Söker praktik plats i Thailand

 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
Jag går andra året på resor och turism programet på en skola utanför Umeå.
Jag har praktik vecka 8 år 2009. och 4-5 veckor frammåt, alltså från vecka 8-12. Och under den perioden får jag åka utomlands och praktisera, det finns platser i tex Barcelona, tenneriffa och kreta. Om jag har egna kontakter eller vet något ställe i ett annat land så får jag göra min praktik där.
Och jag har praktik 3 ggr under min gymnasie tid, så nu i Maj/Juni ska jag vara på Arlanda. Jag hade först sökt till ett hotell i Thailand som jag fått förslag av från en thaikompis i Sverige, och hon kände den som jobba på hotellt. Så jag sökte dit och fick svar att hon var mycket intresserade och dom ville att jag skulle skicka en CV + APU (praktik brev från lärarna)
Men har inte hört av dom sedan dess, och det har gått flera månader nu.

Jag undrar om det är någon av er här på chaimai som vet någon som jobbar på ett hotell eller som själv äger ett hotell i Thailand, som tar emot 2 praktikander från vecka 8-12. Skolan betalar flygresan tur och retur + boende (om inte hotellet står för det). Och vi som praktiserar ska inte ha betalt utan det här är en praktikperiod och inte ett jobb.
Så om du vet eller kanske själv har ett hotell och är intresserad av gratis arbetskraft så kan du höra av dig här.

Vänliga hälsningar Maria
 
hej maria

varför inte testa sawadee.com

de har ju ett antal hotell runt om i thailand. sen kan du ju ta kontakt med en efter en. någon gång måste ju du få napp.
skriv då att du förstår, talar och skriver en del thai och att ni i familjen umgås med thailändare och är väl bekanta med thailändsk kultur.

Vi har ju även ett flertal svenskar bosatta i thailand här på forumet som kanske har möjlighet att hjälpa dig.

om du nu får napp måste du lova mig att kolla upp projektet riktigt noga så
att allt går rätt till.

det låter jättekul. :thumbsup: :thumbsup:

lycka till

marianne
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
 

Liknande trådar

R
Svar
0
Visningar
1 K
Remus
R
B
Svar
3
Visningar
1 K
Banglassi
B
T
Svar
25
Visningar
12 K
Anonym
A
C
Svar
11
Visningar
3 K
BaBoo
B
A
Svar
0
Visningar
1 K
Anonym
A
A
Svar
2
Visningar
3 K
A
A
Svar
1
Visningar
2 K
misake
M
E
Svar
31
Visningar
3 K
Anonym
A
S
Svar
9
Visningar
1 K
A
 
Tillbaka
Topp