Hej Alla

För ett år sedan påbörjade jag en 5 månader lång egenresa runt i Asien. Hade i stora drag klart för mig vart jag skulle resa och vilka platser jag skulle besöka. Landade i Saigon 30 november och tog tåget upp till Hanoi 2 veckor senare. Nu skulle jag vidare till Burma med mellanlandning en natt i Bangkok.
Då ringer min vän från Hua hin och vill jag ska komma ner till honom och festa 2-3 dagar. Jag lätt mig övertalas och åkte dit.
Första kvällen, första baren och jag träffade en fantastisk kvinna. Hon arbetade som kassör på baren och vi sågs 4-5 dagar i rad. Jag bjöd med henne till koh tao - koh phangan och koh samui sen var jag såld. Vi var tillsammans hela min resa. Vi reste runt i Asien. Jag följde med henne hem till Isan och sov över i hennes barndomshem tillsammans med familjen. Nu har jag varit tillbaka i Thailand 2 gånger efter vi träffats och skall tillbaka igen januari 2015.
I dag har vi byggt ett hus och utrustat det på ett ganska västerlänskt sätt. Huset blev ganska nyligen färdigt och det ska bli spännande att komma tillbaka och se det helt färdigt.
På sikt kommer jag flytta dit men än så länge måste jag arbeta några år till i Sverige. Men det får bli flera årliga resor fram till dess...