Nytt ingripande gällande brott mot 24 timmars regeln.

Hej

Mer om 24-timmars rapporteringen ifrån immigration.

1567313534331.jpeg

Mvh isan lover

1567313534331.jpeg

Hej

Mer om 24-timmars rapporteringen ifrån immigration.

1567313534331.jpeg

Mvh isan lover

1567313534331.jpeg
Får ju hoppas det är fel i den grafiska beskrivningen så dom inte har ändrat och gjort det mycket värre.
För vad som står i ruta 2 är att man skall rapportera om man lämnar sin bostad mer än 24h.
Så då rapport när man lämnar och rapport när man ankommer, och på lämnar står det inte province det skulle betyda att åker jag från huset till Pattaya inom samma amphoe och sover en natt så skall jag rapportera när jag lämnar huset och när jag kommer till condon.
Det där stämmer inte alls, helt fel info om ingen stor ändring gjorts nu.

Får ju hoppas det är fel i den grafiska beskrivningen så dom inte har ändrat och gjort det mycket värre.
För vad som står i ruta 2 är att man skall rapportera om man lämnar sin bostad mer än 24h.
Så då rapport när man lämnar och rapport när man ankommer, och på lämnar står det inte province det skulle betyda att åker jag från huset till Pattaya inom samma amphoe och sover en natt så skall jag rapportera när jag lämnar huset och när jag kommer till condon.

Hej

Ja det verkar inte som om immigration vet vad dom håller på med, det blir bara rörigare och rörigare, kanske dags att skrota rapporteringen snart.

Mvh isan lover

Hej

Ja det verkar inte som om immigration vet vad dom håller på med, det blir bara rörigare och rörigare, kanske dags att skrota rapporteringen snart.

Mvh isan lover
Det är egentligen inte alls rörigt det är en väldigt enkel process och klara regler, men alla artiklar i ämnet börjar göra det rörigt och det blandas ihop hej vilt.

Det är mer en störande regel än rörig.
Det som kan ta tid är kön hos imm, själva rapporteringen är rätt snabbt avklarad.

Det är som på bilden. Det viktig är vilken adress du är på.

Vi planerar att göra ett besök i bkk över dagen hoppas ingen kommer på oss.

Jag vet det är bara jag som är sur för att det gick dåligt på immigration haha.

Det står att grafiken är gjord av Bangkok Post, den tidningen har ju släppt ett antal artiklar på raken som inte varit korrekta. De förstår basen, men inte detaljerna.
Det som menas är att om du lämnar din senast rapporterade plats mer än 24 timmar, skall du rapporteras när du kommer på din nya plats inom 24 timmar av den som är ansvarig för rapporteringen. Om du äger eller hyr platsen så är det du. annars är det ägaren eller dess ombud.
Betyder att det är ointressant om du på kvällen åker till din kompis och sover över, för att dagen efter åka tillbaks igen. De vill nå varaktiga ändringarna av uppehållsplats.
Målet är att vid behov rimligen kunna hitta dig.

Det är som på bilden. Det viktig är vilken adress du är på.

Vi planerar att göra ett besök i bkk över dagen hoppas ingen kommer på oss.

Jag vet det är bara jag som är sur för att det gick dåligt på immigration haha.
Men innan har dom sagt om du lämnar provinsen mer än 24h, det är inte vad som står på bilden.
Have to report if "leave the residence for more then 24h" står det.
Och sen står det "report when arrive at your destination."

Tror nog tyvärr att det är så Pan Pan , Om du åker tillex till din Condo i Pattis en natt , då måste du anmäla detta , Finn väl inget skrivet att du får flytta som du vill inom din kommun, Skall fråga min snutpolare i Satta Hip på Face book, han vet vad som gäller .. Eller så kan de göra som de vill säger han och skrattar åt systemet som enligt honom är ett skämt

Tror nog tyvärr att det är så Pan Pan , Om du åker tillex till din Condo i Pattis en natt , då måste du anmäla detta , Finn väl inget skrivet att du får flytta som du vill inom din kommun
Dom har sagt innan och sa även på immigration om du lämnar provinsen, det var även det som sas på mötet som det var länk på här innan.

I den grafiken står det även att du skall rapportera när du lämnar ditt boende mer än 24h och rapportera när du har ankommit inom 24h.

