Medlemmar presenterar sig ...

Hej jag heter Benny och är ny medlem.
Jag vill flytta till min fru i Udon Thani nästa år när jag blir 61 år....

"Bempa1954 " sa:
Hej jag heter Benny och är ny medlem.
Jag vill flytta till min fru i Udon Thani nästa år när jag blir 61 år....
Hej Benny och välkommen hit. Lycka till med din tilltänkta flytt här finns många goda råd och många som kan svara på ev frågor. Lev väl!

Hej alla!

Det är mycket underhållande och lärorikt att ta del av era erfarenheter.
Vecko-mailet via e-post uppskattar jag också mycket, senaste nytt om allt som är värt att veta.

Magnus

42 år. Man. Tycker om Thailand och thaimat ;)
Har varit gift med en thailändska men är för närvarande singel och bosatt i Sverige.

Hej Christer,

Ja vem tycker inte om Thailand och thaimat? Du är mycket välkommen hit, hoppas att du kommer att trivas. :wai:

Hej! 60-årig livsnjutare. Helt ny här och nyss varit i Thailand för första gången. Det gav mersmak och en liten dam i Patong drar förstås intresset mot ett nytt besök. Får se när det kan bli av ;D

"sailor54 " sa:
Hej! 60-årig livsnjutare. Helt ny här och nyss varit i Thailand för första gången. Det gav mersmak och en liten dam i Patong drar förstås intresset mot ett nytt besök. Får se när det kan bli av ;D
Välkommen hit Sailorn. Det skall bli roligt att höra om dina bravader i Thailand framöver.

Tackar Berralund! Jag får väl börja med att ta del av alla bra tips man hittar här på forumet. Comeback i Thailand blir väl till vintern, men den som väntar på något gott.... :D

Hej!
Ny medlem idag. Har följt trådarna här under de senaste tre eller fyra åren och försökt bli medlem, men aldrig fått någon aktiveringskod tidigare. Kanske haft för ambitiösa spamfilter?

Jag bor nu i Sverige tillsammans med min Thaifru som jag träffade för snart fem år sedan i Thailand. Hon har bott här i 3 år och har permanent ut.

Vi har sedan två år tillbaka en s k Thai food truck som står uppställd på en turistort på somrarna. Hon lagar maten och jag sköter det administrativa.

Våra barn pluggar på universitet, två i Thailand och en i USA där jag bott i många år.

Jag har varit i Thailand en del, första gången redan 1992. Sedan dröjde det till 2002 innan jag kom dit igen. Efter det har jag nog besökt Thailand minst en gång per år, men det har mest blivit Phuket och Krabi. En hel del Bangkok har det förvisso blivit på senare år då min fru kommer därifrån.

Vi åker den 7 oktober på knappt två månader och den här gången vill vi försöka hitta någon plats där vi kan slå oss ner mera permanent om ett par år eller så. Tänkte höra om det finns någon eller några som kan ge tips.

Vet att det blir tufft att ha råd att bo på Phuket eller i Ao Nang. Tänker därför kolla upp vad som finns nedanför Pattaya/Jomtien. Vill gärna bo nära havet och har ju heller inga släktingar i nordöstra Thailand så det området är ändå knappast aktuellt.

Har som sagt följt forumet ett tag och läste Legolas berättelse om sitt Thailand när det begav sig (läser fortfarande hans blogg från och till). Gillar även Jonas tomtetråd.

Hursomhelst, hoppas kunna vara med aktivt i fortsättningen och hoppas även få tips på var en man som har ett par år kvar till 60 skulle kunna hitta en vardag i Thailand.

Hej phatthai och välkommen hit nu när du äntligen lyckades. Hoppas att du kommer att trivas.
emoji4.png

Herr David från Pattaya since 2004 . . .

Trevlig social grabb under 40år . . ,

Data expert ifall nån behöver hjälp på plats ! . .
Kan även va snäll å Konsulta inför köp av kaitalvaror jag är insatt :)

Promenad sällskap runt Buddha hill 3 pass i veckan 4.4km spåret.. bara säga till om nån ska gå varvet ;) trist själv . . .

Ciaoo

"Dave_Pattaya " sa:
Herr David från Pattaya since 2004 . . .

Trevlig social grabb under 40år . . ,

Data expert ifall nån behöver hjälp på plats ! . .
Kan även va snäll å Konsulta inför köp av kaitalvaror jag är insatt :)

Promenad sällskap runt Buddha hill 3 pass i veckan 4.4km spåret.. bara säga till om nån ska gå varvet ;) trist själv . . .

Ciaoo
Förstod jag det rätt att du bott i Thailand i 10 år, nu är under 40 och har någon form av pension så du slipper jobba?

Liknande trådar

A
Svar
7
Visningar
2 K
A

Tillbaka
Topp