Medlemmar presenterar sig ...

Hej.

Ny på forumet och förstår inte hur jag kunnat missa detta under alla år då jag varit och är väldigt aktiv på andra Thailandsmedier, men nu har jag hittat hit och hoppas både kunna ge och ta info härinne än om här verkar finnas många rävar som kan det mesta. :)

Kille på 47 boende strax utanför Malmö, träffade på min sambo i Malmö sommaren 2005 när hon var i Sverige och hälsade på goda vänner. Då befann hon sig här i 9 mån totalt under 2005.
I februari 2006 åkte jag ner min första resa någonsin och sen var det dax igen i april samma år men då reste hon med hem till Sverige och är sen länge även svensk medborgare.
Vi har en dotter på 9år tillsammans som också är dubbel medborgare.
Sambon kommer långt uppifrån det norraste Thailand rakt öster om Chiang Mai, från en liten by utanför staden Nan.
Innan hon kom till Sverige hade hon jobbat på en liten Travel Agency i Pattaya och även hjälpt sina systrar i deras företag så det har med automatik blivit att vi oftast har åkt till den sidan av Thailand.
Efter dessa 12 årens 20 resor neråt framförallt över jul & nyår samt över Songkran har vi numera fastnat för Rayongkusten där vi till vintern kommer hyra ett hus och parkera oss i 3 månader i byn Mae Rumphung.
Dottern ska prova på att gå på ESS skolan i BanPhe och faller detta väl ut och vi trivs att vara längre tid därnere så är tanken att utöka detta kommande vintrar med upp till 5 mån så länge dottern går i skolan, då skolan är öppen nov-mars.
1f642.png
:) ...senare vill vi ju naturligtvis tillbringa mer och mer tid i värmen.
1f642.png

Kul att se dig igen;)
Välkommen hit! Vi har det riktigt så trevlig här, även om det inte alltid verkar så men det är ganska roande:)
Det finns även plats för charterturister här:D
Om du ännu inte kommit på vem jag är så hängde vi på ett annat forum för ett gäng år sedan och där emellan på ett svenskt byggforum där jag hade en tråd om ett ett husprojekt som blev ett reportage på sajten.

Hoppas allt bra med dig och än en gång välkommen hit!

Kul att se dig igen;)
Välkommen hit! Vi har det riktigt så trevlig här, även om det inte alltid verkar så men det är ganska roande:)
Det finns även plats för charterturister här:D
Om du ännu inte kommit på vem jag är så hängde vi på ett annat forum för ett gäng år sedan och där emellan på ett svenskt byggforum där jag hade en tråd om ett ett husprojekt som blev ett reportage på sajten.

Hoppas allt bra med dig och än en gång välkommen hit!

Hej och tack :)

Jag är för gammal för att placera dig men minns lite av det du nämner.
Själv är jag väl lite aktiv på båda de ställena men som det är just nu hinner man inte med att vara så aktiv då det är mycket jobb och annat inför vår 3mån vinterresa... ;)

Hej. Efter att lessnat på ryggdunkar forumet MPR så hittade jag hit. Ser ut att vara seriöst och informativt. Har bott totalt (permanent) 6 år i LOS i 2 omgångar. -97 tom -00 och -15 tom -17. Bor nu 6-7 månader om året i vårt lilla hus nära Huai Yai (Jomtien) med min (svenska) fru.
Ska kanske tillägga att jag (vi) rest till och från Thailand dom senaste 21 åren på semestrar de år vi inte bott här. Första flytten hade vi våra barn med oss, 1 mån, 2 år, 6 år och en på 8 år. Barnen gick på ISB då vi bodde i BKK -97 tom -00.

Hej!
Har också lyckats missa det har forumet ser riktigt bra ut :clap_tranparent:brukar kalla mig jerker på andra forumen. Min dam kommer från chum phae nära Khon kaen hon har ett hus (föräldrar och sin son bor där) försöker åka ner på vintern någon månad varje år.
Bilden: Chiang mai är lite gammal när man inte hade varit i LOS så många gånger och livet lekte:love_transparent:
DSCN0174.jpg

Hej!
Har också lyckats missa det har forumet ser riktigt bra ut :clap_tranparent:brukar kalla mig jerker på andra forumen. Min dam kommer från chum phae nära Khon kaen hon har ett hus (föräldrar och sin son bor där) försöker åka ner på vintern någon månad varje år.
Bilden: Chiang mai är lite gammal när man inte hade varit i LOS så många gånger och livet lekte:love_transparent:
DSCN0174.jpg
Välkommen hit Jesper/Jerker eller vem det nu är. Bor din dam med dig i Sverige?

