liten ö söder om Samui

 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
Har hört talas om att det finns en liten ö, i storlek med koh Rok typ, som ska ligga max någon timma söder om Samui som man kan åka över dagen eller möjligtvis göra en enstaka övernattning på.

Är det någon av Er som varit där och i så fall vad heter ön?
Är den att rekommendera?

skriv gärna och berätta.
Har sett det mesta runt om Samui men vill gärna testa något nytt.

ha re gött
Marianne :wai:
 
Hej!

Kan det vara så att du tänker på Koh Tan เกาะแตน som ligger ca 20 min från Samui? Min tjej är uppvuxen på Samui i byn Tong Krut med utsikt mot Koh Tan från tomten. Familjen äger mark på Koh Tan. Jag har själv aldrig varit där, och min tjej har inte varit där på många år. Hon säger att det inte finns några bilvägar men att man kan gå runt ön. För den som söker ett enkelt bungalowboende på fina stränder är Koh Tan ett toppalternativ. Det går också utmärkt att göra en dagstur från Samui.

Det sägs att det spökar på ön och att inga hundar kan överleva där! :eek:

AKANO
 
Det låter som om det skulle vara rätt ö. Tack för att ditt svar och att du svarade så snabbt.
Vi har väl tänkt att åka över dagen. Vi pratade om det i somras men det blev aldrig av så jag hoppas vi kommer iväg i sommar.
Att det inte finns några hundar är inte negativt. Inte för att jag inte tycker om hundar men jag föredrar hundar som är ute på promenad med sin husse.
Där kanske man kan snorkla.

ha re gött
marianne :wai:
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
 

Liknande trådar

J
Svar
2
Visningar
1 K
janneungern
J
A
Svar
0
Visningar
1 K
Anonym
A
 
Tillbaka
Topp