Nam Falang
Forumveteran
Jepp Långeman hade en Dragstar som han själv importerade, långt innan jag lärde känna honom.Vad är det som gör det omöjligt?
Olika krav?
Hade inte Långeman en 1100 dragstar?
Själv så vill jag inte köra stor hoj här pga av värmen och jag kanske inte orkar köra säkert med alla skydden.
Den sista hojen jag hade i Sverige var Kawa Voyager 1700 Custom, gillar bagger stilen.
Trodde den skulle vara svårsåld men gick på en vecka, såldes till Norge.
Roligaste hojen jag haft var Meanstreak 1500. Med någon på sissyn så kunde man åka riktigt fort i kurvorna.
När jag åkte själv så plockade jag bort sissyn, såg ju bara för jävligt ut. Men då gick det långsammare pga av icke tyngden eller kanske min körduglighet![]()
Hyrde HD en dag i Nashville när vi var på semester. Gav mersmak men HD är dyra och visste inte om jag skulle gilla custom hoj i längden. Snygga var dom. Eftersom jag kände Långeman så började jag kika efter Dragstar. Hittade en i mint kondition, viktig för mig. Inte så stor investering tror det var 53 000kr jag fick ge.
Insåg ganska snart att custom hoj hade sin charm även om jag inte kan klara mig med en hoj. Långeman var ju sugen på en HD så det kom ju ofta upp till diskussion. Började smått snegla på HD. Långeman tipsade mig om en fin HD på Blocket. Den fanns i Stockholm ca 6 mil från mig. Jag åkte och titta på den och gjorde affär kort därefter. Nu visste jag inte vad jag skulle göra med min Dragstar. Den fick stå över vintern.
Tog upp idén om att skeppa den till Thailand med Långeman men han sade kort o gott ”glöm det”. Jag kan inte reglerna och kommer inte ihåg i detalj vad han sade men jag litade på hans omdöme och sålde min Dragstar till en återfallsknutte i Anderstorp.
HDn har jag kvar och gillar den skarpt