Sälja vårat hus på Koh Phangan

Förstår inte det med Kiri Khan, tyckte inte det fanns nåt, fin strand borta vid militärbasen men inne i samhället, några foton på fiskebåtar, natt på hotell så drog vi vidare, hade aldrig klarat av bo där, trist maniana.
Georgetown dock gillade jag men lite tråkigt på sitt sätt man hade ju inte aktiviteten där som här med marknader, mat överallt och folk i rörelse.
Var ju jäkligt dött på folk utomhus bara massa trafik och bilköer.
Fanns dock ett nattliv och trvliga ställen att gå
Felet med dig är att du bara stannar en natt eller två.
Sen vet du allt.
Förmodligen också med ett intag av alkohol i vanlig ordning.
Ge varje ställe en vecka i nyktert tillstånd så upptäcker du något annat.
Georgetown och PKK har ett bra drag på kvällarna.
Många internationella restauranger och barer.
Hade jag dina inkomster skulle jag välja Manila men alldeles för dyrt med bostad.
Mer än dubbelt mot centrala Bangkok.

Sen vet du allt.
Hade jag dina inkomster skulle jag välja Manila men alldeles för dyrt med bostad.
Nope, Kiri Khan bilade vi och var inte full, jag körde, tror heller jag inte vet allt men traska genom samhället gick ju snabbt.
Sen veta allt kom från rätt käft 555555 besökt turistort i ett land så vet ju du hur allt funkar 555555
Manilla har jag vart i 3 gånger tycker stan luktar piss och ingen miljö jag gillar.
Sen är jag arbetslös, var ett tag sen man hade säker inkomst.
Pattaya gillar jag men Georgetown var helt ok, även där inte full.
Jag är oftare full hemma på terassen, ute och reser blir det mer måttligt då jag oftast styr upp.

Sen vet du allt.
Är ju lite som du vet bäst hur det funkar i Pattaya efter spenderat dagar i Jomtien i barmiljö....

Nope, Kiri Khan bilade vi och var inte full, jag körde, tror heller jag inte vet allt men traska genom samhället gick ju snabbt.
Sen veta allt kom från rätt käft 555555 besökt turistort i ett land så vet ju du hur allt funkar 555555
Manilla har jag vart i 3 gånger tycker stan luktar piss och ingen miljö jag gillar.
Sen är jag arbetslös, var ett tag sen man hade säker inkomst.
Pattaya gillar jag men Georgetown var helt ok, även där inte full.
Jag är oftare full hemma på terassen, ute och reser blir det mer måttligt då jag oftast styr upp.
Dum som vanligt, när vi varit i Kiri Khan har vi varit ett gäng likasinnade från HH och umgåtts med ett par trevliga guider som jag väljer att kalla Kalmar och Ljusdal.
Moppeturer till gränsen till Myanmar och gränshandeln.
Som ensam resenär utan kompisar hittar du ingenting och inte några lokala upplevelser.
Frun fick stående ovationer för sin karaoke en bit utanför stan.

Dum som vanligt, när vi varit i Kiri Khan har vi varit ett gäng likasinnade från HH och umgåtts med ett par trevliga guider som jag väljer att kalla Kalmar och Ljusdal.
Som ensam resenär utan kompisar hittar du ingenting och inte några lokala upplevelser.
Har väl inget med att leva där att göra, jag skrev att inte en plats jag kan bo på, besöka är väl en annan sak eller?
Fråga från en dum....
Skrev inte att det var nåt fel men ett ställe jag inte förtår bo....
Trevligt för ett dygn, stoppa ju och sov där på vägen till Koh Sak.

kAN GOTT TANKA MG ATT FLYTTA DIT OM JAG BARA KUNDE FA MED KARRINGEN, MEN DET AR SVART

Har väl inget med att leva där att göra, jag skrev att inte en plats jag kan bo på, besöka är väl en annan sak eller?
Fråga från en dum....
Hej

Frugan hade ju ett hus söder om Hua Hin några år inte så långt ifrån Pran Buri stranden men vi använde det sällan eftersom vi trivdes bättre hemma i byn i Isaan.

