Norwegian

 
Ja, kanske.
Frågan är om det är fakta som du presenterar?

Hej

Det kan man ju inte veta men jag tror att dom flesta väljer det bolag där man tror sig få mest för pengarna, är dessutom dom bolag som fortfarande behåller en hög servicenivå lika billiga eller billigare så är ju valet egentligen ganska självklart.

Själv kan jag ju bara uttala mig om dom som jag känner och tar man det företag jag jobbade åt tidigare så bytte dom flesta ut dom bolag som försökte spara sig ur kriser på passagerarnas bekostnad.

Mvh isan lover
 
Hej

Det kan man ju inte veta men jag tror att dom flesta väljer det bolag där man tror sig få mest för pengarna, är dessutom dom bolag som fortfarande behåller en hög servicenivå lika billiga eller billigare så är ju valet egentligen ganska självklart.

Själv kan jag ju bara uttala mig om dom som jag känner och tar man det företag jag jobbade åt tidigare så bytte dom flesta ut dom bolag som försökte spara sig ur kriser på passagerarnas bekostnad.

Mvh isan lover

Ja, det kan nog ligga något i det. Jag själv gillar "all inclusive", men det finns ju en orsak till att LCC har varit rätt framgångsrika.
 
På SAS-flyg får man som Guld 2x23kg extra.
På *A är det ett kolli extra eller 20kg om det är viktkvot.

Förmånen förändras inte för att man flyger Plus eller Business. Men inofficiellt kommer man som Guld i Plus eller Bus. undan med det mesta... ;)

Är *A bokningsklass? Om man flyger TG i W class som guld får man ta med sig mer då?
 
Är *A bokningsklass? Om man flyger TG i W class som guld får man ta med sig mer då?

*A är Star Alliance.
TG har ju hållit på och bråkat en del med bagage och de lägre bokningsklasserna.

Saxat från Thais hemsida:
An extra allowance of 20 kilograms, or 1 additional piece of luggage when the piece concept applies.

Så det verkar inte finnas några begränsningar. Däremot vet jag att det finns ett undantag i Europa:
För resor inom Europa till Light-biljettpriser som erbjuds av Lufthansa, Austrian och SWISS och Check&Go-biljettpriser som erbjuds av Brussels Airlines är ingen extra bagagetilldelning tillgänglig.

Detsamma gäller på SAS:
För resor med avgång fr.o.m. den 7 maj 2018 gäller förmånen inte längre för SAS Go Light.

Så vad jag kan se så skall du få extra bagage på Thai. Stog däremot massa nytt på hemsidan om ingen intjäning av poäng och segment på en rad med bokningsklasser. Så det är nog en bra idé att hålla koll innan avresan så inte reglerna ändrats.
 
40 kilo om du flyger first silk class , det vet jag säkert iaf

Nepp... nu blandar du ihop det.
Det finns inget som heter first silk class.

Royal First Class = 50kg, Första klass
Royal Silk Class = 40kg, Business klass

20191008_180717.jpg
 
*A är Star Alliance.
TG har ju hållit på och bråkat en del med bagage och de lägre bokningsklasserna.

Saxat från Thais hemsida:
An extra allowance of 20 kilograms, or 1 additional piece of luggage when the piece concept applies.

Så det verkar inte finnas några begränsningar. Däremot vet jag att det finns ett undantag i Europa:
För resor inom Europa till Light-biljettpriser som erbjuds av Lufthansa, Austrian och SWISS och Check&Go-biljettpriser som erbjuds av Brussels Airlines är ingen extra bagagetilldelning tillgänglig.

Detsamma gäller på SAS:
För resor med avgång fr.o.m. den 7 maj 2018 gäller förmånen inte längre för SAS Go Light.

Så vad jag kan se så skall du få extra bagage på Thai. Stog däremot massa nytt på hemsidan om ingen intjäning av poäng och segment på en rad med bokningsklasser. Så det är nog en bra idé att hålla koll innan avresan så inte reglerna ändrats.
Får väl ringa och kolla om det behövs. Vi är fyra som reser så 120 kg incheckat och 40 kg handbagage kanske räcker.

Man skulle få 25% poäng i w klass.
 
Hej

Dom var även inne på ståplatser men det blev avslag p.g.a säkerhetsskäl.

Mvh isan lover
Visst är det väl så att Ryan airs nycker att presentera galna idéer så som mynttoa o ståplats osv bara är ett uttryck av devisen "all reklam är bra reklam"? Eller förresten klart det är, det kommer ju med jämna mellanrum.. Rodnar ni nu, eller? :)
 
Visst är det väl så att Ryan airs nycker att presentera galna idéer så som mynttoa o ståplats osv bara är ett uttryck av devisen "all reklam är bra reklam"? Eller förresten klart det är, det kommer ju med jämna mellanrum.. Rodnar ni nu, eller? :)

Hej

Det kan mycket väl vara så, men med ett bolag som har skurit ned och skalat bort så mycket som just Ryanair kan man ju aldrig veta riktigt säkert, själv har jag åkt med bolaget en gång och jag hoppas att det inte blir fler.

Mvh isan lover
 
Hej

Det kan mycket väl vara så, men med ett bolag som har skurit ned och skalat bort så mycket som just Ryanair kan man ju aldrig veta riktigt säkert, själv har jag åkt med bolaget en gång och jag hoppas att det inte blir fler.

Mvh isan lover
Har också åkt med Ryanair en gång, Sturup - London/Stanstead t/r. Inget man jublade över men man fick vad man betalade för. Men jag håller med dig, inte igen om jag kan undvika det, jag vill veta att man får hjälp om planet blir inställt eller kraftigt försenat. Ryanair är inte kända för att ha en godkänd sådan service.
 
Hej

Det kan mycket väl vara så, men med ett bolag som har skurit ned och skalat bort så mycket som just Ryanair kan man ju aldrig veta riktigt säkert, själv har jag åkt med bolaget en gång och jag hoppas att det inte blir fler.

Mvh isan lover
Ryanair pratade ett tag om att införa gratis ståplatser, där man skulle vara inträngd med en skärm framför sig med reklam som rullade hela flygresan.
 
Ryanair pratade ett tag om att införa gratis ståplatser, där man skulle vara inträngd med en skärm framför sig med reklam som rullade hela flygresan.
Låter som gratis telefonsamtal man kunde få om man lyssnade på 10 sek reklam var tredje minut eller så. Det lyckades väl inte så bra.
 
 
 
Tillbaka
Topp