Grundligare utredning av expats som söker longterm visa i Chonburi.

Om du läser från början så förstår du......
Phonta har aldrig själv sökt utdrag ur krimregistret, men han har HÖRT att det tar över 2månader.
Och när jag ifrågasatte det och berättade att det tog ca 1vecka för mig så kunde han ju aldrig tro på det.
För saker som Besserwissern Phonta inte själv har upplevt kan aldrig vara möjligt i hans lilla bubbla...........

Bezzerwisser 55555 :) Jag skall inte falla till föga och uttrycka vad jag tycker om dina inlägg , men de ligger i nivå med din avatar kan jag säga :rolleyes:
Har du problem med läsförståelse , jag ringde upp myndigheten som handlägger dessa utdrag , det var 2013 , jag fick svaret att de var kraftigt överbelastade och jag kunde räkna med upp till 8 veckor på detta , det hade jag inte tid med utan sökte mitt ettårs retirement i Thailand i stället , där behövdes inget utdrag ur krimregister , sen började du surra om V licens på nån Norsk Ögrupp , vad har det med Visumfrågor att göra .. Lägger ner diskussionen , som att resonera med vår eminente statsminister , byter ämne när det blir obegripligt svårt att formulera sig :p

Precis, är ju många som behöver det däruppe, speciellt om man har Isbjörnar på hjärnan 55555:):):)
Ja eller för jakten på ripa,säl,vildren,fjällräv mm ;-)

20150911_113547.jpg

Bezzerwisser 55555 :) Jag skall inte falla till föga och uttrycka vad jag tycker om dina inlägg , men de ligger i nivå med din avatar kan jag säga :rolleyes:
Har du problem med läsförståelse , jag ringde upp myndigheten som handlägger dessa utdrag , det var 2013 , jag fick svaret att de var kraftigt överbelastade och jag kunde räkna med upp till 8 veckor på detta , det hade jag inte tid med utan sökte mitt ettårs retirement i Thailand i stället , där behövdes inget utdrag ur krimregister , sen började du surra om V licens på nån Norsk Ögrupp , vad har det med Visumfrågor att göra .. Lägger ner diskussionen , som att resonera med vår eminente statsminister , byter ämne när det blir obegripligt svårt att formulera sig :p
Ett utdrag ur krimregistret tar ecakt lika lång tid att få om man söker det till visum,vapenlicens i utlandet eller till ett säkerhetsklassat arbete i utlandet, det är nämligen samma utdrag och från samma myndighet.
Men lever man i sin lilla bubbla/kokosnöt så kan man inte ta åt sig det :D

Jag tar årligen, sedan 2011 ut registerutdrag från belastningsregistret då mina uppdragsgivare kräver detta. Tar normalt en vecka. Har som längst fått vänta två veckor. Fyller i på nätet och printar ut då underskrift krävs på ansökan. Fotar av med mobilen och bifogar filen till mitt mail. Klart på fem minuter...

Du har alldeles säkert rätt i det. Jag har inte sökt visum med utdrag. Jag har lämnat det i andra syften. Då har det varit tydligt angivet att det skall vara oöppnat.

Finns arbetsgivare som felaktigt kräver utdraget i oöppnat kuvert. Nedan från Polisens infosida...;

Rundt den 20 desember skal jeg til Imigrationen i Sriracha Chonburi og for nya min ett årige Visa . Kjerringen fyller ut alle papir for meg , og så var vi og tok bilde av meg i går . På imigrationen leverer kjerringen mine papir for ett års visa , Jeg sitter i bilen ,så kommer det ut ei Polis dame og tar bilde av meg med mobilen sin ,grunnen jeg er lamm i den eine foten . Vi for som vanlig beskjed , kom tilbake om en time og hent passet , då er alt klart , Imigrationen i Sriracha er forste klassisk , god servise og smilande damer , Mange Svensker her i Bangsaen klager på Imigrationen i Sriracha , Og reiser til Pattaya . Då er det dei det er feil med , og ikke imigrationen ,

Rundt den 20 desember skal jeg til Imigrationen i Sriracha Chonburi og for nya min ett årige Visa . Kjerringen fyller ut alle papir for meg , og så var vi og tok bilde av meg i går . På imigrationen leverer kjerringen mine papir for ett års visa , Jeg sitter i bilen ,så kommer det ut ei Polis dame og tar bilde av meg med mobilen sin ,grunnen jeg er lamm i den eine foten . Vi for som vanlig beskjed , kom tilbake om en time og hent passet , då er alt klart , Imigrationen i Sriracha er forste klassisk , god servise og smilande damer , Mange Svensker her i Bangsaen klager på Imigrationen i Sriracha , Og reiser til Pattaya . Då er det dei det er feil med , og ikke imigrationen ,

Tre måners visaen , reiser kjerringen til Imigrationen Sriracha og fiksa , det tar ca 5 minutter , så er alt klart , Jeg ville ta Visaen på dataen ,men kjerringen reiser på onsdagerne , då er det markeds-dag i Sriracha . på hovedsgata på begge sider på trottoaren . Det elsker Kjerringen .det er ikke altid ho kjoper noe , men ho vill titta ,

P1050822.jpg

P1050811.jpg

P1050830.jpg

P1050820.jpg

P1050814.jpg

P1050807.jpg

P1050816.jpg

Tre måners visaen , reiser kjerringen til Imigrationen Sriracha og fiksa , det tar ca 5 minutter , så er alt klart , Jeg ville ta Visaen på dataen ,men kjerringen reiser på onsdagerne , då er det markeds-dag i Sriracha . på hovedsgata på begge sider på trottoaren . Det elsker Kjerringen .det er ikke altid ho kjoper noe , men ho vill titta ,

P1050822.jpg

P1050811.jpg

P1050830.jpg

P1050820.jpg

P1050814.jpg

P1050807.jpg

P1050816.jpg
På markedet her ser dere dei har nye bukser med merkelapp på - og prisen er 23 euro . og selges for 60 baht . Pruter dere på prisene på markedet , når dere er der ????

Liknande trådar

Tillbaka
Topp