Lite om hur och varför man fastnade för Thailand.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"Kycklingen " sa:
Tror också att legolas har rätt här.

Det har han nog inte, tack och lov. Hans i och för sig korrekta tanke bygger på att en adress är detsamma som en plats där man defacto finns, men så är det ju inte och dessutom på tanken att samarbetet mellan länderna funkar. Det gör det inte. Thaländska myndigheter skiter nog ganska högaktningsfullt i Kronkalle från Sverige (obs. Det gäller ju inte brott! Då hade det varit annat.)
Sverige har ingen möjlighet alls att säkra tillgångar i Thailand och en tillräckligt låg pension är beneficium, dvs oberörbart. Alla tillgångar är inte in drivningsbara! Och det har glatt mig vid många tillfällen.

"legolas " sa:
Birger!!

Jag vet inte varfor du hanvisar till mitt inlagg och sedan pratar om saker som jag aldrig har skrivit. Birger jag har aldrig skrivit att Thailand och Sverige skulle samarbeta I detta med att driva in skulder for folk eller foretag. Jag har ingen aning om dessa saker faktiskt.

Men det jag skrev och svarade pa var ide’n dar man I stort sett dodforklarade sig sjalv, och darmed lopte risken att den egna pensionen fryste inne p.gr.a. att man icke ar tillganglig pa nagon address. Och Sverige tror att man ar dod!!

Då missförstod jag Dig nog. Dödförklarad får man ju inte bli och över existensminimum klipper dom givetvis allt dom kommer åt, det har Du rätt i.
Jag har aldrig sagt att Thailand skulle sakra tillgangar for Sveriges rakning, var har du fatt det ifran….. Men sa lange som du har skulder hos kronofogden, och sa lange som du har pension. Da har ocksa Sverige enkelt mojligheten att plocka av pengar ifran de utbetalningar som ar amnade for dig. Och det gor de ocksa anda ned till existens-minimum enligt dem. Sa kom inte och sag att jag har fel, for det har jag inte.

Vad du pratar om I ovrigt tanker jag inte prata om for jag kanner inte till det.

Det var väl Ernest Hemingway som myntade meningen : Pensionär är det värsta ordet i ett språk. Frid över hans minne, för mångs Cuba Libre. Pension från Sverige är ju ungefär ett loppspott, eftersom SE har blivit socialbyrå no.1.

Någon annan skall betala gamla synder jag tycker nog att man skall göra rätt för sig innan man lämnar Sverige.
Men det är ju så Sverige är skött av 30 och 40 talisterna. hela tiden skyler de på någon annan sossar eller borgare ingen av dem tar annsvar.
De kommer att gå till historien som de som förstörde världens rikaste land efter andra världs kriget.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp