"derPanzerHerring " sa:
Vi kan ha én omröstning om sämsta större flygbolag. Min röst går till Indien Airlines, alltså inrikesbolaget om dom nu har några flygplan kvar.
Ja, mycket bättre. Jag flög med Qatar nu och visst jättefina plan och god service. Det roliga är att man tror ju att det är bara flygvärdinnor från Qatar, men icke sa nicke. Det är ala möjliga nationaliteter, koreaner, filipiner, thai, malaysier och till och med en engelsk kille Scott hetta han.
Jag tror att detta beror på att Qatar är ju ett litet emirat där och invånarantalet är ju inte speciellt högt och jag tror att de helt enkelt inte har tillräckligt med folk till hela deras flotta, för den är stor. De har en jäkla massa flighter framförallt till Afrika, Arabvärlden och mellanöstern, samt då nu också expanderar de ju över hela världen.
Deras flyg som de gör reklam för är 5 stjärnigt, jo bra plan god service och bra mat tycker jag, men Doha International Airport, nä??
Fruktansvärt rörig, usel security, när min väska rann igenom skannern, satt han och lekte med mobilen?? Tråkig flygplats, rörigt i gaterna, flera boarding på samma gate mm.
Ingen alkohol serverades någonstans, fanns ju taxfree förstås. 2 restauranger, en typ Mac Donalds och ett utspisningsställe där det stod på väggen "Sterling Service", va fan är det?
Den enda behållningen på den flygplatsen är det enorma panoramafönstret som finns längs hela transferhallen, där man ser jävligt nära hur planen lyfter och landar, ganska häftigt faktiskt!
Nä DerPanzerHerring, Jet Airways i Indien är det bästa nu och King Fisher det näst bästa! Det sämsta jag åkt med är AlItalia?
Mvh Peter