Lite om hur och varför man fastnade för Thailand.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ha!!! Jag såg dig nog. Tre gamla stötar hängde i baren medans vi åt. Tror det började regna, kommer inte ihåg efter ett flak beer Singha.

"ledarn " sa:
Nä det stämmer "Hönan".....
Men jag är också så otroligt [¤#@@¤%] på alla "smitare" jag också som tar den "korta" vägen och låter andra jobba hela livet för att "andra" ska få det bra......
Vet att många blir skadade eller så sjuka att dom inte kan även fast dom vill....
Men alltför många ORKAR bara inte "dra sitt strå till stacken"...... Och dom kan dra !!!!

Hoppas att övervakningen av sjukskrivningar och förtidspensioneringar ökar ordentligt så "fuskarna" åker dit i större utsträckning !!

Framförallt att den blir lite mer korrekt, blir så jävla förbannad när försäkringskassans utredare jagar skiten ur svårt sjuka människor till den milda grad att dom tar livet av sig. >:( arbeit macht frei upphörde 1945 och tror inte att så många önskae dessa tider tillbaka,

Mats

"matteisurin " sa:
Framförallt att den blir lite mer korrekt, blir så [¤#@@¤%] [¤#@@¤%] när försäkringskassans utredare jagar skiten ur svårt sjuka människor till den milda grad att dom tar livet av sig. >:( arbeit macht frei upphörde 1945 och tror inte att så många önskae dessa tider tillbaka,

Mats

Matte jo de önskar ja.... me dom idioterna ja jobbar me så kan ja inge annat önska min fru hatar min kikiet boss mak

Men ja förstår varför dom e i konkurs inom ett par veckor grekdjävlar finns inge latare folk

"legolas " sa:
Konstigt att du inte reagerat på denna tråden Berra, du brukar ju hålla efter oss ligister när vi är OFF OPIC.

Först började det med att folk gav sig på trådstartaren och de var verkligen OFF TOPIC, och nu tjötas det om bidragsfusk..... OFF TOPIC.....

Så varför fastnade man för Thailand??? För min del handlade det om brudar, brudar, och åter brudar. jag sket fullständigt i risfält, Chilli och en massa tempel...... Detta är min anledning till varför det blev Thailand....... :wai: :wai: :wai: ;) ;) ;) 8) 8) 8)

Ja du lego, det har du rätt i. Men vi är inte lika, mitt främsta skäl för att jag fastnade för Thailand var inte brudarna, trots att jag har en thailändsk fru. Jag har aldrig varit en barkille, men alla har rätt till sin åsikt och jag ser inte ner på någon. Vi tar våra egna beslut själv. 8)

Förvisso är bidragsfusk OFF TOPIC, men jag hatar bidragsfuskare och det står jag för. Ärlighet varar längst!!! :police:

Inte var det brudarna, det var sol, bad, värme, billigt och en möjlighet att varva ner på ålderns höst.
Har väl aldrig älskat vintern en jäkla massa kläder vinterdäck snöskottning och rattmuff :)

"Mats 49 " sa:
Hej i denna tråd.

Varför jag har fastnat för LOS är väl rätt givet av det som framgår i mina
övriga inlägg i detta forum.
Känns rätt onödigt att skriva nått mer om varför för min del.
Är ju rätt solklart ändå genom mina andra inlägg. :thumbsup:

Mats 49 :wai:

Haha.. trots det blev det ett inlägg till ;)

"legolas " sa:
Klart vi har hört det förut Berra!!!! Trodde bara att du kanske ville berätta den riktiga anledningen, och inte den snälla anpassade versionen. Klimat folk och kultur och mat har alla länder,. Varför inte Vietnam, Kambodja, Malaysia eller Phillipinerna?????

Jag har varit i alla dom länderna utom Kambodja. Men det berodde väl på de billiga charterresorna till LOS, det var enkelt och förhållandevis billigt. Sen fastnade man. Att det blev en thailändsk fru beror på ren kärlek - ingenting annat.

Tro det eller ej:
Det finns faktiskt en hel del svenska män som är väldigt nöjda med sina respektive.
Det är inget fel på dom männen som inte åker till thailand för brudarna.
Thailand är lika stort eller litet som sverige till ytan. Den som tror att Thailand bara har brudar att visa upp, den har missat en hel del.
Turistorter i Thailand är en sak, det riktiga Thailand är en helt annan sak.

Det är tack vare er män som resonerar att det bara är brudar som lockar i Thailand det är ni som ser till att det finns fördomar om Thailänskor....

