A
Anonym
Gäst
Nu tänkte jag nog inte i första hand på de som är 60+ men även dessa med erfarenhet borde ju kunna ta hand om en lärling eller vara adviser ..."bson " sa:Tanken är ju god men hur många vill anställa en på 60+ ?
Jag har full förståelse för dem som jobbat hela livet och slitit ut kroppen och vill smita lite tidigare. Tycker det är med all rätt och så som vi fördelar kassan i Sverige har dessa personer absolut inget att skämmas över.
Passa på medans det finns nåt kvar säger jag.
Jag tycker så klart även har man jobbat ett helt liv och slitit ut sin rygg så har man kanske gjort sitt.
Jag minns min förra fru som fick cancer endast 35 år gammal, hon hade innan lett av depressioner (och varit sjukskriven i stort sett från hon var 20), men när vi träffades fick hon en mening och såg fram emot livet. Efter sin cellgiftsbehandling fick hon son verk som inte gick behandla, efter ett par år fick hon sjukpension. Hon vart otroligt ledsen, hon sa varför skulle jag födas har aldrig fått göra rätt för mig och nu får jag inte jobba mer ....
Jag tror alla människor i yngre år behöver ett jobb och känna sig behövda. Är man över 60 och man inte är behövd mer ser jag ingen anledning till att man "smiter" (man kanske även har sparat in till detta).
Men tycker att alla som vill och kan ska få fler chanser.