Koh Samui-bon Sven-Göran "Svennis" E.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"Nugge78 " sa:
Av egen erfarenhet kan jag säga följande: Det finns en jättehög med människor som jobbar hårt, tar ansvar, tar hand om ungarna med skola, dagis och allt vad det innebär men knappt får det att gå runt. Vad är det som säger att de ska ha sämre ställt än en person som sparkar på en boll eller dribblar med en puck? Inte är det idrottarnas bidrag till klubbarna iaf då de flesta klubbar går back, se Barcelona som ligger runt 500 miljoner back och får låna av en redan krisande spansk bank för att hålla sig flytande.

Jag säger inte att vårdbiträdet ska tjäna lika mycket som stjärnidrottaren men man tycker att det kan finnas en rimlig nivå. Att dra in 300.000kr om dagen är ju bara befängt och de pengarna skulle göra större nytta någon annanstans. Allokering är dagens ord.

Jag håller med Legolas om att stjärnorna riskerar mycket men de har både försäkringar och pensioner i lönen samt de flesta blir erbjudna andra tjänster inom idrotten när de slutar, det är ju inte så att de får börja städa på McDonalds när de lägger karriären på hyllan :)

Självklart skulle det optimala vara att alla skulle få det dom förtjänar. Vissa bör få mer och vissa bör kanske få mindre.

Men nu är marknaden lite utav tillgång och efterfråga.
Och då blir det som det blir.
Zlatan hade nog kunnat bli en sjuksköterska, frågan är om Siv på långvården kunde ersätta Zlatan?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
33
Visningar
3 K
A
R
Svar
10