A
Anonymius
Gäst
Jodå, vi förstår. Åtminstone jag förstår.
Du kan ju fråga Jonas om hans intresse för Thailand eller kanske du kan fråga en thailändare om dennes intresse för Thailand.
En amerikans intresse för Sverige avtar nog rätt rejält efter typ 40 resor till Sverige och typ 3års boende i Sverige.
Intresset och fascinationen avtar, det är fullständigt naturligt. Man ska ha ett ovanligt djupt intresse om man ska bibehålla nyfikenheten och övrig upptäckarlust om man inte efter typ 15år i landet, levandes med en thailändska, inte börjar ”normalisera” landet och dess befolkning.
Intresset av nykomlingar på forumet är däremot lågt. Det är lite ”nytt blod” som dyker upp på forum, och det gäller nog de flesta forum och inte bara Thaisnack.
Förstod du vad jag menade?
Naturligtvis har du rätt @andrejsdenruskige i sak men ändå fel. Nu är ju Jonas inte med oss längre av någon anledning, tråkigt gillar honom! Jag förstår intresse avtar med tiden, nja inte riktigt det jag menar, har absolut inte något med intresse att göra.
Vad jag avser är inte 40 resor. Jag har läst i detta forum sen 2009. Få har en aning om en thais vardag, hur är samhället för en thai vardag, varför? Jo man umgås inte med Thai i vardagen utan bara vid festliga tillfällen. De flesta i detta forum bor i sina hus, sin trädgård, är inte beroende av ekonomi då de har bra pensioner, de ser sällan Thais vardag i sin linda.