Thailand på plats 97 av 111 när det gäller kunskaper i engelska.

Minns att han var så jävla trött på klassen med 40 elever för där var ett himla oväsen på hans lektioner.

Han använde en megafon för att överhuvudtaget höras i klassrummet.

En av dom mest misslyckade lärare jag någonsin sett.

Eleverna var helt ointresserade av vad han sa mest för att dom inte fattade ett dugg av vad han sa på australiensisk dialekt.

Jag fattade ca 50% av vad han sa.

BTT
På skola i Thailand oväsen, nu tror inte ens jag på dig.

Och inte Thailärare.
Dottern blev agad av lärare i thaiskolan hemma i byn, hon har berättat senare om hur hemskt det var. Sådant gör att det känns ännu bättre att dom fick komma till Sverige. Fy f*n för sadistiska lärare! Om ni har missat den gamla filmen Hets med Stig Järrel som läraren "Caligula" så se den. Den håller än idag.

Dottern blev agad av lärare i thaiskolan hemma i byn, hon har berättat senare om hur hemskt det var. Sådant gör att det känns ännu bättre att dom fick komma till Sverige. Fy f*n för sadistiska lärare! Om ni har missat den gamla filmen Hets med Stig Järrel som läraren "Caligula" så se den. Den håller än idag.
Sånt sker inte på barnens skola, vi har barnen på skola som man kan säga högstandard.
Hade det skett hade nog ungarna sagt, tvärtom gillar dom gå på skolan och lärarna säger om yngste han är så annorlunda mot thaibarnen springer fram och kramar lärarna på morgonen, är väl nåt han fått hemifrån.

Det är kanske därför disciplinen är bättre med en thailärare än en farang,

BTT

Beror alltid på läraren om barnen sitter stilla eller skiter i läraren och busar. Dåliga lektioner busiga elever dom lessnar

Ligger väl en del i det men just faranger och lärarvikarier har ofta dålig disciplin i klassrummet.

Fast det är klart det är ju inte dom bästa lärarna som dyker upp för att jobba i Thailand. Många har problem med spriten och fejkade lärarcertifikat plus att dom har noll intresse av om barnen lär sig eller inte.
Dom flesta är bara ute efter att få stanna längre i Thailand.
Dom bästa lärarna hittar man väl på dom privata skolorna och på dom internationella.

BTT

Lydnad skall inte uppnås genom ett skräckvälde. Aga är vidrigt och får aldrig användas i någon form. Punkt! Det finns inget försvar för sådant, det gör mig vansinnig.

Har du varit i ett klassrum när det är som värst ex på någon skola i Malmö?

Jag kan lova dig att många lärare önskar att nån form av aga fortfarande fanns,

En lärare idag har inga hjälpmedel mot terroriserande elever.

BTT

Hej

Så här ser tabellen ut för Asien

Asia

Rank Country/region/Score​

Mvh isan lover

Ja synd att utvecklingen på engelska inte går snabbare i Thailand.
Det verkar sitta långt inne hos många och verkar tyvärr saknas hos många även på internationella företag i Thailand.

Att det är oväsen i många klassrum beror nog ofta på lärarna, troligen också åldersgrupp.

/ SatanG

Har du varit i ett klassrum när det är som värst ex på någon skola i Malmö?

Jag kan lova dig att många lärare önskar att nån form av aga fortfarande fanns,

En lärare idag har inga hjälpmedel mot terroriserande elever.

BTT
Tack och lov har jag inte det. Men hur illa ställt det än är så kan inget ursäkta aga. Det är säkert inte lätt att vara lärare på vissa skolor, det vet jag efter att nyligen ha haft 2 ungdomar på högstadiet. Men ALDRIG aga hur illa det än är. Det finns andra metoder som avstängning mm att ta till.

Jag är glad att du inte är lärare med den inställningen!

På nåt sätt är det skillnad, ungarna här hemma älskar gå till skolan, tycker det är kul, har inte eget minne att man kände samma när man gick på svensk skola.
Min styvsyster som jobbar som lekislärare och var med upp på äldste pojken skola för 7 år sen sa sådan skillnad, för oss är det kaos i klassrummet, så lugna ungar.

Ligger väl en del i det men just faranger och lärarvikarier har ofta dålig disciplin i klassrummet.

Fast det är klart det är ju inte dom bästa lärarna som dyker upp för att jobba i Thailand. Många har problem med spriten och fejkade lärarcertifikat plus att dom har noll intresse av om barnen lär sig eller inte.
Dom flesta är bara ute efter att få stanna längre i Thailand.
Dom bästa lärarna hittar man väl på dom privata skolorna och på dom internationella.

BTT
Antar att du använder dig själv som referensram.

Tack och lov har jag inte det. Men hur illa ställt det än är så kan inget ursäkta aga. Det är säkert inte lätt att vara lärare på vissa skolor, det vet jag efter att nyligen ha haft 2 ungdomar på högstadiet. Men ALDRIG aga hur illa det än är. Det finns andra metoder som avstängning mm att ta till.

Jag är glad att du inte är lärare med den inställningen!
Nja, vi har skolplikt i Sverige det går inte att stänga av nån, högst att visa ut från klassrummet för resten av lektionen men då utövar inte läraren den tillsynsplikt som läraren har och åker dit för vållande av annans död om mobbaren trillar ner i en pool eller blir påkörd av en bil.

Nja, vi har skolplikt i Sverige det går inte att stänga av nån, högst att visa ut från klassrummet för resten av lektionen men då utövar inte läraren den tillsynsplikt som läraren har och åker dit för vållande av annans död om mobbaren trillar ner i en pool eller blir påkörd av en bil.
Jo det går, åtminstone några dagar vid misstanke om grövre förseelser. Jag känner till något sådant fall. Maxlängd på en avstängning vet jag inte, beslut fattas av rektor.

Minns att han var så jävla trött på klassen med 40 elever för där var ett himla oväsen på hans lektioner.

Han använde en megafon för att överhuvudtaget höras i klassrummet.

En av dom mest misslyckade lärare jag någonsin sett.

Eleverna var helt ointresserade av vad han sa mest för att dom inte fattade ett dugg av vad han sa på australiensisk dialekt.

Jag fattade ca 50% av vad han sa.

BTT
Då hade du inte mycket hjälp av dina poäng

Liknande trådar

Tillbaka
Topp