MC och allt som hör till oavsett land

Mjuka väskor har du nära hemmavid, Väsby och inga problem med avgassystemet då högra väskan är anpassad plus en monterbar distans för ändamålet :thumbsup: .
SmartSelect_20221105-184650_Gallery.jpg

Senast ändrad:
Måste man ha körkort för eu moppe 50cc här i Thailnd? Vad händer om man blir stoppad ? Har Svenskt körkort för bil och eu moppe.

Jag har en fråga med, har läst att många har skrivit här på forumet att man får köra mc under 110cc när man är 16 år, stämmer det och isåfall måste/kan dom ta körkort då för det eller är det utan körkort om det stämmer?

Hittar ingen direkt lagtext men googlar man så finner jag att det "påstås "vara 15 år och max 110 cc , med krav på KK för MC, om detta är korrekt vet jag faktiskt inte
Okej visste jag inte. Trodde alla behövde körkort oavsett cc. Har heller aldrig haft koll på vilken ålder som gäller. Går inte heller att lista ut från verkliga livet då man ser småungar utan hjälm på 125or :oops:

Okej visste jag inte. Trodde alla behövde körkort oavsett cc. Har heller aldrig haft koll på vilken ålder som gäller. Går inte heller att lista ut från verkliga livet då man ser småungar utan hjälm på 125or :oops:
You must be 18 years-old to get a temporary motorcycle license in Thailand. But you can apply for a riding license at 15-years-old if your motorbike is less than 110cc.

Speciellt för Nam Farang och andra Aprilia diggare , jag vet inget om Aprilia annat än att jag tysker det låter Italienskt , men fasen vet . Kika på denna video med Aprilia i Pattaya

Liknande trådar

A
Svar
95
Visningar
14 K
Gazton
G
W
Svar
46
Visningar