Jul snart.

Det gör du precis vad du vill med, inget beslut jag är direkt inblandad i.
Värdera andra beroende på man anser om klockor och vilka växellådor man föredrar?
Jag är inte inblandad på den.

Jag är fruktansvärt upprörd att en sådan växellådskonservatist uttrycker sig på det sättet och inte ens känner av sin indirekta orsak till problemet på forumet.

Nej, ingen aning om klockpriserna där.
I Thailand är listpriset väldigt högt, men det är oftast rätt bra prutmån så att man hamnar på vettigt pris.
Det är även prutmån i Sverige på många klockor. Rolex, AP, PP och andra svåråtkomliga klockor är dock prutmånen 0.

Bryr man sig mer om något udda och inte investeringen, så finns det väldigt trevliga klockor. Sedan finns det lite modernare klockor som Hublot (hatade i ”fina” kretsar). Själv gillar jag Hublot, bland annat.
Nä Gibraltar verka inget bra att handla i, googlade.
Dom har väl en Rolex butik i Kings power på Sukhumvith i Pattaya?
Är det bara dom dyraste Rolex som har bra värdeökning eller även dem billigare modellerna?

Nä Gibraltar verka inget bra att handla i, googlade.
Dom har väl en Rolex butik i Kings power på Sukhumvith i Pattaya?
Är det bara dom dyraste Rolex som har bra värdeökning eller även dem billigare modellerna?

Alla "sport" i stål ökar som fan. Frågan är om du får tag på en.
Själv tycker jag att Rolex är lite tråkig, men som investering så är dom riktigt bra och även kvalitetsmässigt.
En Vacheron Constantin Overseas kan vara bra också

Sedan kan man (jag) undra varför man betalar så stora pengar på en klocka med så låg kvalitet att den behöver en årlig service. Mina certinor brukar jag tröttna på ich ge bort. Min nuvarande köpte jag 2003 ocg funkar felfritt trots en 90 graderstvätt med torktumlare på slutet.
Den före den har min kompis än idag, fullt fungerande utan service.
Ett grundkrav på en klocka måste väl ändå vara att den är hållbar?
Hade några Casio och även Seiko digitala/lcd en gång i tiden, men de var kvalificerat skräp.
Guldklockan jag fick av rederiet är en Certina, väldigt snygg och inte klumpig. Dvs precis i min smak. 18K guld så priset bör ligga en bit över 10.000 SEK. Snyggt jobbat av vår HR-chef. Men långt ifrån Patek lirarna!

Guldklockan jag fick av rederiet är en Certina, väldigt snygg och inte klumpig. Dvs precis i min smak. 18K guld så priset bör ligga en bit över 10.000 SEK. Snyggt jobbat av vår HR-chef. Men långt ifrån Patek lirarna!
Jag tittade på en modell som låter liknande du beskriver, den ville de ha 22kkr för. Dock finns det beroende på årgång olika modeller och priser. Några år har de inte ens haft modeller i guld utan istället marknadsfört dem genom Longiness.
Mina titanmodeller har legat på mer blygsamma 3-5kkr.
På tal om service, mitt klockarmband behöver nu det. En av låssprintarna som arbetat upp hålet den var låst i. Urmakaren kunde inte avhjälpa felet då han inte har delar att byta med. För gammal nu.
Jag får hålla utkik på eBay och köpa in en jag kan ta delar från.

Nu blir tanten glad. En ny väska från Gucci.
Amsterdams flygplats var drygt 500 euro billigare än på Suvan

15729800597115832828551970559977.jpg

Liknande trådar

H
Svar
42
Visningar
4 K
A
D
Svar
10