Kineserna får egen invandringsdisk på flygplatsen...

Det är lite av mitt motto i livet.
"Jag skall inte dö nyfiken"

Det betyder inte att jag måste prova och göra allt. Men sådant jag vill prova och göra, ja det försöker jag prova och göra.

Sett min mor på dödsbädden så enormt bitter över allt hon inte gjort. Hon sa i många år -Det gör jag när jag blir pensionär. Det blev hon aldrig. f*** cancer!

Där och då lovade jag mig själv att inte skjuta upp något, inte säga nej till saker bara för att och att inte spara på något krut. Det går ingen värdetransport bakom likbilen!

När jag såg min far närmade sig döden och hörde hans berättelser så lovade jag mig själv att den dagen som jag ligger på dödsbädden vill jag inte ha något som inte är gjort.

Därefter så separerade jag från mina barns mor, min sambo. Rätt eller fel vet ingen men jag ville inte dö nyfiken. Jag vill göra allt i min fantasi innan jag dör.

Ett exempel på en fattig jävel som hamnat på grön kvist.

Måste man skrika ut sin nyvinna rikedom och dumförklara alla andra på detta sätt som åker vanlig ekonomiklass?

Nej, det var bara info om at det är så om man flyger F-class. Sedan så behövs det inte direkt någon rikedom för att flyga First Class.
Men det är klart, undrar man hur det är möjligt att behöva...eller att kunna ta et lån om man tjänar 112.000Thb per månad, så har man lite andra referensramar. Att åka taxi är ju för vissa en "once in a lifetime" händelse.

Sedan så undrar jag var dumförklaringen över folk som åker ekonomiklass ligger?
Kan det vara herrn's känslor som spökar när han gör kopplingar till sig själv - en korkad man som åker ekonomiklass.
Jag får trösta dig med att det även finns vanliga människor som inte är korkade och åker ekonomiklass. Sedan finns det dumma som åker Premium Economy, Business och även några i First Class.
Det betyder att du fritt kan välja vilken klass du flyger. Det tar dock inte bort det faktum att du är lite dum.

Jag har nog aldrig varit varken fattig eller rik. Jag har väl haft så jag klarar mig och lite till, då jag aldrig varit arbetslös och Norge som regel haft bättre löner än Sverige.
Jag får väl lägga till att jag iofs tjänar bättre idag än jag gjorde för snart 18 år sedan, men det är väl inte annat än naturligt att man gör det.

Är herrn månne sur över att pensionen blir för dålig för att få ett retirement-visa i Thailand eller är det så att han redan sitter på pottkanten?

Proteinpulver köpte jag till samma pis som i Sverige i Pattis , jämförde priser noga (Whey protein ).. Kör med mjölkprotein (vassleprotein ) Finns bra ställen vid stora Tonys gym korsningen 3eGatan/Tephrasit ;)
Hittar du proteinpulver för 139kr/kilo i Pattis?

Det är lite av mitt motto i livet.
"Jag skall inte dö nyfiken"

Det betyder inte att jag måste prova och göra allt. Men sådant jag vill prova och göra, ja det försöker jag prova och göra.

Sett min mor på dödsbädden så enormt bitter över allt hon inte gjort. Hon sa i många år -Det gör jag när jag blir pensionär. Det blev hon aldrig. f*** cancer!

Där och då lovade jag mig själv att inte skjuta upp något, inte säga nej till saker bara för att och att inte spara på något krut. Det går ingen värdetransport bakom likbilen!
Ett av dom bättre inläggen måste jag säga. Hade jag inte tänkt på samma sätt hade jag aldrig inlett ett förhållande med min thailändska hustru. Att våga ta det steget och för en gångs skull lyssna på hjärtat är det bästa jag någonsin har gjort och jag vet med mig att jag hade ångrat mig resten av livet om jag hade backat. Då hade jag garanterat slutat min jordevandring som en mycket bitter man utan någon familj, grubblande över varför jag aldrig fångade dagen.

Vi var flera st ,alla tyckte väl inte samma , men risotton på en krog var god , men det är den hemma med , lite fjantigt detta med Michelinkrogs

Ja, maten är bara en del av stjärnorna. Tallriken ska hålla rätt temperatur, presentationen ska vara lite annat än McDonalds upplägg och en massa annat trams.
Men oavsett så finns det galet bra mat på många restauranger och sedan finns det ganska medioker mat som man kan överglänsa hemma i köket, trots bristfälliga kunskaper.

Jag tycker att du ska gräva fram lite bilder. Alltid roligt att se saker som inte tillhör vardagen.

Första från mitt hotellrum sen div från omgivning samt krogar och arbetskamrater , man cyklar mycket i San Remo

IMG_20180604_095112122_HDR.jpg

IMG_20180605_200327632.jpg

IMG_20180604_213906092.jpg

IMG_20180605_204630073.jpg

IMG_20180605_214225507.jpg

IMG_20180605_211552999.jpg

IMG_20180604_131038354.jpg

IMG_20180603_190540294.jpg

IMG_20180603_161144601.jpg

IMG_20180604_213906092.jpg

Liknande trådar

Tillbaka