OMRÖSTNING: Bästa Flygbolag?

Bästa flygbolag? 3 röstningar/person

• Austrian airlines

Röster: 2 10.5%
  • Singapore airlines

• FinnAir

• KLM

• SAS

• AeroSvit

Röster: 0 0.0%
  • Turkish Air Lines

• Quatar air

• Air china

Röster: 0 0.0%
  • Thai Air

Röster: 18 94.7%

• Totala väljare
    19
  • Denna undersökning kommer att stängas: .

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Men det är ingen skriven reklam!

Bara en länk!

Som kräver att den aktiveras,
Alltså eget val att titta på eller inte!

pigge01

"pigge01 " sa:
Men det är ingen skriven reklam!

Bara en länk!

Som kräver att den aktiveras,
Alltså eget val att titta på eller inte!

pigge01

Visst Pigge, en gång är ingen gång men fyra fem gånger är lika många för mycket! :police:

Ja!

Du vet nog om att jag är av den tåliga typen!

Passar det mig inte nästa del på tråden.

Klagar bara vid presonangrepp!

pigge01

Berralund du bor inte långt från mig!
Helsingborg - Kävlinge.

Så nu är den första Ekonomi klass renoverade B747-400 från Thai kommit i trafik.
Av 12 som ska byggas om, 6 gamla ska säljas tex HS-TGK från 1991.
Nya stolar i EK-klass med "Speldosor" till de som sitter där.

Det är HS-TGR från 1995.

Går på Paris och Tokyo.

pigge01

"pigge01 " sa:
Så nu är den första Ekonomi klass renoverade B747-400 från Thai kommit i trafik.
Av 12 som ska byggas om, 6 gamla ska säljas tex HS-TGK från 1991.
Nya stolar i EK-klass med "Speldosor" till de som sitter där.

Det är HS-TGR från 1995.

Går på Paris och Tokyo.

pigge01

Det var ju goda nyheter, Pigge. Inte en dag för sent. Thai är ju mitt favoritbolag, men trots datta skall jag åka med SAS om 9 dagar. Dom var inget vidare förra gången jag åkte med dom, men det är pengarna som avgör. Återkommer med rapport så småningom. 8)

"Berralund " sa:
Det var ju goda nyheter, Pigge. Inte en dag för sent. Thai är ju mitt favoritbolag, men trots datta skall jag åka med SAS om 9 dagar. Dom var inget vidare förra gången jag åkte med dom, men det är pengarna som avgör. Återkommer med rapport så småningom. 8)

Ja!
Som du vet skrev jag att Thai gjorde en tavla när dom köpte våra plan
HS- TGG, TGF, TGA och TGB. inga speldoser.

Hs-TGF och HS-TGG är nya plan OKt. 2003 0ch Nov. 2003
Nyare än SASs A340-300.

Våra Plan kommer att vara klara sist till ombyggnad.
Sista B747 linjerna som får nya säte är Kastrup och Arlanda.
Om Arlanda inte får gamla B777-200/200ER/300ER plan.
De nyaste B777-300ER kommer gå på andra linjer.

pigge01

PS/ en av mina källor:
http://www.prthaiairways.com/thaiair_4p/front/news_detail.php?lg=en&dng=1190

"pigge01 " sa:
Ja!
Som du vet skrev jag att Thai gjorde an tavla när dom köpte våra plan
HS- TGG, TGF, TGA och TGB. inga speldoser.

Hs-TGF och HS-TGG är nya plan OKt. 2003 0ch Nov. 2003
Nyare än SASs A340-300.

Våra Plan kommer att vara klara sist till ombyggnad.
Sista B747 linjerna som får nya säte är Kastrup och Arlanda.
Om Arlanda inte får gamla B777-200/200ER/300ER plan.
De nyaste B777-300ER kommer gå på andra linjer.

pigge01

PS/ en av mina källor:
http://www.prthaiairways.com/thaiair_4p/front/news_detail.php?lg=en&dng=1190

En riktig flygfantast, på min ära! Jag skall kolla på länken, var så säker. :wai:

:wai: Jag flyger alltid med AIR BERLIN, köper biljetten på nätet på Travelstart.se det billigaste ännu. Så e man BONUSKUND med, :thumbsup:

Har åkt mest med Thai och en gång med KLM första och sista, nu har jag kollat Quatar air som 3 år i rad blivit bästa flygbolag visserligen en mellanlandning i Doha. Kollade deras priser tom.Mars nästa år och man får en stol för under 6000:-
Så det kan bli ett alternativ nästa gång

Vi kan ha én omröstning om sämsta större flygbolag. Min röst går till Indien Airlines, alltså inrikesbolaget om dom nu har några flygplan kvar.

