Personlig inkomstskatt i Thailand

Fattar inte vad du vränger och vrider det hela till..

Det var DU Janne som skrev det jag citerade i mitt sista inlägg, DU själv skrev det, alltså att det var säkrare för myndigheten att få in skatten om dom SINK-skattade Birger.....
och det var DET jag vände mig emot....

Fattar inte vad du vränger och vrider det hela till..

Det var DU Janne som skrev det jag citerade i mitt sista inlägg, DU själv skrev det, alltså att det var säkrare för myndigheten att få in skatten om dom SINK-skattade Birger.....
och det var DET jag vände mig emot....
Exakt, Birger skrev att SINK är dyrare för honom än traditionell beskattning. Får de inte tag på Birger tar de det säkra före det osäkra ...

Grejen är också lite den att visst f-n får dom tag i mig! Bara inte personligen eller per telefon och visst svarar jag sent på skrivelser, men svarar gör jag. I bland från Holland, ibland från Tyskland men oftast från Sverige. Dom gissar bara när dom tror jag är i Thailand, visserligen gissar dom rätt, men i alla fall... Dom har faktiskt ingen grund för sin gissning.

Grejen är också lite den att visst f-n får dom tag i mig! Bara inte personligen eller per telefon och visst svarar jag sent på skrivelser, men svarar gör jag. I bland från Holland, ibland från Tyskland men oftast från Sverige. Dom gissar bara när dom tror jag är i Thailand, visserligen gissar dom rätt, men i alla fall... Dom har faktiskt ingen grund för sin gissning.

Går din myndighetspost till swe ??

Exakt, Birger skrev att SINK är dyrare för honom än traditionell beskattning. Får de inte tag på Birger tar de det säkra före det osäkra ...
Ja, skulle tro om han inte lämnar in deklaration så kan det bli SINK per automatik, skatten på pension kommer man inte undan men andra skatter kan avskrivas efter 10 år om man är uthållig att flacka runt.

Senast redigerad av en moderator:

"gissar"???? Med en thailändsk fru, så är det ju ingen speciellt avancerad gissning eller???:):):)

Myndigheter har ju börjat läsa social medier så som Facebook och forum ...

Varför vill du att de ska tro att du bor inom EU, du väljer om du vill ha SINK eller inte, men du måste ju inkomma med korrekt uppgifter annars tar myndigheterna dina beslut ...

Vad spelar det för roll var du är, vad är vitsen med att posta brev i Tyskland mm?
Kan du reglerna för Sink så vet du att det kvittar, bara meddela skatteverket att du inte vill ha Sink, är ju helt upp till dig och inget man behöver processa om. Du kanske är sugen på att fajtas med dom men här finns ju inget att fajtas om.

Har någon av er försökt att se det hela ur något annat perspektiv än ert eget? Tjänstemannen på skattemyndigheten t ex?

Om det är helt uppenbart att en person inte bor kvar i Sverige längre men inte meddelat någon adress och har inkomster från Sverige som skall beskattas.

Vad gör man då, naturligtvis beskattar man honom i den klass som är mest fördelaktig för staten. För den storlek på inkomster det handlar om här är det SINK.

Vad Birger måste göra är att meddela en adress i Europa och meddela att han inte vill ha SINK så är problemet löst. Skatten justeras retroaktivt om han får ett beslut.

Nu har jag naturligtvis gjort detta, så vi får väl se. Min myndighetspost går förstås till min svenska adress och nmax får inget svar utom: inga kommentarer. Men Mr Newdawn har förstås rätt: gissningen är inte så svår, men en gissning lika fullt!

Har någon av er försökt att se det hela ur något annat perspektiv än ert eget? Tjänstemannen på skattemyndigheten t ex?

Om det är helt uppenbart att en person inte bor kvar i Sverige längre men inte meddelat någon adress och har inkomster från Sverige som skall beskattas.

Vad gör man då, naturligtvis beskattar man honom i den klass som är mest fördelaktig för staten. För den storlek på inkomster det handlar om här är det SINK.

Vad Birger måste göra är att meddela en adress i Europa och meddela att han inte vill ha SINK så är problemet löst. Skatten justeras retroaktivt om han får ett beslut.
Varför ska han meddela en adress i Europa?

Så nu Nmax skall vi ge oss på Birger?? Är det hans tur att bli attackerad av dig då??? Jag tror att du får svårt att få med dig någon denna gång också. Folk gillar helt enkelt inte när man är taskig emot andra.. Så skärpning nu för fan...

Tack för stödet, Newdown, men vad nmax tror behöver vi inte bry oss om. Och Holmen får gärna fundera.

Så nu Nmax skall vi ge oss på Birger?? Är det hans tur att bli attackerad av dig då??? Jag tror att du får svårt att få med dig någon denna gång också. Folk gillar helt enkelt inte när man är taskig emot andra.. Så skärpning nu för fan...
Vadå attackerad, inte ser jag nått, får står inte vad du menar. var det ordet stackarn du regerat på, kanske han skulle skrivet, synd om honom då.
Men Nmax skrivning var ju ljusår från vad du själv brukar prestera här.

Så nu får du nog skärpa till dig lite igen så du inte hamnar i galopp.

Vadå attackerad, inte ser jag nått, får står inte vad du menar. var det ordet stackarn du regerat på, kanske han skulle skrivet, synd om honom då.
Men Nmax skrivning var ju ljusår från vad du själv brukar prestera här.

Så nu får du nog skärpa till dig lite igen så du inte hamnar i galopp.

Det var det vanliga nedvärderandet av andra människor som jag reagerade på, som han brukar hålla på med. Och om du inte såg det, så tycker jag synd om dig, och OM du såg det, så spelar du bara för galleriet, och inget att bry sig om.... Försvara nu inte dumheter holmen. skärpning!!

Det var det vanliga nedvärderandet av andra människor som jag reagerade på, som han brukar hålla på med. Och om du inte såg det, så tycker jag synd om dig, och OM du såg det, så spelar du bara för galleriet, och inget att bry sig om.... Försvara nu inte dumheter holmen. skärpning!!
Du måste nog förklara vad var nedvärderad av andra mänskor, du får nog förklara.Kan fortfarande inte se det hos nmax skrivning.

Många gånger när du skriver är det inte så svårt att se när du skriver nedvärderande om andra.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp