Medlemmar presenterar sig ...

"bson " sa:
Tanken är ju god men hur många vill anställa en på 60+ ?
Jag har full förståelse för dem som jobbat hela livet och slitit ut kroppen och vill smita lite tidigare. Tycker det är med all rätt och så som vi fördelar kassan i Sverige har dessa personer absolut inget att skämmas över.
Passa på medans det finns nåt kvar säger jag.
Nu tänkte jag nog inte i första hand på de som är 60+ men även dessa med erfarenhet borde ju kunna ta hand om en lärling eller vara adviser ...

Jag tycker så klart även har man jobbat ett helt liv och slitit ut sin rygg så har man kanske gjort sitt.

Jag minns min förra fru som fick cancer endast 35 år gammal, hon hade innan lett av depressioner (och varit sjukskriven i stort sett från hon var 20), men när vi träffades fick hon en mening och såg fram emot livet. Efter sin cellgiftsbehandling fick hon son verk som inte gick behandla, efter ett par år fick hon sjukpension. Hon vart otroligt ledsen, hon sa varför skulle jag födas har aldrig fått göra rätt för mig och nu får jag inte jobba mer ....

Jag tror alla människor i yngre år behöver ett jobb och känna sig behövda. Är man över 60 och man inte är behövd mer ser jag ingen anledning till att man "smiter" (man kanske även har sparat in till detta).

Men tycker att alla som vill och kan ska få fler chanser.

"hillmer " sa:
Har inte gnällt under dom 25 årenjag jobbde med dålig rygg heller.
Får en känsla av att du jobbat mycket i ett ganska kvalificerat arbete, har svårt att förstå att en sjöman betraktas som högre stående här på forumet.
Är man 64 har man gjort sitt!

"Hans Svensson " sa:
Får en känsla av att du jobbat mycket i ett ganska kvalificerat arbete, har svårt att förstå att en sjöman betraktas som högre stående här på forumet.
Är man 64 har man gjort sitt!

Exactemente. Första inlägget och en karma. Måste vara riktigt dåligt. Har sett att sjöbusarna hissas på diverse thaiforum. Det tycker jag också är märkligt.

Ursäkta mig så mycket :o

Vad i hela världen får er att tycka att vi sjöfarare hissas? Motivering till detta tack. Kan det i så fall vara för att vi är ganska aktiva? Det skulle vara intressant att veta. ???

"Berralund " sa:
Vad i hela världen får er att tycka att vi sjöfarare hissas? Motivering till detta tack. Kan det i så fall vara för att vi är ganska aktiva? Det skulle vara intressant att veta. ???
Är väl ett troll som läst för många sjörövarböcker. Trevligt skulle vara om man presenterade sig innan man skriver illa. Men alla är ju inte funtade så.

"Janne " sa:
Är väl ett troll som läst för många sjörövarböcker. Trevligt skulle vara om man presenterade sig innan man skriver illa. Men alla är ju inte funtade så.

Tack Janne du är en hedersman, det var precis så jag tänkte. Det skulle inte förvåna mig dock om den nya medlemmen är en favorit i repris. Karma till dig!

"Janne " sa:
Kan ni inte presentera vad de hette innan? Är kul att veta vilka som bara vill trolla!

Det är ju emot forumreglerna att ha dubbla nick så jag vill inte gå ut med något innan jag är helt säker.
Och har jag rätt så ska ju det ena nicket tas bort och då får medlemmen själv besluta om vilket av sina nick han vill ha kvar.

När man sätter en ny boll i spel är den gamla ur spel. Bort med det gamla nicket å låt sillstryparn va kvar nu när han bemödat sig så med ett nytt nick, visar sig snart vem det är iaf.

Hej allihopa! Min sambo och jag är på gång att flytta ner till Phuket. Förhoppningsvis går flytten vid jul/nyår. Det vi kollar mest på just nu är hur mycket flyttgods vi ska ha med och vad det i så fall kan kosta. Tar gärna emot tankar och förslag på allt kring flytt och att bosätta sig i det varma landet. Vi var just nere i tre veckor och kollade vårt nybyggda hus, försäkringar, bil och mycket annat.

"Lilltrollet " sa:
Hej allihopa! Min sambo och jag är på gång att flytta ner till Phuket. Förhoppningsvis går flytten vid jul/nyår. Det vi kollar mest på just nu är hur mycket flyttgods vi ska ha med och vad det i så fall kan kosta. Tar gärna emot tankar och förslag på allt kring flytt och att bosätta sig i det varma landet. Vi var just nere i tre veckor och kollade vårt nybyggda hus, försäkringar, bil och mycket annat.

Tjena Lilltrollet. Om du kollar i högerspalten så ser du en annons från två killar och en tjej som skickar flyttgods fr Göteborg till Bangkok. :thumbsup: ;)

"Kycklingen " sa:
Det är ju emot forumreglerna att ha dubbla nick så jag vill inte gå ut med något innan jag är helt säker.
Och har jag rätt så ska ju det ena nicket tas bort och då får medlemmen själv besluta om vilket av sina nick han vill ha kvar.

Varför ?? Det skall du envädigt besluta Kycklingen

Ser att en medlem den det gavs karma till har inte gjort ett enda inlägg sen dess var har hänt med Hans?

Liknande trådar

A
Svar
7
Visningar
2 K
A

Tillbaka
Topp