter tidigare men nordiska tjejer. Nu avvaktar jag fast litar på henne.
Oavsett om vi är i förhållande eller singel måste vi blicka framåt. Dör hon vad gör jag? Dör jag skiter jag i det hela.
Undrar vem det är som inte är riktigt kurant..

Hyra, arrengerat för trettio år och första tjinget för trettio år till fast trettio räcker för mig
Vad är problemet? Jävlig släkt? Självförtroendet vad?
Man kan inte hyra på 30 år heller, däremot så kan man leasa mark på 30 år, kruxet är bara att om man skriver in i avtalet som registreras på landoffice (vilket det ju måste göras om det ska gälla) att man har en option/ting på 30 år till så är det ogiltigt pga att lagen säger att man max får leasa i 30 år och att man ju då via avtal försöker kringå lagen vilket är olagligt. Så om marken byter ägare så kan nya ägaren strunta i att kännas vid avtalet och du kan inget göra.
Så om du alltså har skrivit in en "första tjing" på 30 år till så har du eg inget avtal överhuvudtaget.
Hepp så det kan gå...

Man kan inte hyra på 30 år heller, däremot så kan man leasa mark på 30 år, kruxet är bara att om man skriver in i avtalet som registreras på landoffice (vilket det ju måste göras om det ska gälla) att man har en option/ting på 30 år till så är det ogiltigt pga att lagen säger att man max får leasa i 30 år och att man ju då via avtal försöker kringå lagen vilket är olagligt. Så om marken byter ägare så kan nya ägaren strunta i att kännas vid avtalet och du kan inget göra.
Så om du alltså har skrivit in en "första tjing" på 30 år till så har du eg inget avtal överhuvudtaget.
Hepp så det kan gå...
Tyvärr så skall detta vara sant , exakt detta som Isaan laywer gav mig i uppgifter 2005 ,, Så därför har vi idag inget hus tillsammans , och jag har bara ett boende i min frus hus ,min inga slantar investerade .iofs sak samma då utfallet hade varit detsamma , dvsa min frus hus 5555:):):)

Tyvärr så skall detta vara sant , exakt detta som Isaan laywer gav mig i uppgifter 2005 ,, Så därför har vi idag inget hus tillsammans , och jag har bara ett boende i min frus hus ,min inga slantar investerade .iofs sak samma då utfallet hade varit detsamma , dvsa min frus hus 5555:):):)
Men i Sverige har ni väl ett hus tillsammans eller hyr ni?

Får man 30 så räcker det väl vanligtvis. Kan inte vara så många som behöver 60 år. Vårt hus och mark äger frugan. Ett hus är ju i de flesta fallen små pengar en mark bit med ett hus på. Orsaken till att vi äger huset är att vi då kan göra som vi själv vill.

Men i Sverige har ni väl ett hus tillsammans eller hyr ni?
Jag äger en bostadsrätt , huset sålde jag 2013 , i Sverige har jag dessutom ett äktenskapsförord , mina tillgångar samt bankmedel är mina och hennes är hennes , rent juridiskt sett så är det så ...

En bostadsrätt 2a 63 m2 som kostar 2800 kr/mån avgift , Då har man råd att bo i Thaialnd halva året , i Isaan har vi ju ingen hyra , stänger av elen samt internet hemma i Sverige , skall jobba stenhårt i vår samt sommar , då kan vi dra ner i November samt stanna till April ..fördelen med Isaan är kortare samt "renare" regnperiod , det blir sååådjäkla skitigt i Pattaya under den tiden . Annars föredrar jag Pattaya framför Isaan , helt klart är det så ,, men går ju att åke ner då och då..:)

Liknande trådar

C
Svar
116
Visningar
15 K
Anonymos
A
A
Svar
88
Visningar