Hej.
Ny på forumet och förstår inte hur jag kunnat missa detta under alla år då jag varit och är väldigt aktiv på andra Thailandsmedier, men nu har jag hittat hit och hoppas både kunna ge och ta info härinne än om här verkar finnas många rävar som kan det mesta.
Kille på 47 boende strax utanför Malmö, träffade på min sambo i Malmö sommaren 2005 när hon var i Sverige och hälsade på goda vänner. Då befann hon sig här i 9 mån totalt under 2005.
I februari 2006 åkte jag ner min första resa någonsin och sen var det dax igen i april samma år men då reste hon med hem till Sverige och är sen länge även svensk medborgare.
Vi har en dotter på 9år tillsammans som också är dubbel medborgare.
Sambon kommer långt uppifrån det norraste Thailand rakt öster om Chiang Mai, från en liten by utanför staden Nan.
Innan hon kom till Sverige hade hon jobbat på en liten Travel Agency i Pattaya och även hjälpt sina systrar i deras företag så det har med automatik blivit att vi oftast har åkt till den sidan av Thailand.
Efter dessa 12 årens 20 resor neråt framförallt över jul & nyår samt över Songkran har vi numera fastnat för Rayongkusten där vi till vintern kommer hyra ett hus och parkera oss i 3 månader i byn Mae Rumphung.
Dottern ska prova på att gå på ESS skolan i BanPhe och faller detta väl ut och vi trivs att vara längre tid därnere så är tanken att utöka detta kommande vintrar med upp till 5 mån så länge dottern går i skolan, då skolan är öppen nov-mars.
...senare vill vi ju naturligtvis tillbringa mer och mer tid i värmen.