Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Skall med bygga om/ut, har för mycket tomt, för litet vardagsrum.
Slipper man så mycket trädgård som skall skötas
Skall bygga ut som vardagsrummet i förra huset, bygga ut som den inringade delen.
Flytta ut väggen 3m där soffan står nu bild 2, får vi 3x4,5m extra utrymme i vardagsrummet.
Skall med bygga om/ut, har för mycket tomt, för litet vardagsrum.
Slipper man så mycket trädgård som skall skötas
Skall bygga ut som vardagsrummet i förra huset, bygga ut som den inringade delen.
Flytta ut väggen 3m där soffan står nu bild 2, får vi 3x4,5m extra utrymme i vardagsrummet.
Har inte hänt så mycket sedan senast eller jo det har det ju men inte så mycket som syns. Nu är i alla fall samtliga fönster på plats och fönstret i vardagsrummet sänkt till samma nivå som dom andra. Tanken är att ek parketten skall gå in i fönstersmygen. Nu har jag ganska tunna väggar så det blir inte så mycket smyg men känslan av att fönstret verkligen går från golv till tak lär infinna sig.
Har inte hänt så mycket sedan senast eller jo det har det ju men inte så mycket som syns. Nu är i alla fall samtliga fönster på plats och fönstret i vardagsrummet sänkt till samma nivå som dom andra. Tanken är att ek parketten skall gå in i fönstersmygen. Nu har jag ganska tunna väggar så det blir inte så mycket smyg men känslan av att fönstret verkligen går från golv till tak lär infinna sig.
Denna vecka bor vi på mitt jobb. All personal jobbar hemifrån pga Corona. Grabben påsklov. Hemma har vi inte något golv kvar i vardagsrummet och matplatsen. Allt enligt plan. Gubbarna skall jobba på för att få dit bärlina och nytt golvbjälklag denna vecka så att det återigen går att bo i huset. Idag har det gått bra så vi hoppas det rullar på bra och att tidsplanen håller. Kunde såklart inte hålla mig så efter arbetsdagens slut åkte vi hem för att kika lite. Frugan behövde gå på toaletten och vägen dit var inte helt lätt Så här såg det ut.
Det har rullat på och nu är muren i grunden för den extra bärlinan klar. I morgon blir det bärlina och golvbjälkar. Troligtvis bor vi kvar på kontoret över helgen.
Denna vecka bor vi på mitt jobb. All personal jobbar hemifrån pga Corona. Grabben påsklov. Hemma har vi inte något golv kvar i vardagsrummet och matplatsen. Allt enligt plan. Gubbarna skall jobba på för att få dit bärlina och nytt golvbjälklag denna vecka så att det återigen går att bo i huset. Idag har det gått bra så vi hoppas det rullar på bra och att tidsplanen håller. Kunde såklart inte hålla mig så efter arbetsdagens slut åkte vi hem för att kika lite. Frugan behövde gå på toaletten och vägen dit var inte helt lätt Så här såg det ut.
Nu har vi fått tillbaka golvet i hela huset och lite småfixande har utförts. Parketten kom idag och börjar läggas på måndag. På tisdag kommer kamingubben och ställer tillbaka den. Onsdag kommer elektrikern och fixar och drar det sista samt installerar en media central. Lite rör och ventilation skall till på vinden innan torsdag då dom kommer och sprutar isolering på vinden så huset får en mössa.
Renoveringen går framåt. Har varit mycket småfix och sådant som inte direkt syns. Dom har varit här och sprutat lösull på vinden så nu är det välisolerat där i alla fall. Huset är en gammal sommarstuga så väggarna är inte så tjocka men vi har varit noga med isolering och att få bort onödiga köldbryggor. Diffusionsspärr ordentligt tejpad och överlapp. Gjort mycket för att bli av med kalldrag på golven. Allt detta tillsammans med 3-glas fönster i hela huset borde göra sitt till. Den här veckan växer köket fram. Väntar också på att plattas skall komma tillbaka och slutföra kakling av badrummet. Här kommer lite bilder.
Mycket småfix som knappt syns på bild är gjort. Blev att lägga nytt klinkers i hallen samt tapetsera om. Sovrummet fick nytt golv, samma som i resten av huset. Alla dessa extra grejor från min sida tar tid från projektet men jag vill samtidigt få allt klart. Idag har dom monterat duschbadkar och möbler i badrummet. Köksfläkten blev äntligen slutmonterad och vi fick lite lyse i köket.
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.