Norwegian

Vi flög med Qatar för något år sen..
Dom hade någon priskampanj och vi ville testa A380..
Flygningarna var perfekta med bra mat och service..
A380 var ju klart tystare och skönare än Dreamlinern tyckte vi alla..
Men Doha...?? Sicken tråkig flygplats så den mellanlandningen går bort..
Men allt är en prisfråga när det är 3 biljetter som ska betalas..

Var det länge sen ? Den ska väl va nybyggd har själv varit sugen testa dom, vet dom hade en specialkampanj när nya var invigd Sthlm - Bangkok för drygt 10000 i buissnes med tillgång till 1-klass loungen i doha skulle bl.a. Finnas en riktig F1 simulator där mm

Doha är mycket riktigt enligt min mening en skitflygplats , grymt tråkig ,instämmer helt ;)

Var det länge sen ? Den ska väl va nybyggd har själv varit sugen testa dom, vet dom hade en specialkampanj när nya var invigd Sthlm - Bangkok för drygt 10000 i buissnes med tillgång till 1-klass loungen i doha skulle bl.a. Finnas en riktig F1 simulator där mm
Det var den gången du lämnade något konstigt kanalvatten i kylen hos Leif.. Ha, ha, ha...

067.JPG

Det var den gången du lämnade något konstigt kanalvatten i kylen hos Leif.. Ha, ha, ha...

067.JPG

[emoji482][emoji56] men du drack säkert upp den med gott välbehag [emoji23] men vet du om det var den nya eller gamla flygplatsen ? Den gamla har jag bara hört skit om, men dom kan väl inte bygga en ny likadant ?

[emoji482][emoji56] men du drack säkert upp den med gott välbehag [emoji23] men vet du om det var den nya eller gamla flygplatsen ? Den gamla har jag bara hört skit om, men dom kan väl inte bygga en ny likadant ?
Det var två flaskor och stora dessutom.. Inte kan jag kasta dom inte...
Och dessutom inköpta av en trevlig kille.. Klart jag drack upp dom.. :nod::nod:

Flygplatsen var riktigt nybyggd när vi var där..
Inte ens dockningen till terminalen var igång riktigt..??
Vi fick kliva ut på plattan för busstransport till terminalen..
När vi kom ner var det mitt i natten och nästan 50 grader i ökenluften..
Torr luft och otroligt skön värme.. Inte alls som den i Thailand..

Såg att Norwegian har kampanj till Bangkok i maj. Flyg enkel från Stockholm till Bangkok för 819 SEK. Är väl svårt att hitta billigare .... synd man inte har tid att åka och att maj är så fin i Sverige!

Såg att Norwegian har kampanj till Bangkok i maj. Flyg enkel från Stockholm till Bangkok för 819 SEK. Är väl svårt att hitta billigare .... synd man inte har tid att åka och att maj är så fin i Sverige!
Vem fn skippar Svenska våren mot Thailands varmaste årstid ?? Inte jag i alla fall ;)

Senast redigerad av en moderator:
Vem fn skippar Svenska våren mot Thailands varmaste årstid ?? Inte jag i alla fall ;)
Hade det varit billiga returbiljetter, hade jag nog dragit på en shoppingtur. Skulle ju kunna jobba på distans och shoppa på morgonen ... men hemresorna var ju inte billiga .... inte med Air Berlin heller ... så får stanna hemma!

Ekonomi med baggarna är inte mitt första eller ens andraval men kan man va flexibel å har tid kolla så kan man faktiskt hitta premium till bättre pris än ekonomi, Finnair går fetbort här eller har iaf har inte gått hitta bra anslutningar från Luleå tidigare men har ryktats om en linje Luleå helsinke så kanske då.

Om du bor Nära Luleå så går det utmärkt att flyga från Rovaniemi. Jag valde mellan Finnair från Rovaniemi och Norwegian från Luleå. Jag valde Norwegian eftersom de var ca 1 500 SEK billigare.

Så Norwegian flyger Luleå -BKK ,intressant,, Ny rutt?Eller kanske tar de en tur runt Svalbard och sen mot Bangkok ....lol...:)

Vi är personligen nöjda med Norwegian har flugit med baggarna dom sista 3 ggr blir troligen fler, trevlig personal bra service ok mat mm, minus dåliga plastbestick, nu har vi åkt premium så kan säkert skilja mot ekonomi men tycker dom är helt klart prisvärda.
Åkte med Emirates för 4 eller 5 år sen tyckte nog servicen var sämre där ekonomi då, men vi fick ej sitta tillsammans ner till dubai fast vi beställt mer än 6 månader före :thumbsdown: hamnade bredvid trevligt sällskap så bra resa ändå tycker nog dom kunnat bju till nått men kan nog tänka prova dom igen om det passar, flygplatsen var ju minst sagt häftig iaf:thumbsup:
Vad betalar du för en premiumbiljett då ???

Vad betalar du för en premiumbiljett då ???
I år gick den på 11 100 st skillnaden mot ekonomi var då ca 2000 beställde då först i mitten på nov, året före gick den på 8900 å då var nerresan billigare med premium än ekonomi har för mig totalen hamnade på en runt tusing mer än för ekonomi, första året gick den på just över 10 000 mins inte säkert men har för mig det skiljde även då runt 1000-2000 hade nog inte bokat premium annars. vad jag tycker mig sett med baggarna är att ska man åka t.ex i januari så får du bästa priserna om du bokar i juli-aug.

Hjälper ju en del häromkring med bokningar i somras var det en som skulle ner i nov hitta då för drygt 17 000 för två när vi skulle betala hade han glömt kortet så åkte hem var tillbaka 3 timmar senare då gick samma resa på drygt 20 000.

Vad gäller Finnarna så tidigare år var man tvungen ha en övernattning i sthlm för å hinna med ser att dom har andra starttider nu men blir ändå både krångligare och stressigare så för oss är det Thai,Norwe, Emir,Qatar som känns vettigast.

I år gick den på 11 100 st skillnaden mot ekonomi var då ca 2000 beställde då först i mitten på nov, året före gick den på 8900 å då var nerresan billigare med premium än ekonomi har för mig totalen hamnade på en runt tusing mer än för ekonomi, första året gick den på just över 10 000 mins inte säkert men har för mig det skiljde även då runt 1000-2000 hade nog inte bokat premium annars. vad jag tycker mig sett med baggarna är att ska man åka t.ex i januari så får du bästa priserna om du bokar i juli-aug.

Hjälper ju en del häromkring med bokningar i somras var det en som skulle ner i nov hitta då för drygt 17 000 för två när vi skulle betala hade han glömt kortet så åkte hem var tillbaka 3 timmar senare då gick samma resa på drygt 20 000.

Vad gäller Finnarna så tidigare år var man tvungen ha en övernattning i sthlm för å hinna med ser att dom har andra starttider nu men blir ändå både krångligare och stressigare så för oss är det Thai,Norwe, Emir,Qatar som känns vettigast.
När man flyger premium får man väl fler cash points så i slutändan inte så mycket dyrare ... var någon här som tipsade ...

Tillbaka
Topp