Hej :wave_transparent:
Par dagar gammal på forumet så här kommer en liten presentation
Första resan till Th. gjorde jag så sent som i aug. 2017 efter en kompis som bott där 10 år "tvingade" mig. Sedan sommar 2017 har jag velat flytta utomlands igen. Har bott i Costa rica och Spanien innan.
Så vi åkte ned dec -17 igen där jag genom gemensamma vänner till min kompis träffade min flickvän (25 år från Thailand).
Sålde allt i Sverige på 1 månad och flyttade ned 31 januari. Har bott i Rawai med flickvän nu i 7 månader och aldrig mått så bra som jag gör nu. :upanddown:
Jobbar till sjöss i Danmark i 14 dagar och ledig 14. Så tillbringar min ledighet i Rawai.
Planen är bo här nere ett år och sedan flytta till mer nordliga Thailand. B la därför jag är på forumet att få lite information som relativ ny i landet om hur livet är i de olika områden då jag inte sett så mycket än.
/John

Hej :wave_transparent:
Par dagar gammal på forumet så här kommer en liten presentation
Första resan till Th. gjorde jag så sent som i aug. 2017 efter en kompis som bott där 10 år "tvingade" mig. Sedan sommar 2017 har jag velat flytta utomlands igen. Har bott i Costa rica och Spanien innan.
Så vi åkte ned dec -17 igen där jag genom gemensamma vänner till min kompis träffade min flickvän (25 år från Thailand).
Sålde allt i Sverige på 1 månad och flyttade ned 31 januari. Har bott i Rawai med flickvän nu i 7 månader och aldrig mått så bra som jag gör nu. :upanddown:
Jobbar till sjöss i Danmark i 14 dagar och ledig 14. Så tillbringar min ledighet i Rawai.
Planen är bo här nere ett år och sedan flytta till mer nordliga Thailand. B la därför jag är på forumet att få lite information som relativ ny i landet om hur livet är i de olika områden då jag inte sett så mycket än.
/John
Välkommen hit John! Ja nog finns här mycket att läsa även om en del uppgifter kan vara inaktuella, kolla gärna datum på inläggen. Reser du till Thailand var 14 dag, låter jobbigt (och dyrt). Jag jobbar ju också i Danmark men på tankfartyg. Familjen och jag kommer förmodligen att stanna kvar i Sverige, det är barnens skola som får bestämma. Ha det gott, lev väl! :wai:

Välkommen hit John! Ja nog finns här mycket att läsa även om en del uppgifter kan vara inaktuella, kolla gärna datum på inläggen. Reser du till Thailand var 14 dag, låter jobbigt (och dyrt). Jag jobbar ju också i Danmark men på tankfartyg. Familjen och jag kommer förmodligen att stanna kvar i Sverige, det är barnens skola som får bestämma. Ha det gott, lev väl! :wai:
Tackar
Ja, jag reser var 14:e dag. Trodde det skulle vara ett problem men är det inte. Efter 14 dagars jobb är man trött och efter par G&T så är det god natt... Värt varenda flygtimme att slippa mörker i 9 mån. Har 2 kollegor på båten som gör samma. Plus att vänner hemma som sitter i bilkö till jobb 3h per dag..Då sitter jag hellre i ett flyg 9-10 h 2 gånger i månaden och dricker G&T till par filmer.

Dyrt vet jag inte. Ligger på ungefär samma fastna kostnader inkl. flyg som Innan jag bodde i Sverige.
Vart seglar du?

Tackar
Ja, jag reser var 14:e dag. Trodde det skulle vara ett problem men är det inte. Efter 14 dagars jobb är man trött och efter par G&T så är det god natt... Värt varenda flygtimme att slippa mörker i 9 mån. Har 2 kollegor på båten som gör samma. Plus att vänner hemma som sitter i bilkö till jobb 3h per dag..Då sitter jag hellre i ett flyg 9-10 h 2 gånger i månaden och dricker G&T till par filmer.

Dyrt vet jag inte. Ligger på ungefär samma fastna kostnader inkl. flyg som Innan jag bodde i Sverige.
Vart seglar du?
För tillfället mest mellan Göteborg och olika hamnar på norska kusten från Oslo upp till Kirkenes. Så det är mycket skitväder vintertid men det ingår i jobbet. Vi kör 5 veckor på, 5 av.

Liknande trådar

A
Svar
7
Visningar
2 K
A

Tillbaka
Topp