Omröstning om Dr Thaksin vara eller inte vara efter den 3 Juli

Kommer Dr Thaksin tillbaka till Thailand

• Ja han kommer

Röster: 9 56.3%
  • Nej han kommer inte

Röster: 2 12.5%
  • Jag skiter i vilket

Röster: 5 31.3%

• Totala väljare
    16

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Thaksin kommer tillbaka, men han har ingen brådska. Det finns en del som sitter i fängelse, både av de röda och gula, för vad man kan kalla politiska brott. Jag antar den kommande regeringen kommer att ge amnesti, för en stor del och kanske alla och då följer Thaksin med i svepet. Han kommer inte få någon individuell amnesti. Systern har uttalat hon vill ena landet och då passar det in med sådana frigivanden.

"anubaan " sa:
Det gamla vanliga. Folket röstar och röstar fel. Då kommer precis som flera gånger tidigare vinnande parti att upplösas. Företrädare bannlysas från politiken i fem år, sedan utbryter kravaller och militären tar makten tillfällig igen. Varför måste historien upprepa sig? :(

/Anubaan
Ja det kan man fråga sej. Är det aldrig nån som lär sej nåt

Risken är mycket stor att det kan bli ett inbördes krig.
Jag hoppas att Thailands, från röt till gult inte tar intryck av dessa utlänningar som egentligen bara sprider hat och inte försoning i olika medier.
Vi får hoppas på det bästa, alla som håller med mig, ge mig en karma.

"Rolf " sa:
Ja det kan man fråga sej. Är det aldrig nån som lär sej nåt

Om alla människor i världen hade tagit lärdom, hade vi haft ett eldorado till alla på vår planet. Där makt och girighet råder finns ingen plats för lärdomar utan endast krass pragmatism som helgar ändamålen och högmodet.

Mvh Peter :wai:

"insayt " sa:
Om alla människor i världen hade tagit lärdom, hade vi haft ett eldorado till alla på vår planet. Där makt och girighet råder finns ingen plats för lärdomar utan endast krass pragmatism som helgar ändamålen och högmodet.

Det låter som en annan planet eller är det Thailand du menar?
Det är ungefär som ett uttryck: Saliga är de enfaldiga, ty de skola tillhöra himmelriket till.

"PATCHAREE " sa:
Det låter som en annan planet eller är det Thailand du menar?
Det är ungefär som ett uttryck: Saliga är de enfaldiga, ty de skola tillhöra himmelriket till.

haha, nä det får gälla hela universum, men tyvärr är det ju så, det är bara krass verklighet som gäller och inga lärdomar för vissa och här är det nog ingen som kommer till himmelriket och jag föredrar "Saliga äro de flintskalliga, ty de äro renhåriga"! ;D

Även i fallet med 2003 mordet på Pongtorn Hiranyaburana, mannen som utsetts att leda den Thaksin-beställda utredning "titlar misstänkt land" i Phuket, har polisen misslyckats med att få mördarna till rättvisa. Som sagt, verkade träffen truppen som tilldelats herr Pongtorn bortgång en aning mer professionell. De sköt honom när han körde hem från Phuket till Surat Thani att se hans hustru och barn. De ville inte vänta på bilen till stopp på vägen,. De spikade ett rörligt mål run-of-the-mill skrämseltaktik och standover taktik är ganska mycket betraktas som en del av territoriet i provinsiella Thailand.
http://www.phuketgazette.net/archives/articles/2011/article10721.html

"legolas " sa:
VAD????

Sitter du i en avlägsen by, har absolut ingen att prata och dryfta saker och ting med. Vad ända in i... har du lyckats höra att utlänningar kan påverka saker och ting här i landet???

Jag/vi vet ju att du verkligen vill att Thaksin skall komma tillbaka och frälsa det här landet, och det är din rätt till en åsikt, men secket jäkla skitprat om utlänningar!!! Kanske dags enligt dig att slänga ut utlänningarna ut ur Thailand, eller du kanske vill utrota dem oxå???

Sedan har vi snabbt ett Thailand som tar 3 steg tillbaka in i skymningslandet återigen.... Sorry... att ge dig en karma i detta läge är fullständigt horribelt!!
Det är bara de som håller med mig som skall ge karma och det verkar inte vara så många så då blir du väl glad.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
0
Visningar
968
Anonym
A
G
Svar