Köra bil mellan BK och Khon kaen

 
Jag beställer alltid via Motormännen. Brukar gå på några dagar. Har man bråttom kan man mot en avgift få express service.

@Långeman har helt rätt i frågan. Dom gånger jag blivit stoppad och haft Int KK att visa upp har aldrig problem uppstått. En gång utan då slapp jag böter men fick inte köra en meter till. Min fru kunde jag tacka den gången :)

Troligen kan det bli problem, även med det "nya" Swe KK som skall gälla, men TH är TH, och dom är vana vid att vi har Th KK eller ett INT kk
 
Hur kan man inbilla sig att försäkringsbolaget kommer att betala om den som kör inte har giltigt kk?
Ingen hejd på trådarna här.
 
Troligen kan det bli problem, även med det "nya" Swe KK som skall gälla, men TH är TH, och dom är vana vid att vi har Th KK eller ett INT kk

Jag tror också att det kan bli problem, och tycker även att det verkar sannolikt. Thailand har iofs rätt att välja själva vilka körkort som ska vara giltiga i landet, men om försäkringsbolaget inte känner till att körkortet är giltigt så kommer de inte att betala ut någon ersättning med hälvisning till att man har kört olovligt. Så för att klara sig i en sådan situation måste man kunna hänvisa till bevis på att det nya svenska körkortet är ett giltigt förarbevis i Thailand.

Eller också kostar man på sig några kronor för ett internationellt körkort för att slippa tänka på det mer. :)
 
Jag tror också att det kan bli problem, och tycker även att det verkar sannolikt. Thailand har iofs rätt att välja själva vilka körkort som ska vara giltiga i landet, men om försäkringsbolaget inte känner till att körkortet är giltigt så kommer de inte att betala ut någon ersättning med hälvisning till att man har kört olovligt. Så för att klara sig i en sådan situation måste man kunna hänvisa till bevis på att det nya svenska körkortet är ett giltigt förarbevis i Thailand.

Eller också kostar man på sig några kronor för ett internationellt körkort för att slippa tänka på det mer. :)

Sedan är det alltid bäst att skaffa det inhemska kk,det ger dig sedan samtidigt en massa fördelar. Det ger dig respekt och att Thai ser på dig, på ett helt annat sätt. Billigt och enkelt, kostar bara några Th mer än ett Int kk.
 
 

Liknande trådar

A
Svar
3
Visningar
2 K
Anonym
A
A
Svar
7
Visningar
1 K
Anonymius
A
R
Svar
9
Visningar
1 K
N
 
Tillbaka
Topp