Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Otroligt vacker bild! Du är fenomenal med kameran
Det var inte bara de gamla romarna som byggde akvedukter. Här är en av betydligt senare datum i norra Vietnam.
Tror han byter från vinter päls nu...Så här ser ekorrarna ut på Pattaya Beach
Jag glömmer aldrig det helt galna tutandet från moppar och motorcyklar när jag var där 1998. Cykloturen i Hanoi kändes helt livsfarlig, trodde sista stunden var kommen. Så jag förstår att tanterna var försiktiga.
Två äldre damer i norra Vietnam hjälper varandra över gatan. Trafiken var dessbättre minimal vid tillfället.
Håller med! Hanoi är (?), var helt vansinnigt i trafiken. Satt en gång på Vietnams motsvarighet till MacDonald's, kallat Lotteria, när det small rejält på gatan. Hela personalen sprang fram till fönstren. Det var en motorcyklist som krockat med en bil - såg otäckt ut.Jag glömmer aldrig det helt galna tutandet från moppar och motorcyklar när jag var där 1998. Cykloturen i Hanoi kändes helt livsfarlig, trodde sista stunden var kommen. Så jag förstår att tanterna var försiktiga.
Ett vanligt namn är Morning Glory.
En ganska vanlig, men vacker, ljuslila blomma. Den är inte så kräsen på växtplats....ofta ser man den på torra sandstränder och i grustag runt om i sydost-Asien. Vet inte vad den heter, men kanske någon besökare här på forumet har ett svar.....
Tack Kurant! Morning Glory är väl också en vanlig maträtt?
Ja, en sorts spenat som är vanligt i maträtter.Tack Kurant! Morning Glory är väl också en vanlig maträtt?
Eller ett rejält morgonstånd ?Tack Kurant! Morning Glory är väl också en vanlig maträtt?
Sånt händer också i spenaten..Eller ett rejält morgonstånd ?