MC och allt som hör till oavsett land

Förklar för en som int begrip.
Han sitter och mästrar en som lever i Isaan och har levt ett antal år i Isaan, det måste vara nåt galet feltänk i detta. alla Thai gillar inte Faranger, exakt som i Sverige, alla Faranger är inte ok , många skämmer ut oss, de som är på fyllan och bär sig alla åt exempelvis. Nog om detta i denna MC tråd

Han sitter och mästrar en som lever i Isaan och har levt ett antal år i Isaan, det måste vara nåt galet feltänk i detta. alla Thai gillar inte Faranger, exakt som i Sverige, alla Faranger är inte ok , många skämmer ut oss, de som är på fyllan och bär sig alla åt exempelvis. Nog om detta i denna MC tråd
Och du är extremt trög, vad han skriver är att du har helt rätt men kom du fram till det först nu. Alla som varit i Thailand mer än 14 dagar känner till det du skriver, det skriver han.
Sen tror jag inte ett skit på vad du skriver om att du har ett garage fullt av olika mc som du renoverar och säljer.
Ett huvud fullt av mytomani har du, kanske din svärfars feta välnärda kor som vandrar där uppe.

Har köpt en sån har, om någon har kunskap om vad det är och vad den presterar så förstår ni att detta är en hoj som man i mint cond, inte hittar överallt, affären är uppgjord och priset satt hämtar hojen i slutet ev september, men "den som väntar på något gott" ..... osv

Magna VF750 .jpg

87 HP/ 69 nm i vrid är mycket på 750 cc, 12,40 sek på 1/4 milen och en toppfart på en bra bit över 200 kmt är imponerande . Skulle ju gärna velat att det var shaft på den, men allt har nackdelar och fördelar. Hade min Shadow haft belt eller kedja så hade jag drevat om den till mer lugnare gång på långkörning, nu är det bekvämt att ligga i 100 km, med ganska precis 2950 rpm , Med denna Magna lär jag kunna ligga på i vilken fart jag vill, i stort sett helt vibrationsfri. Och skulle till och med ha piskat min gamla VTX avseende toppfart samt acceleration.
Harleygossarna räknas inte alls i detta sammanhang, alldeles för slöa maskiner ;)

87 HP/ 69 nm i vrid är mycket på 750 cc, 12,40 sek på 1/4 milen och en toppfart på en bra bit över 200 kmt är imponerande . Skulle ju gärna velat att det var shaft på den, men allt har nackdelar och fördelar. Hade min Shadow haft belt eller kedja så hade jag drevat om den till mer lugnare gång på långkörning, nu är det bekvämt att ligga i 100 km, med ganska precis 2950 rpm , Med denna Magna lär jag kunna ligga på i vilken fart jag vill, i stort sett helt vibrationsfri. Och skulle till och med ha piskat min gamla VTX avseende toppfart samt acceleration.
Harleygossarna räknas inte alls i detta sammanhang, alldeles för slöa maskiner ;)
har inte du samma nick på MPR eller

Honda 750C Magna​

Och du är extremt trög, vad han skriver är att du har helt rätt men kom du fram till det först nu. Alla som varit i Thailand mer än 14 dagar känner till det du skriver, det skriver han.
Sen tror jag inte ett skit på vad du skriver om att du har ett garage fullt av olika mc som du renoverar och säljer.
Ett huvud fullt av mytomani har du, kanske din svärfars feta välnärda kor som vandrar där uppe.
Vad du skriver eller vad du tror på visar bara på avundsjuka i din tröga fredagsskadade skalle, är det fredag igen eller suktar du

Blir lite att ändra på om jag skall ha denna kvar sen, behåller den och kör paralellet med min Twin, , Röda säten är inte min grej , inte heller toppboxar eller sidoväskor . men annars är hojen i toppskick med 1400 miles på mätaren. Lägga in gel i dynan samt sy om dem kostar fasen ingenting här , 500 bath för att sy om en singelsadel med riktigt bra material , och då även snyggt jobb

Kommande 2.jpg

Kommande 3.jpg

Den där lädersoffan är nog ingen här som är avundsjuk på.
Vem har sagt att jag behöver något avund, dina bilder har inte berört mig speciellt heller. Känslan att någon/några har behov av att ställa till otrivsel infinner sig snabbt. Om man är uppkäftig eller något otrevlig i politiktrådar må så vara, men att ständigt söka konflikt med dem man inte gillar är inte speciellt intelligent, utan mest självmarkerande

Senast ändrad:
Blir lite att ändra på om jag skall ha denna kvar sen, behåller den och kör paralellet med min Twin, , Röda säten är inte min grej , inte heller toppboxar eller sidoväskor . men annars är hojen i toppskick med 1400 miles på mätaren. Lägga in gel i dynan samt sy om dem kostar fasen ingenting här , 500 bath för att sy om en singelsadel med riktigt bra material , och då även snyggt jobb

Kommande 2.jpg

Kommande 3.jpg
Om inte sidoväskor är ens grej.
Varför köper man en då en?
Det är ju inte ens ett år sedan du köpte en riktig ”kvalitetsväska”:)

Och ett par inlägg tidigare lägger du in en bild på dig och din riktiga MC med just en sidoväska monterad.:laugh2:

1688396126302.jpeg

1688396157232.jpeg

Förövrigt en snygg väska :thumbsup:

Och ett par inlägg tidigare lägger du in en bild på dig och din riktiga MC med just en sidoväska monterad.:laugh2:

1688396126302.jpeg

1688396157232.jpeg

Äkta lädur?

1688396126302.jpeg

1688396157232.jpeg

Ja, och den använder jag idag, Sidoväskör i en modell jag inte gillar som på den Magnan jag skall hämta gillar jag inte, du skulle du kanske inte köpa hojen ?? Eller hur tänker du , eller tänker du inte alls kanske. Då köper man hojen med väskorna efterssom priset jag gjort upp inkluderar väskor samt toppboxen, de går att sälja separat till nån som gillar den stilen förtår du .. Inte så svårt att förstår detta, eller ??

1688396126302.jpeg

1688396157232.jpeg

Den typen av old shool postväska hängande på ena sidan är det jag gillar, Inte svarta läderimitationer som hänger en på varje sida, men upp till var och en, behåller jag den så kommer jag att bygga om en hel del, funderar på att bygga en Bagger

Liknande trådar

A
Svar
95
Visningar
14 K
Gazton
G
W
Svar
46
Visningar