Planerar flytten till Thailand, vad ska man ta med?

• Trådstartare Trådstartare kjell.t
  • Start datum Start datum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
K

kjell.t

Gäst
Hej!
Sätter huset i Sverige till salu i februari, hoppas det går fort, sen flyttar jag till Sattahip.
Jag har ett litet hus på 4 rum som e klart (bygger ett till senare)och kläderna är på plats med min fru :) som just nu bara passar hundarna.
Nya bilen levererades i fredags så jag tror jag klarar en hel del.
Att ta med, visumhandlingar pass plånbok och hund.

Jag är övertygad att jag glömmer något, men VAD?
Någon som har förslag?
MVH Kjell

Tycker jag har allt i Thailand redan utom mina verktyg-maskiner då jag redan har2 hus igång, ett i varje land., men är övertygad att en del dyker upp när jag ska tömma huset. Hur lång tid tar det normalt med transport Sverige- Thailand? Och vad borde priset ligga på /m3 ?

"kjell.t " sa:
Tycker jag har allt i Thailand redan utom mina verktyg-maskiner då jag redan har2 hus igång, ett i varje land., men är övertygad att en del dyker upp när jag ska tömma huset. Hur lång tid tar det normalt med transport Sverige- Thailand? Och vad borde priset ligga på /m3 ?
Detta har vi diskuterat tidigare, men det finns nog inget klart svar.
Det är nog upp till personen, hur pass mycket man vill och kan göra själv.
Jag är snart i samma situation som dej.
Som Lego säger personliga minnes saker, sen kommer det verkligen svåra.
Ska man släpa med sej bandsågen rikt och plan hyvel hela såg bordet och spånsug, nä det funkar nog inte. Men småsaker som jag tänker ta med, en riktig spänninsprovare plus de flesta handvektygen plus en massa special grjer som man samlat på sej under årens lopp.
Kolla i denna tråd hur snacket gick då (Ogiltig länk borttagen)
Vore kul om du kunde ge lite feedback,alltid lär mans ej nåt.
Annars så har Lego bra lösningar.
Lycka till Rolf

TACKAR FÖR HÄNVISNINGEN!!!
Har läst en hel del och är i kontakt med Legolas.
Dyker dock upp saker efterhand som man tydligen inte hittar i thailand och det var väl detta jag hoppats få svar på. Klart är att thai inte är så noga med elen så jag tar mina mätinstrument för att vara säker på att överleva.Jordning vad är det? Detta trots att det oftast är stengolv. Jordfelsbrytare finnes i thailand men anses onödigt av de flesta.
Sen kommer vi till köket där vi ju gillar att ha hjälpmedel.
Nu gör jag en lista med vad jag tar med, postar den när det är tid att åka.
Kommer ni på någor skulle det vara bra att veta

JO, lego e bra på bettet utan fördröjningar han kommer att få hjälpa mig och får en karma för effektivitet :) :)
HAHA och du för hänvisningen ;) ;);)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp