Skolan i Thailand/sverige och avgifter kontra mora..

 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
Kollade på hemsidan och inser att denna skola på Phuket är en av de billigaste. En på koh lanta tar cirka 20000 baht per barn och månad, den andra 10000 baht. plus diverse små avgifter som kan tillkomma.

Priserna är egentligen skrattretande låga om man jämför exempelvis med de internationella skolorna i Thailand, allt från 40000 baht / månad och uppåt. Vi svenskar är ganska bortskämda att skolan ska vara gratis. Det som är synd är att man i det läget inte uppskattar skolan lika mycket och det är egentligen det som ligger till grund för allt skit i skolorna.
Tag ut en symbolisk summa pengar och det kanske inte är lösningen på allt, men ändå på rätt väg.
Tänk er vad hela det svnseka skolväseendet kostar och hur många bara SKITER i skolan och dess lärare. Eller till och med förstör för andra på skolan. NOLL moral där.

Tillbaka till ämnet..
Jag skulle bli mycket förvånad om någon enda av de svenska barn som går på skolan i Thailand och betalar för det skolkar, förstör och mobbar. Nej, jag tror det är precis tvärtom. En mycket bra miljö at gå i skolan.

Sen tycker jag ju att summan man betalar ska vara lägre :wai:
5000 baht :) och mängdrabatt...
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
 

Liknande trådar

 
Tillbaka
Topp