KÖRA MED PROMILLE

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
C

Caveman™

Gäst
Hej!
Köra moppe i Pattaya när man druckit är inte så smart,,,,men om man nu råkar ut för det så har jag en del tips att dela ut ;-)
1. du fastnar i en blås konroll, prova att muta er ut med 3-10,000
2.Funkade inte så hamnar ni i finkan Soi9
3.Har ni Thaigumma/polare så kan de lösa ut er med borgen(30,000b)(ensast Thaimedborgare får betala borgen och de får hämta tillbaks pengarna i banken efter 3dagar(efter dom)
) och ni får gå, men ni måste infinna er i rätten(Court/Jomtien)
4.hahahahaha här kan ni sitta o fundera...............
5. har ni inte passet med er(körkort/kopia pass kan ni stoppa upp där bak enl polisen...)
Så har polisen en liten extra tjänst där de kan erbjuda er att köra till hotellet och plocka upp passet, kostar endast 4,000b.........
6.nu om ni har passet så kommer polisen att HOTA er att det tar UPP till 3dagar innan rätten tar upp ert fall.
De erbjuder er en snabbfil att ni kommer att hamna i rätten redan dagen efter ifall ni betalar typ 8-20.000b beroende på hur nervösa ni ser ut.
7.Betala INTE en spänn om ni har lämnat in passet!!!!
8, räkna med en heldag i rätten, själv satt jag från 09 till 16.00 innan min dom vart avklarad, 2.700B i böter för 0,57 promille
9,Tack för kaffet :D

Senast redigerad av en moderator:
ps. de ville inte ens se mitt svenska körkort och jag frågade en typ "lagman" hur detta påverkar mitt Svenska körkort....No problem! svara han :D

Hej!
Köra moppe i Pattaya när man druckit är inte så smart,,,,men om man nu råkar ut för det så har jag en del tips att dela ut ;-)
1. du fastnar i en blås konroll, prova att muta er ut med 3-10,000
2.Funkade inte så hamnar ni i finkan Soi9
3.Har ni Thaigumma/polare så kan de lösa ut er med borgen(30,000b)(ensast Thaimedborgare får betala borgen och de får hämta tillbaks pengarna i banken efter 3dagar(efter dom)
) och ni får gå, men ni måste infinna er i rätten(Court/Jomtien)
4.hahahahaha här kan ni sitta o fundera...............
5. har ni inte passet med er(körkort/kopia pass kan ni stoppa upp där bak enl polisen...)
Så har polisen en liten extra tjänst där de kan erbjuda er att köra till hotellet och plocka upp passet, kostar endast 4,000b.........
6.nu om ni har passet så kommer polisen att HOTA er att det tar UPP till 3dagar innan rätten tar upp ert fall.
De erbjuder er en snabbfil att ni kommer att hamna i rätten redan dagen efter ifall ni betalar typ 8-20.000b beroende på hur nervösa ni ser ut.
7.Betala INTE en spänn om ni har lämnat in passet!!!!
8, räkna med en heldag i rätten, själv satt jag från 09 till 16.00 innan min dom vart avklarad, 2.700B i böter för 0,57 promille
9,Tack för kaffet :D

Hur hjälper ditt Swe KK dig i Thailand??

ps. Långeman
Jag tror vi har träffats
Jag har hus i NaPa Chonburi (familyland)
Visst är det du som satt hos Maitan med jensen nedstoppade i cowboybootsen och skröt över din Yamaha 1100?

Jag bodde där 08-09 sen flyttade jag till Surin, men huset i NaPa har jag kvar än idag :)

ps. jag tror jag har några foton av "långeman"och hans MC är det OK att jag postar dem?

Posta ett foto på dig själv istället.

Det är ju dig tråden handlar om.

Senast redigerad av en moderator:
Att överhuvudtaget diskutera hur man skall komma lindrigast undan vid "fyllestyrning " Ta hojen samt körkort samt spöa skiten ur folk som kör på fyllan , verkar som om somliga tror att man kan kasta allt förnuft bara för att man lämnar Sverige .... Tänk på den eller de du eventuellt skadar eller kör ihjäl istället ..

ps. jag tror jag har några foton av "långeman"och hans MC är det OK att jag postar dem?

Om du tror att det är bilder på mig, så skall du snarast radera dom, om du inte vet vem som är på dina bilder, så har du väl ändå ingen behållning av dom, men du är nog inte som vi nandra då du kör på fyllan.Spriten är inte min bästa vän, men troligen din.

Vart går den lagliga gränsen? Jag drack en halv Heineken och det gav en röd lampa i blåsningen men även en grön annan lampa så det va ju under gränsen för rattfylla

Vart går den lagliga gränsen? Jag drack en halv Heineken och det gav en röd lampa i blåsningen men även en grön annan lampa så det va ju under gränsen för rattfylla
Vad jag vet så är det under 0,5 . Dvs en liten öl kan du ta och inte torska , dock ej mer anser jag sen är man en dum"Svenne" enligt min åsikt , och kan då ta alla medförande konsekvenser utan att klaga på Thaipoliser mm.

Nä men har ni inte 2 olika körkort här. Ett håller i 1 år det första och sen ett som håller i 5 år?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
1
Visningar
6 K
boonkaan
B

Tillbaka
Topp