Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Är en svensk man arbetandes i Norge sedan 16 år tillbaka och gift med ett Thailänska som bor i bkk men har sina rötter i Krabi. Tanken är väl att flytta till Thailand och pendla till jobbet i Norge inom något år..
Reser 3 gånger per år nu och är alltid nere 2 månader februari- april
Är en svensk man arbetandes i Norge sedan 16 år tillbaka och gift med ett Thailänska som bor i bkk men har sina rötter i Krabi. Tanken är väl att flytta till Thailand och pendla till jobbet i Norge inom något år..
Reser 3 gånger per år nu och är alltid nere 2 månader februari- april
Tack! Låt mig säga som så att jag varit på de flesta slags fartyg sedan 1982 men inte är med och navigerar. Jag har inte varit aktiv på forum hittills och hör de skaran som inte har ”måsten” som Facebook eller Twitter osv. Men har konstigt nog ”överlevt” ändå ;-)
Jo så är det nog allt med mig. Men jag borde kanske inte få kalla mig för sjöman då jag inte ens har en enda tatuering och dricker väldigt sparsamt med alkohol ;-)
Jo så är det nog allt med mig. Men jag borde kanske inte få kalla mig för sjöman då jag inte ens har en enda tatuering och dricker väldigt sparsamt med alkohol ;-)
Det kan du visst göra, jag har heller inga tatueringar. Och även jag är väldigt sparsam med alkohol nuförtiden, och på mitt fartyg är det vitt. Men jag blir snart en föredetting vad gäller sjöfart, planerar att pensionera mig i november efter drygt 45 år i sjöfartens tjänst. Det känns som att det räcker.
Det kan du visst göra, jag har heller inga tatueringar. Och även jag är väldigt sparsam med alkohol nuförtiden, och på mitt fartyg är det vitt. Men jag blir snart en föredetting vad gäller sjöfart, planerar att pensionera mig i november efter drygt 45 år i sjöfartens tjänst. Det känns som att det räcker.
Jag behöver ingen alkohol för att bli ”obalancerad” då mitt ”balanssinne” utan hjälp av några ”rusdrycker” har blivit allt mera ostadigt till den grad att min sambo (som är thai och svensk medborgare) är orolig. Jo planerar för min pension som dock kanske ligger 4-6 år bort förutsatt att man förblir tämligen frisk.
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.