Mr.Jo
Forumveteran
Ja, väldigt få planerar för en skilsmässa, när det sker tar frun huset i Sverige för hon har större rätt till ditt hus,
det gemensamma huset som du byggt åt henne i Thailand tar hon också för det är ju skrivit på henne.
Äktenskapsförord, arrendekontrakt och äga huset i Thailand gör väl de som inte tror till 100% tror på att det fungerar för evigt.....
Undrar hur många som har ett äktenskapsförord?
Varför skall man ingå äktenskap om man redan planeras skilsmässa ? Låter somNmax. ursäkta att jag driver med dig N men det känns som du klarar av det.
Jag som är dum enligt många som skriver här har litat på handslag vid husbygge. Fungerade klockrent. Handslag även andra tillfällen här aldrig blivit besviken
Om jag ingår äktenskap litar jag på henne annars inte, om hon sviker mig vilket kan hända så ok har ingen reservplan, för litar ju på henne.
Nu är inte jag gift men marken är min för 30 år framåt och skulle någon djävlas med mig så kommer ingen över marken även om jag flyttar till Timbuktu.
Hur trevligt är det i en skala. Svara på det N
Jag litar på folk som jag har kollat tillräckligt länge. Den jag älskar liter jag till hundra, annars skulle jag inte älska henne.
Gift inte er om ni har tvivel gör det om ni inte har det och älska den ni valt, är mitt råd.
Bygg inte någon sexmiljonersvilla i Thailand överhuvudtaget om ni inte är miljardärer. Gör ni det så skyll på er själva.
Bosätta en i risby om ni gillar leva enskilt men bosatt er aldrig på en turisthak om ni vill bli lyckliga och älskar vanligt liv.
Det är som jag ser det.