Rätt och fel Köra bil och motorcykel i Thailand

Då har du nog fått fel svar eller inte frågat rätt.
För 6000 baht ska du få en ”stor” service med byte av oljor, filter, tändstift och kamrem mm.
Kamremsbyte brukar ingå efter tillverkarens km-intervaller vid service enligt manual och servicebok.

Ja Kurant, kanske inte hade jag så fel då inte....

Nja, frågade du om det var till en stor dieselmotor eller liten bensinare på 1,4 l ?
Stora skillnader i pris....
ungefär som priset på tändstift skiljer mellan motortyperna ;)

Igen då, jag kanske inte hade så fel då, som du ville göra gällande.....

Nu var jag ju inte på en märkes verkstad, de hade nog tagit tvåtusen, men jag har blivit bränd där ¨förut.
Bilen är en fyra dörrars Tyota pickup åtta år gammal.

Ångrar redan att jag tog 331->304 mot Korat, verkar som jag har otur med den här vägen massa trafik, kö och stoppljus.
När jag körde motorvägen Korat-Pattaya via Bangkok behövde jag bara ligga under 100km/h 3 gngr, 2 vägtullar och en 90 graderskurva resten snitta jag nog 110-120 den vägen, den här vägen kan omöjligt gå snabbare

Ångrar redan att jag tog 331->304 mot Korat, verkar som jag har otur med den här vägen massa trafik, kö och stoppljus.
När jag körde motorvägen Korat-Pattaya via Bangkok behövde jag bara ligga under 100km/h 3 gngr, 2 vägtullar och en 90 graderskurva resten snitta jag nog 110-120 den vägen, den här vägen kan omöjligt gå snabbare
Stoppljusen i början , eller var mear du ?? Tycker inte det var många stoppljus ....Men alla tycker vi olika ,mycket trafik kan det nog vara ,men det är upp till var och en om man väljer att köra upp idag Lördag före Songkran veckan .
Vår taxikille räknar iskallt med 6-7 timmar från oss till Suwan i morgon natt , han körde upp igår tidigt på morgonen till Phi Mai ,, ligger ganska nära här, inte smart att att åka denna helg överhuvudtaget Jonas ..

Stoppljusen i början , eller var mear du ?? Tycker inte det var många stoppljus ....Men alla tycker vi olika ,mycket trafik kan det nog vara ,men det är upp till var och en om man väljer att köra upp idag Lördag före Songkran veckan .
Vår taxikille räknar iskallt med 6-7 timmar från oss till Suwan i morgon natt , han körde upp igår tidigt på morgonen till Phi Mai ,, ligger ganska nära här, inte smart att att åka denna helg överhuvudtaget Jonas ..
Bytte väg och kör motorvägen nu istället, andra vägen var precis som sist, inte mer eller mindre trafik, bara tänkte hur det skulle bli vid bergen, hade la klättrat i 50 km/h där över, motorvägen kan jag ligga i 120.
På motorvägen flyter det på som vilken dag som helst.
Att du får mycket traffik mot Bangkok imorgon en Söndag är väl inte konstigt, men någon Songkhran trafik tror jag inte börjat än, folk får nog jobba ett par dagar till.

Körde på ca. 3.5 timmar Korat-Pattaya motorvägen sist, vad kör du på den andra vägen?

Bytte väg och kör motorvägen nu istället, andra vägen var precis som sist, inte mer eller mindre trafik, bara tänkte hur det skulle bli vid bergen, hade la klättrat i 50 km/h där över, motorvägen kan jag ligga i 120.
På motorvägen flyter det på som vilken dag som helst.
Att du får mycket traffik mot Bangkok imorgon en Söndag är väl inte konstigt, men någon Songkhran trafik tror jag inte börjat än, folk får nog jobba ett par dagar till.

Körde på ca. 3.5 timmar Korat-Pattaya motorvägen sist, vad kör du på den andra vägen?

