Skaffa glasögon i Thailand

Nu i somras köpte frun ett par glasögon på Top Charoen (tror jag att det var).

Dom hade en fin rea och hon tog dom bästa glasen. Tror det gick på ca 24k Thb

Där har jag köpt 2ggr men aldrig mer köp från dom. Dom har en beskrivning på Thai med normala priser,sedan en på eng. med farangpriser, bra eller hur, men kanske inte i alla butiker dom är ju egna företagare.
Numera har jag hittat kompetent butik och personal.
WAENTHONG By Weeraya I Chon Buri Ansila distrikt
12500 Tbh.Inkl bågar har inte sett så bra på 7 år.

Där har jag köpt 2ggr men aldrig mer köp från dom. Dom har en beskrivning på Thai med normala priser,sedan en på eng. med farangpriser, bra eller hur, men kanske inte i alla butiker dom är ju egna företagare.
Numera har jag hittat kompetent butik och personal.
WAENTHONG By Weeraya I Chon Buri Ansila distrikt
12500 Tbh.Inkl bågar har inte sett så bra på 7 år.

Tur att det var frun som behövde glasögon och inte jag.

Själv köper jag nästan ingenting i Thailand.
Allt jag behöver eller vill ha finns i Sverige och många gånger till ett bättre pris än Thailand.

Kanske synfelen kommer om några år och då får jag se närmare på priserna.

Jag har hittat kompletta brillor här för 3000 baht, är det den billigaste affären då?
Eller...

Jag hämtade mina nya brillor idag, slutpriset blev 4849:- inklusive allt. Men då är dom progressiva med individuell anpassning. Allt känns bra förutom priset.

Kan säga som så att polare hade köpt glasögon i asiatiskt land vet vilket men inte priset.
Någon typ av skada hade det blivit i ena glaset han gick till optiker i Sverige och lämna in dom.
han fick tillbaks dom efter ett dygn tyvvär vi har inte den här utrustningen i Europa och det här e så jävla bra gjort men vi kan inte köpa in och fixa den här typen av glas, pga kostnadsläget. Skall det fixas måste ja skicka ner till Asien i Europa är det omöjligt.

Kan säga som så att polare hade köpt glasögon i asiatiskt land vet vilket men inte priset.
Någon typ av skada hade det blivit i ena glaset han gick till optiker i Sverige och lämna in dom.
han fick tillbaks dom efter ett dygn tyvvär vi har inte den här utrustningen i Europa och det här e så jävla bra gjort men vi kan inte köpa in och fixa den här typen av glas, pga kostnadsläget. Skall det fixas måste ja skicka ner till Asien i Europa är det omöjligt.

För mig va det tvärt om med min klocka... I Arvika kunde dom byta batteri men inte i Pattaya, dom sa på Central Festival att det finns bara två ställen i Bkk som klarar den..

För mig va det tvärt om med min klocka... I Arvika kunde dom byta batteri men inte i Pattaya, dom sa på Central Festival att det finns bara två ställen i Bkk som klarar den..
Som du såg i mitt tidigare inlägg 25% av alla världens glasägon är tillverkade här i Thailand.
skickade ett meddelande på Line till dig med.

Mina bågar inköpta i Thailand gick sönder och jag gick till
Top Charoen och bad dom reparera dom .
Men det var omöjligt enligt dom men jag kunde ju köpa nya bågar för 8000 Tbh. Jag avböjde och tog med dom till en svensk optiker som reparerar dom för 130 sek

Skulle fixa nya glasögon till sonen i helgen. Gick till Specsavers. Han hittade två bågar han gillade med märket star wars. De kostade kompletta 695 kr/st. Dock hos Specsavers får man två och betalar för en, sen har Sthlms landsting rabatt till barn på 500 kronor per år, så vi skulle betala 195 kr för två par ... sen valde vi bättre plast glas (mer tåliga för barn och fick betala totalt 495 kronor för hela kalaset.

Billigt i Sverige också!

Be
Men hallå köpt själv hos specsavers de e ju skitbågar.
Va ju vad jag menade innan Jonas, bara för att du valde en skitbåge...
Jag har själv specsavers som jag haft i 5 år snart, ett par solisar å ett par vanliga, antriflex, polaroid mm. Kostade mig 1500 för båda och jag är supernöjd. Man får ju syna prylarna lite när man köper.
Även dyra märken säljer känsliga bågar.

Mina bågar inköpta i Thailand gick sönder och jag gick till
Top Charoen och bad dom reparera dom .
Men det var omöjligt enligt dom men jag kunde ju köpa nya bågar för 8000 Tbh. Jag avböjde och tog med dom till en svensk optiker som reparerar dom för 130 sek

Typiskt denna kedja Top Charoen, har bara dålig erfarenhet av dom

Liknande trådar

A
Svar
10
Visningar
8 K
Lhon Gen
L

Tillbaka
Topp