Nytt ingripande gällande brott mot 24 timmars regeln.

Nästa land att strama åt med 24h rapportering, vi börjar förföljas i Asien, kanske bäst att byta världsdel ;)

Ser ut som att Ubon får sätta ihop en ny "lista" för Cambodia...varför man inte ska.....kan vänta, har ingen direkt beröring med landet.

Malaysia har nog det bästa bemötandet mot utlänningar.
Som svensk får man 90 dagars uppehållstillstånd direkt på flygplatsen och man får äga land i eget namn.
Befolkningen har relativt goda kunskaper i engelska.
Land är sant, men över en viss summa har jag för mig. Under denna summa får du inte äga land. Summan kommer jag inte inte ihåg om det var ca 150.000usd @kurant ?

I Malaysia får du fem år i taget. Det är väl ganska naturligt ioförsig då Thailand och Cambodja har under lång tid dragit till sig det sämsta. Filippinerna vet jag inte hur det är. Men de kanske inte har så många kriminella utlänningar.
Jag har en vän som bor i KL, han får 10 år han pass är på 10 år.

Mycket kan missförstås, med eller utan vilja....

Ungefär som den äldre Damen som ringde och ville beställa villaolja till sitt hus,

Hallå, jag skulle vilja beställa olja, men jag vill att ni skickar chauffören med den långa slangen,

efteråt tänkte hon att detta kunde missförstås, hon ringde upp en gång till, och sa,

varför jag ville ha mannen med den långa slangen, beror på att jag har hålet så långt upp i häcken.....

Malaysia har nog det bästa bemötandet mot utlänningar.
Som svensk får man 90 dagars uppehållstillstånd direkt på flygplatsen och man får äga land i eget namn.
Befolkningen har relativt goda kunskaper i engelska.
men på stämpeln så står det att det gäller för West Malaysia och Sabah. Vart det nu är

Sarawak är den andra malaysiska delstaten på Borneo.
East Malaysia också.
Så är det naturligtvis men blev förvånad då de skrev "West Malaysia och Sabah" då ingår kanske inte?? Sarawak i visumet. Jag gillar Borneo mycket. Kuching är en favoritstad som ligger i Sarawak... Hade inte tveckat en sekund att bosätta mig på malaysiska Borneo. Har bestigit Mount Kinabalu med mera där :)

Liknande trådar

B
Svar
0
Visningar
973
Boonruam Karlsson
B

Tillbaka
Topp