Köra med släp i Norge.

Skall jag köra vänster i en rondell blinkar jag alltid vänster bara för att vara tydlig. Sen blinkar jag naturligtvis ut också. Tog mitt körkort i oktober 1974.

Här är ett kurs i rodel köring for gamla gubbar 65 +
www.vegvesen.no/s/e-lering/65plussTipsBilforare/Rundkjoringer10.html

P1060957.JPG
Mycket såna kurser för Norrmän så finns väl ett tydligt behov, har inte sett dyl kurser för svenskar..

På väg hem från Malmö på motorvägen idag blev vi omkörda av en galen norrman i en van. Passageraren satt med fötterna uppe på panelen och föraren körde säkert i 150 under omkörningen. Sedan in framför oss och av på nästa avfart några hundra meter fram. Obs att allt skedde utan en enda blink med körriktningsvisaren. Idiot säger jag bara men han var extremt galen. :mad:

Vet ni varför norrmännen har så svårt för å hitta ut från Göteborg?
När dom kör E6 mot Oslo så efter Tingstads tunnel kommer en skylt "BACKA 600M"

Fickparkering där är det många äldre gubbar som har problem , hur är det med forum medlem
har ni problem med å fickparkering ??

P1060969.JPG

P1060971.JPG

P1060972.JPG

P1060973.JPG

P1060974.JPG

P1060970.JPG

Jag blinkar bara när jag ska ut ur rondeller, själv litar jag inte på om någon skulle blinka inne i rondellen för de kanske bara gjorde fel och sedan kör en annan väg iaf.

Fickparkera är nog en specialkurs för norrmän ;)
Själv inga bekymmer med det.

Det verkar som om blinkers verkar vara ett tillval hos många då dom inte vet vad det är för något ;)

Inga problem med fickparkering här. Bilen är utrustad med backkamera och kameror runt om. ;) Men jag hade inga större problem dessförinnan heller.

Jag bytte ju däck i morse, som jag skrev i annan tråd, och åkte då i några rondeller. Jag fokuserar på hur andra blinkar. De flesta visar tydligt när de ska in vart de ska,så som jag, vilket gör att trafiken då fler bättre. Man vet ju då hur de kommer att köra. Vissa blinkade ut också men i vanlig rondell med fyra in och utfarter blir det lite onödigt då det är uppenbart.

Jag bytte ju däck i morse, som jag skrev i annan tråd, och åkte då i några rondeller. Jag fokuserar på hur andra blinkar. De flesta visar tydligt när de ska in vart de ska,så som jag, vilket gör att trafiken då fler bättre. Man vet ju då hur de kommer att köra. Vissa blinkade ut också men i vanlig rondell med fyra in och utfarter blir det lite onödigt då det är uppenbart.
Enligt mig viktigast att blinka ut, just därför jag inte litar på övriga förare för vet inte om de ska ut eller dra ett varv extra.

Senast redigerad av en moderator:
Enligt mig viktigast att blinka ut, just därför jag inte litar på övriga förare för vet inte om de ska ut eller dra ett varv extra.
Nej lita på övriga förare kan man inte göra, det är omöjligt. Det gör jag aldrig eftersom jag är den bäste bilföraren av alla! :D

Liknande trådar

C
Svar
18
Visningar
6 K
teodor51
T

Tillbaka
Topp