Först så gillar jag inte att köra motorväg, sen har jag inga problem att köra pattya -Korat på 3,5-4 timmar i laglig hastighet , färden över bergen är vacker och betydligt roligare än att sitta och dundra fram på stora vägar ,,, men alla är vi olika , kör jag hoj, brukar jag stanna och fika på några vackra ställen ,,,, men dem kanske inte du är intresserad av .då du tycks vara mer intresserad av 130km och komma fram så fort som möjligt ..:):):):) Som sagt , tur vi alla ärcolika

Ok, jag hade väl bara otur sist jag körde 304, 2 eller om det var 3 lastbilar som låg krossade i dikena på olika ställen och 1 personbil.
Var väl därför det var så mycket köer och är det inget vanligt så testar vi den igen, sist flöt motorvägen genom Bangkok bäst.
Jag körde denna vägen ner till trat i januari, då höll dom på med vägarbeten till förbannelse;) annars trevlig väg att köra.
Kommer förmodligen bli ännu bättre då jag uppfattade det som att dom höll på att bredda vägen, blir kanon när det blir färdigt:)

Först så gillar jag inte att köra motorväg, sen har jag inga problem att köra pattya -Korat på 3,5-4 timmar i laglig hastighet , färden över bergen är vacker och betydligt roligare än att sitta och dundra fram på stora vägar ,,, men alla är vi olika , kör jag hoj, brukar jag stanna och fika på några vackra ställen ,,,, men dem kanske inte du är intresserad av .då du tycks vara mer intresserad av 130km och komma fram så fort som möjligt ..:):):):) Som sagt , tur vi alla ärcolika
Nä inget intresse av att stanna, är ingen nöjestripp denna gång, har tillräckligt lång sträcka med fru och unge. Hade man glidit runt på motorcykel hade det ju vart en annan sak.

Fast trafiken va helt jävlig genom Bangkok med idag, vägarbete efter vägarbete direkt efter vägtullar kö på kö, 5 timmar sen vi åkte hemifrån och inte genom Bangkok än, ja får se om vi kommer fram idag.

Fast trafiken va helt jävlig genom Bangkok med idag, vägarbete efter vägarbete direkt efter vägtullar kö på kö, 5 timmar sen vi åkte hemifrån och inte genom Bangkok än, ja får se om vi kommer fram idag.
Du får väl låta frugan köra och lugna ner dig med en iskall;):Dmen det är klart utsätta sig för frugans köregenskaper behövs det nog ett helt gäng me iskalla:D;)

Du får väl låta frugan köra och lugna ner dig med en iskall;):Dmen det är klart utsätta sig för frugans köregenskaper behövs det nog ett helt gäng me iskalla:D;)
  1. Kanske om frun får köra mer så slipper du ödsla pengar på öl eller dyligt. När ni har passerat utsidan av Saraburi först krokig uppåt sedan kommer det långtråkig väg till Korat då är det ok med stopp på bensinmackarna

1. Kanske om frun får köra mer så slipper du ödsla pengar på öl eller dyligt. När ni har passerat utsidan av Saraburi först krokig uppåt sedan kommer det långtråkig väg till Korat då är det ok med stopp på bensinmackarna
Jag lovar att när min fru får körkort skall hon få köra hela tiden, å nä jag behöver ingen öl eller annan rusdryck:D:);)

Vart mycket vägarbeten, trafiken har krypit fram vid dom, annars har det flytit på hyfsat där det inte vart vägarbeten.
150km igen, kraftig försening mot planen ;)
Lite mat nu innan man fortsätter.
En vägtull kröp det fram i över 1 timma, trodde först det var kö till vägtullen men visade sig att det var vägbygge direkt efter vägtullen som skapade den så kön förtsatte efter vägtullen.
Blev tvugna att svänga av efter den vägtullen för att alutbesök för frugan på dass, körde i en fyrkant innan vi hitta dass och hamnade i samma kö till samma vägtull igen efteråt hahahaha ;)

Kan tänka mig vilken trafikkaos det kommer bli när den riktiga Songkrantrafiken börjar, mellan Bangkok och Korat var det en lång sträcka med vägbygge.

Min hustru har KK ,kör ganska ok tycker jag , dock för liten erfarenhet av Thaitrafiken för att köra hela sträckan på 500km
Håller med dig, hade inte suttit lugnt över bergen om tirak skulle köra.
Hemma i Sverige på raka fina vägar och medtrafikanter som visar hänsyn inga problem;)

Liknande trådar

A
Svar
3
Visningar
2 K
Anonym
A
A
Svar
7
Visningar