Men jag trivs ju i.o.f.s bättre i byn jämfört med alla andra platser i Thailand jag kan komma på.

Mvh isan lover

Fråga från en dum....
Ja du verkar bara trivas att bo i Pattaya, nykter, full eller bakfull utan några vänner alls.
Livet är valfritt.
Vi är rätt olika individer.
Vill inte byta.

Ja du verkar bara trivas att bo i Pattaya, nykter, full eller bakfull utan några vänner alls.
Livet är valfritt.
Vi är rätt olika individer.
Vill inte byta.
Napp trivs här, har allt jag vill ha.
Jag gillar ju Svenskt liv, inte så intresserad av landet, vill ha en körv stroganoff utan krångel så passar mig bäst.
Sen nej har inte så stor umgängeskrets, har inget direkt intresse av det men är ju inte helt.... händer ju ibland, var ju ute med Svensk polare förra månaden men händer inte ofta, trivs här hemma.
Hade lite större umgängeskrets i början när jag bodde i centrum men nu bor jag 1 mil ut på landet.
Vet inte om det var så mycket roligare, mer utgång men jag trivs så det är nu.

Själv då, har du kul eller, bud på hus och flytta till turiststad om ni får sålt, låter ju som du inte riktigt håller dig till sanning om hur livet är i paradiset.

Här ger jag rapporter om bra och dåligt, tror dom flesta har en dålig dag ibland, jag hymmlar inte dock...

Napp trivs här, har allt jag vill ha.
Jag gillar ju Svenskt liv, inte så intresserad av landet, vill ha en körv stroganoff utan krångel så passar mig bäst.
Sen nej har inte så stor umgängeskrets, har inget direkt intresse av det men är ju inte helt.... händer ju ibland, var ju ute med Svensk polare förra månaden men händer inte ofta, trivs här hemma.
Hade lite större umgängeskrets i början när jag bodde i centrum men nu bor jag 1 mil ut på landet.
Vet inte om det var så mycket roligare, mer utgång men jag trivs så det är nu.

Själv då, har du kul eller, bud på hus och flytta till turiststad om ni får sålt, låter ju som du inte riktigt håller dig till sanning om hur livet är i paradiset.

Här ger jag rapporter om bra och dåligt, tror dom flesta har en dålig dag ibland, jag hymmlar inte dock...
Ja, dina nyktra rapporter skiljer mot fyllan och bakfyllor.

Snacka om skillnader.
Försök reda upp ditt kaotiska liv.
Tänk på familjen.

Självklart har vi dagliga frågeställningar.
Men det finns samförstånd.

Vem tusan köper eller bygger ett hus där man betalar hyra för marken där huset står, inte jag i alla fall.
Finns ju en del mark som kommuner i Sverige äger som arrenderas ut. Är väl mest företag som bygger fastigheter på sådan mark. Vi var på väg att köpa ett hus som stod på arrende mark i sverige för företagets räkning. Vi hoppade dock av då vi fick höra att marken inte var friköpt. Arrendet var lågt men vi tappade intresset ändå.

Finns ju en del mark som kommuner i Sverige äger som arrenderas ut. Är väl mest företag som bygger fastigheter på sådan mark. Vi var på väg att köpa ett hus som stod på arrende mark i sverige för företagets räkning. Vi hoppade dock av då vi fick höra att marken inte var friköpt. Arrendet var lågt men vi tappade intresset ändå.
På Smögen gäller mest arrende nu om man vill ha sjöbod men måste ha registrerad fiskebåt för att få tomt och bygga...

Liknande trådar

A
Svar
0
Visningar
1 K
A
T
Svar
72
Visningar
16 K