Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Kräftor växer ganska långsamt tyvärr. Det finns att köpa i en del akvarieaffärer här i Thailand. Inte billiga precis i vuxen ålder, såg en de ville ha 1500 baht för.
Jag känner en kräftodlare i Waeng Noi, han skall sälja avelspar till mig senare. Kräftan han odlar är den australiensiska och den är tydligen mycket snabbväxande. Marknaden vet jag inget om ännu, men han vill ha 350 bath per avelspar och det indikerar ju att dom är lättsålda. Enligt honom (han är thai och vet säkert vad han pratar om) måste man ha tillstånd från kommunen och långtifrån alla arter är tillåtna att odla..
Jag har redan fått frugan smått intresserad så detta kan bli ett projekt om ett par år när vi har flyttat ner för gott. Följer tråden med stort intresse!
Maitan Lind har kräftodlingi Sisaket. Han hade Maitans guesthouse i Jomtien Pattaya förut, men har sålt och blivit pensionär. Nu ägnar han sig åt kräftodling och lägger ut på FB varje dag. Sök på Maitan Lind på FB. Han kan nog svara på många era frågor.
Kräftor växer ganska långsamt tyvärr. Det finns att köpa i en del akvarieaffärer här i Thailand. Inte billiga precis i vuxen ålder, såg en de ville ha 1500 baht för.
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.