"kentbra " sa:
Som Sagt 100,000 hadde varit en droppe i havet.
Skulderna uppgår till över 5 miljoner och är sedan mitten av 70talet. Så kan du ju räkna ut räntan och omkostnader.
Hjälpte inte med att både aktiebolag och jag gjorde personlig konkurs.
Inkassobyråerna bara avvaktar.
Gjorde mig helt grön hos KF 2007 och det slutade med att 20 nya bara la in sina ärenden.
Hadde hoppats på att nya skuldsaneringslagen skulle bli något i still med Finlands.
Skulder äldre än 15 år driver inte Finska KF in längre.

Det här verkar ju egendomligt. Hur har Du lyckats häva preskriptionstiden på så gamla skulder?

"kentbra " sa:
Har försökt att komma överens med alla fordringsägare.
Men det är över 200 stycken så det går inte helt enkelt. De har fått massor av erbjudande från mig, men då inte alla accepterat detta, så har det varit meningslöst.

Även sökt skuldsanering men fått avslag.

Så i stort sett kan man säga att jag gav upp redan för 15 år sedan. Har provat att få hjälp med jämna mellanrum av den kommunala ekonomiska rådgivare som finns.

Men som han säger. Det hela bottnar i fel gjorda av konkursförrättaren 1977 och det verkar omöjligt att få till en ändring. Går ej att överklaga, då det så gammalt. Det mesta är preskriberat.
Bara skuldern som inte preskriberas.

Så man har hamnat i moment 22.

Nej, alla fordringsägare får nog nöja sig med att dela på den femhundring som KF kan dra från ens pension varje månad.

Skuldsanering hadde varit helt ok, men en snabbare lösning vore att rymma utomlands i 3 år.
Enligt lag måste fodringsägare skicka ut krav minst var tredje år.
Så om man inte fått ett krav på tre år kan man begära att skulden avskrivs. Allt enligt min ekonomiska rådgivare.

Så man får väl se hur man gör. Ska söka skuldsanering en gång till 2012.
Går inte den igenom så flyttar vi till Thailand men står skrivna i Sverige. All post till os i Sverige returneras till avsändaren. Efter 3 år så begär man avskrivning av skulderna då fodran ej bevakats.

Visst det är inte lätt för 2 pensionärer att leva på knappt 15.000:- i sammanlagd inkomst.
Men vi har klarat det och lyckats plocka undan till vinter i Thailand i ett par år nu.
15,000SEK i månaden är ju över 60,000 THB och det går ju att leva på i Thailand.

Nej, i år testar vi 6 månader, trivs vi så meddelar vi KF att vi flyttar utomlands men står skrivna på vår svenska adress.
Efter 3 år så får man se hur man gör. Man vet ju inte hur länge man lever, så varför oroa sig

Kent

Broder! Detta låter ju som rena snurren. Att fordringsägarna skickar krav häver inte i sig preskribtionstiden, den rullar i alla fall. Du måste göra något aktivt (avbetalning, nytt avtal etc) för att väcka skulden igen. Jag tror Du behöver en advokat med obeståndsrätt som specialitet att rådfråga! Att driva in skulder är ett helvete, det är inte alls så lätt om gäldenären trilskas. Trilskas Du tillräckligt ?

"kentbra " sa:
Som sagt KF är inte så svåra att göra. Med kommer vart tredje år och dricker kaffe. Mycketr mer blir det inte de kan få.
De är ju helt insatta på ens situation.

Värst är ju alla inkasso byråer. Att de skickar krav är väl en sak, men numera ringer de på både kvällar och helger.

Nä, det lutar åt att sätta sig i Thailand 3 år. Låta all post som kommer till adressen i Sverige, gå i retur, och sedan begära avskrivning.

Den bråkdel som ligger aktivt hos KF får man väl göra upp med.

Inkassofirmorna kan Du skita fullständigt i ! Dom är ingenting annat än ombud och dom är i regel ohederliga till gränsen för det rent kriminella. Jag har en polare som jagades för 4.2 mille i gamla skulder, just såna Du beskriver. Vid en noggran genomgång visade det sig att inte en spänn var yngre skulder än tio år och att ingenting gjorts för att häva preskribtionstiden (han svarar av princip inte på brev, är aldrig anträffbar för delgivning, tar bara samtal från kända nummer och har inga indrivningsbara tillgångar). Jag skrev till alla bolagen och meddelade att skulderna var preskriberade, att dom var välkomna till Tingsrätten om dom ville hävda annat och att fortsatta krav utan redovisad grund skulle resultera i stämning för egenmäktighet (polisanmälan om bedrägeri funkar inte).

Det är tre år sedan och sedan dess har det varit tyst.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp