Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Det är mycket underhållande och lärorikt att ta del av era erfarenheter.
Vecko-mailet via e-post uppskattar jag också mycket, senaste nytt om allt som är värt att veta.
Hej! 60-årig livsnjutare. Helt ny här och nyss varit i Thailand för första gången. Det gav mersmak och en liten dam i Patong drar förstås intresset mot ett nytt besök. Får se när det kan bli av ;D
Hej! 60-årig livsnjutare. Helt ny här och nyss varit i Thailand för första gången. Det gav mersmak och en liten dam i Patong drar förstås intresset mot ett nytt besök. Får se när det kan bli av ;D
Tackar Berralund! Jag får väl börja med att ta del av alla bra tips man hittar här på forumet. Comeback i Thailand blir väl till vintern, men den som väntar på något gott....
Hej!
Ny medlem idag. Har följt trådarna här under de senaste tre eller fyra åren och försökt bli medlem, men aldrig fått någon aktiveringskod tidigare. Kanske haft för ambitiösa spamfilter?
Jag bor nu i Sverige tillsammans med min Thaifru som jag träffade för snart fem år sedan i Thailand. Hon har bott här i 3 år och har permanent ut.
Vi har sedan två år tillbaka en s k Thai food truck som står uppställd på en turistort på somrarna. Hon lagar maten och jag sköter det administrativa.
Våra barn pluggar på universitet, två i Thailand och en i USA där jag bott i många år.
Jag har varit i Thailand en del, första gången redan 1992. Sedan dröjde det till 2002 innan jag kom dit igen. Efter det har jag nog besökt Thailand minst en gång per år, men det har mest blivit Phuket och Krabi. En hel del Bangkok har det förvisso blivit på senare år då min fru kommer därifrån.
Vi åker den 7 oktober på knappt två månader och den här gången vill vi försöka hitta någon plats där vi kan slå oss ner mera permanent om ett par år eller så. Tänkte höra om det finns någon eller några som kan ge tips.
Vet att det blir tufft att ha råd att bo på Phuket eller i Ao Nang. Tänker därför kolla upp vad som finns nedanför Pattaya/Jomtien. Vill gärna bo nära havet och har ju heller inga släktingar i nordöstra Thailand så det området är ändå knappast aktuellt.
Har som sagt följt forumet ett tag och läste Legolas berättelse om sitt Thailand när det begav sig (läser fortfarande hans blogg från och till). Gillar även Jonas tomtetråd.
Hursomhelst, hoppas kunna vara med aktivt i fortsättningen och hoppas även få tips på var en man som har ett par år kvar till 60 skulle kunna hitta en vardag i Thailand.
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.