MC och allt som hör till oavsett land

Denna vecka blir det NC semester. Kör upp till Östersund idag för övernattning. Vi skall ta oss runt Vildmarksvägen och dess sevärdheter. I slutet av veckan kanske jag sticker till en polare i Umeå.

BMWn står till försäljning och en KTM som jag hade innan är inköpt. Adventure hoj blev för ”gubbigt” för mig :) Ärligt talat så hade BMWn varit perfekt på den här resan men planen blev ändrad.

Nya pärlan

A7D2560A-52CB-452C-805C-8C57AFA9E15E.jpeg

Denna vecka blir det NC semester. Kör upp till Östersund idag för övernattning. Vi skall ta oss runt Vildmarksvägen och dess sevärdheter. I slutet av veckan kanske jag sticker till en polare i Umeå.

BMWn står till försäljning och en KTM som jag hade innan är inköpt. Adventure hoj blev för ”gubbigt” för mig :) Ärligt talat så hade BMWn varit perfekt på den här resan men planen blev ändrad.

Nya pärlan

A7D2560A-52CB-452C-805C-8C57AFA9E15E.jpeg

Säg till om det blir av något med Umeå så ska jag bjuda på surströmming eller annat gott.

Bor du i Umeå och så märkeskläd skadad?
Trodde det va som på kustbandet där, blåbyxor och klimatanpassat.

Jag handlar varken på Dressman eller H&M. Dessutom har vi inte BigC här i Umeå.
Skulle jag gå in på Lantmännen och köpa ett par byxor så skulle det nog bli dyrare än både Diesel eller Replay.
Eventuellt skulle jag ju kunna köpa kläder på Jula eller Biltema, men jag tror inte att passformen skulle göra mig nöjd.

Jag handlar varken på Dressman eller H&M. Dessutom har vi inte BigC här i Umeå.
Skulle jag gå in på Lantmännen och köpa ett par byxor så skulle det nog bli dyrare än både Diesel eller Replay.
Eventuellt skulle jag ju kunna köpa kläder på Jula eller Biltema, men jag tror inte att passformen skulle göra mig nöjd.
Trodde va detta som gällde, vad jag fick upp på Umeå klädsel.
Btw h&m har bra kalsonger.
Big-C bättre passform, skulle aldrig falla mig in i Sverige köpa h&m tröjor.
Testa big-C på klangen nästa gång.

1623683005458.png

Trodde va detta som gällde, vad jag fick upp på Umeå klädsel.
Btw h&m har bra kalsonger.
Big-C bättre passform, skulle aldrig falla mig in i Sverige köpa h&m tröjor.
Testa big-C på klangen nästa gång.

1623683005458.png

Sådana byxor är ju dyra. Det är nog bara sjömän med nettolön som kan gå loss på arbetskläder

Sådana byxor är ju dyra. Det är nog bara sjömän med nettolön som kan gå loss på arbetskläder

Ja kostnadsmässigt får jag hålla med, beställde arbetskläder för besättningen från Holland innan vi kom dit med nybygget, lite över en halv miljon.
Gick in till kapten och visa notan, vänj dig Jonas, det är va det kostar, bara godkänn.
Så många miljoner för att få utstyrsel jag spendera på shopping påvägen till Europa gjorde mig lite mörkrädd.
Och 1st engineer bara skratta, fan är det du som snålar, köp på nu när vi har möjligheten...

Satte min plan i verket ikväll att ta bort Db killern ur mitt Akra till KTMn. Gjorde ju samma på min KTM GT från 2017. Då fick jag plocka isär, borra popnit, slip onet och slipa loss Db killern då den var pressad. Därav testade jag aldrig denna gången utan monterade isär dämparen direkt. Blev lite snopen då jag märkte att på denna var inte Db killern fastpressad. Bra i slutändan för nu kan jag återmontera Db killern om jag skulle vilja t.ex vid någon bankörning då dom kan vara hårda på ljudet. Skall testa soundet till jobbet i morgon. Tror det kommer att låta bra gött :)
Ursäkta en skitig hoj men prioriterade soundet före utseendet dessutom kommer det nog regna imorgon i alla fall.

CE0ABF50-13A0-4252-97E2-6BCDE4E88857.jpeg

18480EA3-37E5-4141-A4FE-A114C87EE9FD.jpeg

BA9EE116-457B-4012-AEEE-4BDCEC9D1DF0.jpeg

E77C0043-7718-472C-862B-DAF4B7747F17.jpeg

C895616B-6EB8-4134-B3BD-D57E5FA61F29.jpeg

06A3ED1D-542E-4417-9694-F32755C667C7.jpeg

Liknande trådar

A
Svar
95
Visningar
14 K