"derPanzerHerring " sa:
Vi kan ha én omröstning om sämsta större flygbolag. Min röst går till Indien Airlines, alltså inrikesbolaget om dom nu har några flygplan kvar.

Ja, mycket bättre. Jag flög med Qatar nu och visst jättefina plan och god service. Det roliga är att man tror ju att det är bara flygvärdinnor från Qatar, men icke sa nicke. Det är ala möjliga nationaliteter, koreaner, filipiner, thai, malaysier och till och med en engelsk kille Scott hetta han.

Jag tror att detta beror på att Qatar är ju ett litet emirat där och invånarantalet är ju inte speciellt högt och jag tror att de helt enkelt inte har tillräckligt med folk till hela deras flotta, för den är stor. De har en jäkla massa flighter framförallt till Afrika, Arabvärlden och mellanöstern, samt då nu också expanderar de ju över hela världen.

Deras flyg som de gör reklam för är 5 stjärnigt, jo bra plan god service och bra mat tycker jag, men Doha International Airport, nä??

Fruktansvärt rörig, usel security, när min väska rann igenom skannern, satt han och lekte med mobilen?? Tråkig flygplats, rörigt i gaterna, flera boarding på samma gate mm.

Ingen alkohol serverades någonstans, fanns ju taxfree förstås. 2 restauranger, en typ Mac Donalds och ett utspisningsställe där det stod på väggen "Sterling Service", va fan är det?

Den enda behållningen på den flygplatsen är det enorma panoramafönstret som finns längs hela transferhallen, där man ser jävligt nära hur planen lyfter och landar, ganska häftigt faktiskt!

Nä DerPanzerHerring, Jet Airways i Indien är det bästa nu och King Fisher det näst bästa! Det sämsta jag åkt med är AlItalia?

Mvh Peter :wai:

IMAG0134.jpg

Jag pallar enbart att åka direkt numera. Thai är väl ganska sunkiga men funkar och åker någon annan direkt annat än Thai och SAS?

Doha har väl fri Wi-Fi med hyfsat bra prestanda.
Jag har faktiskt kört videokonferens mot en kollega som satt där och väntade.

Och andra sidan spelar den ingen roll om flygplatsen är tråkig och stoppet är mindre än två timmar. Man hinner ju bara av flighten från Stockholm så måste man till nästa gate.

Finnar för mig för, det är den kortaste restiden från Europa (Helsingfors) och ca 1 000 kr billigare än om man reser från Helsingfors kontra ARL. Dom har en bra hemsida jämfört med Thaiair, men det kanske beror på att det är så mycket mer kunder i Thaiair hemsida, där det kan ta 30 min. för att boka en biljet?
Heja Finnair och bu för SAS.

"PATCHAREE " sa:
Finnar för mig för, det är den kortaste restiden från Europa (Helsingfors) och ca 1 000 kr billigare än om man reser från Helsingfors kontra ARL. Dom har en bra hemsida jämfört med Thaiair, men det kanske beror på att det är så mycket mer kunder i Thaiair hemsida, där det kan ta 30 min. för att boka en biljet?
Heja Finnair och bu för SAS.

Nog är Finnair OK, men SAS duger allt om dom är billiga. Det blir dock som oftast Thai.

Och du Patcharee - Inte är Finnair snabbare än Thai´s eller SAS direktflyg i alla fall! :)

Hej alla globetrotters ;)
Nu har jag läst och läst men blir inget klokare ???
Jag kollar på Qatar Airways och deras flyg till Bangkok, vet att dom mellanlandar i Doha, men hur länge ska man gå och skrota där,
Skiljer det på ner resan och hemresan och byter man plan eller tankar dom bara upp?
Nu tar dom 5345:-

"Mats 49 " sa:
Håller med dig Berralund.
Även om du utgår från helsinki så är det ej snabbare än thaiair från stockholm
där jag flyger ifrån alltid.

Mats 49
Några minuter kortare flygtid är det från Helsingfors än det är från Stockholm så det skall vi inte bråka om, men använd Stor bokstav för våra Huvudstäder.
.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

R
Svar
37
Visningar
4 K
glimten66
G

Tillbaka