Jul snart.

I Sverige fick man ju äta julbord 78 ggr med jobbet innan julafton så man va rätt less men nu för tiden uppskattar jag julmat på julafton så julbord blir det. Julklapp till tjejen är givet men inte klart än vad det blir, hon är lite avis på kameran i min mobil så kanske blir en ny mobil, får se hur snäll tomten e.

Tror nästan att det får bli ett julbord på Stena Line med tjejen i år. Kört danmarksbåten innan och varit väldigt nöjd med julbordet, går inte att få så bra iland för så lite pengar tror jag...

I år ska jag nog sikta på ett kombinerat julbord+Kielkryssning om jag kan få ihop schemat här så vi råkar ha 2-3 dagar ledigt samtidigt under vintern.

Styvsonen tjatar om julmust kommer nog köpa en årsförbrukning när rean kommer efter nyår. Julmust light e som alternativ till cola zero som man e trött på.
@magunnar hade ju pratat med IKEA Bangkok, julmust påväg, bara att åka och köpa, tar bara 1tim 15min dit från Pattaya.
Om dem inte tar in det på siambury där borta du bor, där säger dom ju att dom har mycket Svenska varor.

@magunnar hade ju pratat med IKEA Bangkok, julmust påväg, bara att åka och köpa, tar bara 1tim 15min dit från Pattaya.
Om dem inte tar in det på siambury där borta du bor, där säger dom ju att dom har mycket Svenska varor.
Ett litet tips, om det går få tag på och man vill hålla ned kolhydraterna under julen. Apotekarnes Julmust Light smakar fortfarande Julmust. Det går inte att säga om de andra fabrikernas som mest smakade kemfabrik.

Ett litet tips, om det går få tag på och man vill hålla ned kolhydraterna under julen. Apotekarnes Julmust Light smakar fortfarande Julmust. Det går inte att säga om de andra fabrikernas som mest smakade kemfabrik.
Jag kan inte dricka light, jag känner det direkt även om smaken är lik.
Känns lite unket i magen, nåt med sötningsmedlet i light som min kropp inte gillar.

Ja e så snål att ja köper nog på Willys eller ÖoB efter nyår. 3 kr för en stor flaska ska nog gå att få det för. Kan lika gärna köpa en hel pall då

Ja e så snål att ja köper nog på Willys eller ÖoB efter nyår. 3 kr för en stor flaska ska nog gå att få det för. Kan lika gärna köpa en hel pall då
555, Willys hade förrförra året (vad snabbt tiden går här,wow..) det absolut bästa priset på Apotekarnes, både Julmusten och Påskmusten. Det blev många kassar. Det var då jag lärde mig att gå på deras light. Min diabetes skenade rejält med den vanliga. Rena kolhydratbomber.

Jag kan inte dricka light, jag känner det direkt även om smaken är lik.
Känns lite unket i magen, nåt med sötningsmedlet i light som min kropp inte gillar.
Jag känner lika, hatar Light som pesten själv och tar normalt inte i det.
Men jag åkte ju på en diabeteskurva som inte var av denna världen och blev tvungen prova mig fram. Apotekarnes Light på julmusten gick bra. Cola Zero med Ingefärasmak går bra. Vanliga Zero, eller light etc. Det framkallar kräkkänslor. Det är en hemsk smak på sötningsmedlet. Vist lite sötaktigt, men bismaken... Hua..

Jag känner lika, hatar Light som pesten själv och tar normalt inte i det.
Men jag åkte ju på en diabeteskurva som inte var av denna världen och blev tvungen prova mig fram. Apotekarnes Light på julmusten gick bra. Cola Zero med Ingefärasmak går bra. Vanliga Zero, eller light etc. Det framkallar kräkkänslor. Det är en hemsk smak på sötningsmedlet. Vist lite sötaktigt, men bismaken... Hua..
Läs innehållsförteckningen på mejeriprodukter och annat, du kommer bli förvånad över hur mycket sötningsmedel det finns i vårat livsmedel.

Varken jag eller frugan ser det som något märkvärdigt med högtidsdagar och ingen känner något behov av att den andre ska köpa dyra saker. Firar gärna lite med en trevlig middag eller eventuellt med en upplevelse när tiden passar för det. Julklappar/presenter till kidsen, självklart, men allvarligt borde det inte kännas lite fånigt om någons buddhistiska partner skulle bli sur om hen inte fick dyra saker på en kristen högtid?

Men detta gäller naturligtvis inte oss västerländska män, själv önskar jag mig ett kreditkort i julklapp så jag kan köpa allt jag tycker mig ha förtjänat utan att behöva gössla med mina egna hårt ihopjobbade pesetas. Vadå, det är ju MIN högtid god damn it ;)

/ SatanG

Det är julafton varje vecka. Min stackars ekonomi slås i spillror

Jag gillar inte alls lightprodukter.

Men!

Med Apotekarnas Julmust måste jag säga att Light är godare än den vanliga. Så uppenbarligen är detta undantaget som bekräftar regeln.

Liknande trådar

H
Svar
42
Visningar
4 K
A
D
Svar
10
Visningar
1 K