Nåt för alla som tror att dem thailändska grönsakerna är av hög kvalitet att läsa.

Undrar om dom sköljer grönsakerna innan test, framgår inte.

Jo men sköljda eller icke sköljda borde ju ge stor skillnad på resultat så varför skriver dom inte hur testet gått till.

Jo men sköljda eller icke sköljda borde ju ge stor skillnad på resultat så varför skriver dom inte hur testet gått till.
Som dom säljs i butik och på marknad verkar det som iallafall om man läser artikeln så det är det du får ifrån butiken.
Men sant hade ju varit braq och veta om det gick att skölja bort men dom skriver "breakdown of" så fattade det som att det är hela frukterna och inte bara den besprutade utsidan.
Du får la maila dom och fråga så kan du komma tillbaks och berätta för oss ;) media brukar väl aldrig vara tydliga i sådana här tester ;)

Bra att det uppmärksammas. Hoppas man får möjlight att leva som @Bossej med egen odling när det blir dags att flytta ned. :)

Bra att det uppmärksammas. Hoppas man får möjlight att leva som @Bossej med egen odling när det blir dags att flytta ned. :)
Så kommer det att bli, åtminstone delvis, för oss. Frugan älskar odling så det kommer allt att påtas en hel del i jorden hemma i byn. Det blir bara småsaker i Khon Kaen, trädgården där blir alltför liten.

Så kommer det att bli, åtminstone delvis, för oss. Frugan älskar odling så det kommer allt att påtas en hel del i jorden hemma i byn. Det blir bara småsaker i Khon Kaen, trädgården där blir alltför liten.
Skall ni pendla mellan byn och Khon Kaen för att påta i jorden, inget man kan göra bara när man känner för det och för mig byn inte var runt hörnet, låter mer som en dröm än genomförbart med barn i skola att ni skall ha tid att pendla till byn och påta i jorden imellan.

Skall ni pendla mellan byn och Khon Kaen för att påta i jorden, inget man kan göra bara när man känner för det och för mig byn inte var runt hörnet, låter mer som en dröm än genomförbart med barn i skola att ni skall ha tid att pendla till byn och påta i jorden imellan.
Nä inte regelbundet men svärföräldrarna lär dyka upp och då tar dom grönsaker med sig. Och någon gång i månaden lär vi köra dit, det finns plats för övernattning i deras hus. Ca 125 km och ganska bra väg så det är OK.

Nä inte regelbundet men svärföräldrarna lär dyka upp och då tar dom grönsaker med sig. Och någon gång i månaden lär vi köra dit, det finns plats för övernattning i deras hus. Ca 125 km och ganska bra väg så det är OK.
Vem skall köra då ;) 55555

Du har verkligen en rosenskimrande bild av hur livet i Thailand ska bli Berra. Inget fel i det men du kommer nog precis som vi andra att upptäcka att det inte blir riktigt som man tänkt sig. Det är då när man kommer på det som man inte ska ha låst fast sig vid en plats..

Du har verkligen en rosenskimrande bild av hur livet i Thailand ska bli Berra. Inget fel i det men du kommer nog precis som vi andra att upptäcka att det inte blir riktigt som man tänkt sig. Det är då när man kommer på det som man inte ska ha låst fast sig vid en plats..
Det har du rätt i, det är just därför vi kan bo både i Khon Kaen och i Si Bun Rueang. Man måste tänka positivt men samtidigt realistiskt, kommer att ha en liten lägenhet i Sverige också.

Hur låser man fast sig vid en plats bara för man har ett hus där? Var du fastlåst i Sverige för att du hade ett hus där?

Hur låser man fast sig vid en plats bara för man har ett hus där? Var du fastlåst i Sverige för att du hade ett hus där?
Jvla skillnad Jonas, mitt hus i Sverige såldes på ett par tim när jag väl hade visning. I Thailand tar det ofta flera år och då sitter man fast om man inte kan skita i dom pengarna. Fast lär svida iaf.

Folk tycks glömma att Berralund jobbar som sjökapten och skall ju inte pensionera sig så är ju ingen fattigpensionär som skall ner och sätta sig bara.

Folk tycks glömma att Berralund jobbar som sjökapten och skall ju inte pensionera sig så är ju ingen fattigpensionär som skall ner och sätta sig bara.
E väl inte pengarna som styr i Berras fall men fast sitter han.. ;-)

Tror det är rätt många som trivs där uppe på landet, jag är inte en av dom men jag känner och har träffat folk som hellre bor där uppe och åker ner imellanåt.
Har man bott där uppe så är det inte så svårt att förstå och är man lagd åt det lantliga hållet (vilket jag inte är) och trivs att umgås med Thai så finns väl det mesta där uppe.
Men trivs man inte på landet och stör sig på det mesta Thai gör så passar det nog inte att bo där uppe.
Jag trivdes med Thaifolket men hatade lantlivet och det borde jag väl förstått jag hatade att bo på Smögen med hemma i Sverige det var värre än på landsbygden här nere.

Liknande trådar

L
Svar
4
Visningar
2 K
litto-58
L

Tillbaka
Topp