Tror nog tyvärr att det är så Pan Pan , Om du åker tillex till din Condo i Pattis en natt , då måste du anmäla detta , Finn väl inget skrivet att du får flytta som du vill inom din kommun, Skall fråga min snutpolare i Satta Hip på Face book, han vet vad som gäller .. Eller så kan de göra som de vill säger han och skrattar åt systemet som enligt honom är ett skämt
Flyttar man är det en sak men det är inte det de står i den grafiken.
Där står det att om jag skall lämna huset i 24h gå över till grannen, sova över där.
Så skall frugan rapportera att jag lämnar huset i 24h och han skall rapportera att jag sover över i deras hus.

Sen går jag hem igen då skall han rapportera att jag gått hem och frugan rapportera att jag kommit hem ;)

Dom har sagt innan och sa även på immigration om du lämnar provinsen, det var även det som sas på mötet som det var länk på här innan.
Observerar att detta är helt och hållet beroende på vilken provins du är i. Vissa provinser skiter helt i det, andra säger att om du lämnar provinsen och andra säger när du lämnat din senaste rapporterade plats.
Det som gäller är att fråga din immigration OCH den immigration i provins som är fallet om du ditt mål ligger i en annan provins. Det som är sagt i den ena provinsen gäller inte i den andra.
Tyvärr.

Observerar att detta är helt och hållet beroende på vilken provins du är i. Vissa provinser skiter helt i det, andra säger att om du lämnar provinsen och andra säger när du lämnat din senaste rapporterade plats.
Det som gäller är att fråga din immigration OCH den immigration i provins som är fallet om du ditt mål ligger i en annan provins. Det som är sagt i den ena provinsen gäller inte i den andra.
Tyvärr.

Precis som alltid i Thailand. Man vet aldrig riktigt vad som gäller :)

Tyvärr.
Det har inte vart tal om innan att man skall rapporteras när man lämnar huset, men det står det där och gör det hela mycket omständigare.
Innan har det sagt att man skall raporteras inom 24h vid ankomst.

Precis som alltid i Thailand. Man vet aldrig riktigt vad som gäller :)
Inte utan att fråga sig fram på varje plats, ja.
Tyvärr, finns det exempel på att det också kan skilja i bud mellan officer på samma kontor. Till viss del måste man själv sätta sig in i basreglerna så man förstår om man talar med en officer som själv inte riktigt kan det här.
Thailand är Thailand, som vanligt.

Det har inte vart tal om innan att man skall rapporteras när man lämnar huset, men det står det där och gör det hela mycket omständigare.
Innan har det sagt att man skall raporteras inom 24h vid ankomst.
Det står på bilden att bilden är gjord av Bangkok Post, räkna inte med att den är korrekt då de i princip i vartenda artikel de släppt haft något fel. Det är ankomster som rapporteras, inte avresande. Bilden är inte en officiell rekommendation av immigration, utan en grafiker arbetande på Bangkok Post, de vet inte ens hur uttrycka sig korrekt på engelska språket och ännu mindre om lagar och polisens verksamhet.
Fake News, helt enkelt.

Flyttar man är det en sak men det är inte det de står i den grafiken.
Där står det att om jag skall lämna huset i 24h gå över till grannen, sova över där.
Så skall frugan rapportera att jag lämnar huset i 24h och han skall rapportera att jag sover över i deras hus.

Sen går jag hem igen då skall han rapportera att jag gått hem och frugan rapportera att jag kommit hem ;)
Är det de som gäller så har min rörelsefrihet begränsats till 0, och det har blivit värre.
Snart säger dom väl att vi skall bara in och duschas först!
Gäller detta så får även jag börja gnälla.
Men jag tror med det är fel av dom som gjort grafiken, därför jag skrev fel i första kommentaren.

Inte utan att fråga sig fram på varje plats, ja.
Tyvärr, finns det exempel på att det också kan skilja i bud mellanofficer på samma kontor. Till viss del måste man själv sätta sig in i basreglerna så man förstår om man talar med en officer som själv inte riktigt kan det här.
Thailand är Thailand, som vanligt.
Förut har du ju alltid hävdat att lagen är lagen. Men nu ändrar du det , beroende på var du befinner dig i Thailand till att få det som att lagen är inte lagen, utan olika lagar på olika ställen.

Liknande trådar

B
Svar
0
Visningar
954
Boonruam Karlsson
B

Tillbaka
Topp