Var och hur skall ni fira Jul och Nyår?

För en välbetald utlänning kanske inte så dyrt men för en vanlig thai tänkte jag mer ... man får ju mer för pengarna i Thailand än här i Sverige.
Ja frugan säger att han har säljer Jetski.
Han är inte pappan, han betalar skolgången för sina anställdas barn så dom kan gå på The Regent 5-10 ungar frugan visste inte exakt.
Och han som ordnade julfest för dom igår och imorgon skall han ta med sig dom anställda med barn till New Zeeland på semester så pengar verkar ju inte saknas ;)
Han är ny zeeländare, kan vara någon föredetta kändis inom sportvärlden nya zeeland-Australien för frugan skrev att innan när han var ung "he work drive jetski" ;)

Senast redigerad av en moderator:
Blir att fira i Thailand! Idag införskaffades en julgran, en gåva från en forummedlem. Sedan bar det av till Pattaya för införskaffande av pynt samt belysning till granen. Barnen hjälpte sedan till att pynta. Så här blev det.

IMG_1234.JPG

Har inte stämt mig än var jag firar jag vill åka till Singapore över jul o nyår jag fryser ihjäl mig här i Isaan imorse 11c kl 07 :xmas_smiley:
Hade ni så kallt, här i norr var det 17 fast de har varnat för 7 grader till onsdagen fast på dan blir det ju rätt bra. Aftonbladet skulle kalla dagstemperarurer för supervärme från Ryssland. Är du så känslig? :p

Hade ni så kallt, här i norr var det 17 fast de har varnat för 7 grader till onsdagen fast på dan blir det ju rätt bra. Aftonbladet skulle kalla dagstemperarurer för supervärme från Ryssland. Är du så känslig? :p
Jag gillar inte när det är så KALLT. Detta har jag på mig nu på morgnana:xmas_smiley:
20171218_173805.jpg

Jag gillar inte när det är så KALLT. Detta har jag på mig nu på morgnana:xmas_smiley:
20171218_173805.jpg
5555555.

Som här ombord jag kom upp på bryggan i långkalsonger och långbyxor, en långärmad värmeundertröja, en t-shirt, en långärmad vanlig tröja och en Scandia fleece tröja.
2:dre styrman hon stod i bara t-shirt och skratta åt mig.

27 grader har jag inne i min hytt, max värme ;)

Här är alla kläder jag drar på mig när jag skall upp på bryggan på vakt och dom andra står i t-shirt 55555.
20171218_115338.jpg

Det blir Julafton från kl.13 med goda vänner på en hyrd lokal i Udon med gemensamt inköp av julmat.
Verkar bli +10 svennar plus 5 damer. Det ryms fler om någon vill haka på. Kostnaderna delas på deltagarna.
Poolparty på Ruysuk2 kl 12 vid Ringvägen på Juldagen, Anndagen blir det en stor lunchbuffé på NB hotell vid 12 tiden, även där kan fler delta men anmälan senast söndag 17:e.
Vilken sida av Ringvägen, den på Åhlens sidan eller vid Ringens köpcentrum? Tunnelbana Skanstull är uppgång i alla fall!:xmas_smiley::p

Liknande trådar

H
Svar
42
Visningar
4 K
A
D
Svar
10
Visningar
1 K