Linser i Thailand ?

Anonym66

Nykomling
Börjar tydligen bli till åren och behöver läsglasögon,funderar på testa en optiker på nästa resa om ca 7 veckor,ni som har testat hur funkar det med linser för läsglasögon och då även kunna se normalt på längre håll, är det omöjligt,det ena eller det andra?
Funderar även på färgade,någon som vet kostnad, Bangkok eller Pattaya
Tack på förhand !

Börjar tydligen bli till åren och behöver läsglasögon,funderar på testa en optiker på nästa resa om ca 7 veckor,ni som har testat hur funkar det med linser för läsglasögon och då även kunna se normalt på längre håll, är det omöjligt,det ena eller det andra?
Funderar även på färgade,någon som vet kostnad, Bangkok eller Pattaya
Tack på förhand !
Jag håller på att traggla med progressiva linser, detta i Sverige. Inga astronomiska kostnader, synundersökning= 400kr månadslins 223kr. Kommer köpa linser i Thailand när vi åker ner i höst, frugan bunkrar upp varje resa, då det är betydligt billigare enl henne.

En bekant till mig provade först progressiva linser men var inte nöjd. Sedan provade hon att ha en lins för närseende och en lins för att se på långt håll i andra ögat (hjärnan vänjer sig) Efter det var hon nöjd.

Jag håller på att traggla med progressiva linser, detta i Sverige. Inga astronomiska kostnader, synundersökning= 400kr månadslins 223kr. Kommer köpa linser i Thailand när vi åker ner i höst, frugan bunkrar upp varje resa, då det är betydligt billigare enl henne.
Jag använde linser ofta när jag höll på med ultralöpning. Dagslinser. Jag använde dom UTAN problem 5-7 dagar istället för 1 dag. De var faktiskt skönare för ögat efter några dagar. Jag tog naturligtvis ut dem på kvällen..

Jag använde linser ofta när jag höll på med ultralöpning. Dagslinser. Jag använde dom UTAN problem 5-7 dagar istället för 1 dag. De var faktiskt skönare för ögat efter några dagar. Jag tog naturligtvis ut dem på kvällen..
Tycker det är stökigt att peta in dom i ögat, är väl en vanesak. Frugan får in båda linserna innan jag skruvat av locket på högerlinsen:)

Tackar för svar,men fick inget egentligt svar om det funkar för både läs och långt håll,hålla på att byta i mitt jobb för läs och långt håll funkar inte för min del
är det progressiva vi pratar om , i så fall vad kan det kosta för 1 år 1 Veckas 1 månad,?

Precis både progressiva och varianten med två olika typer av linser är just till för det.. Det bästa är att prova hos optikern efter utprovning vet jag att man får ett par linser och får prova några dagar för att se hur det funkar..

Du kan gå till optiker och prova. Ifall du betalar undersökningen har du laglig rätt att begära ut ett recept. En del blir inte glada men det är din rättighet och de skulle aldrig vägra. Beställ sedan linser på nätet ..

Tackar för svar,men fick inget egentligt svar om det funkar för både läs och långt håll,hålla på att byta i mitt jobb för läs och långt håll funkar inte för min del
är det progressiva vi pratar om , i så fall vad kan det kosta för 1 år 1 Veckas 1 månad,?
Jag ser bättre på nära håll än långt med linserna. Har precis börjat använda linser, tar ett tag innan ögat vänjer sig.

Varför inte göra synundersökningen för linser i Sverige? Missförstånden blir mindre då ;) Sedan kan du ju köpa billiga linser i Thailand.

Du kan gå till optiker och prova. Ifall du betalar undersökningen har du laglig rätt att begära ut ett recept. En del blir inte glada men det är din rättighet och de skulle aldrig vägra. Beställ sedan linser på nätet ..
Bara för att det inte skall bli något missförstånd. Det med receptet gäller Sverige. .. Lycka till

Ska man köpa kvalitets glasögon så är det faktiskt dyrare med brillor i Thailand än i Sverige.

kollade på Vanliga Rayban glasögon med progressiva glas . 3000 kr dyrare i Thailand men prutade dock inget.

Skall tilläggas att jag har en bra kontakt på synsam hemma så kanske blir lite fel att jämnföra så men men ...

Många optiker i Thailand har ju bra dealar speciellt på lågsäsong (iaf på Koh Lanta)

Liknande trådar

W
Svar
4
Visningar
1 K
zetterberg_88
Z

Tillbaka
Topp