Söker jobb i thailand

nä men det hade varit bra om man hitta något företag där man kunde liksom jobba lagligt och med visum så man kan jobba några år kanske osv och flytta dit liksom :)
Thailändarna vill inte ha utländsk konkurrens om jobben, annat än för de jobben de inte vill göra själva. Byggnadsarbetare och fiskare är sådana arbeten, men då är lönen för gästarbetarna från Kambodja och Burma på en nivå du kanske skulle överleva en vecka på. [emoji12]
Högutbildade i internationella företag kan få jobb i Thailand, men då får du satsa på rätt utbildning först.

Thailand är nog ett av dom svåraste länderna att åka till och ta ett ströjobb när kassan sinar.
Sådana turister är inte önskvärda här så man har skapat ett tufft regelverk för att hindra det.
TS kan nog finna ett jobb men lönen och arbetsvillkoren kommer han inte att gilla.
Här är det hög utbildning som gäller för vettiga jobb.

Om TS vill bo i Thailand så är mitt enda råd, börja plugga.
Man kan plugga här med CSN stöd och han är så ung att det verkligen är värt att skaffa en utbildning.
Plugga här en 5-6 år sen kan han fixa ett bra jobba och stanna.

Vill du veta mer om att plugga här, CSN mm så har jag en vän som vet allt om detta.

Om TS vill bo i Thailand så är mitt enda råd, börja plugga.
Man kan plugga här med CSN stöd och han är så ung att det verkligen är värt att skaffa en utbildning.
Plugga här en 5-6 år sen kan han fixa ett bra jobba och stanna.

Vill du veta mer om att plugga här, CSN mm så har jag en vän som vet allt om detta.
Ja det hade varit iontressamnt att veta mer om det !:)

Orange link telefonförsäljare... Finns ett annat företag med, kan ej namnet. Pallar du den grejen kan sälja? Orange är seriösa ca: 50k bath plus provision. Fixar med wp och uppehållstillstånd. Ingen utb. Krävs drivenhet och arbetsintervju. Finns i Hua hin och bangkok.

Är du sjuksköterska finns det jobb i Thailand som telefonrådgivare mot Sverige.

Tjenare!

Jag är examinerad maskiningenjör från Sverige. Hur tror ni möjlighet att få jobb i Thailand är för mig?

Har även dokumenterad erfarenhet av matematikundervisning på gymnasiet.

Orange link telefonförsäljare... Finns ett annat företag med, kan ej namnet. Pallar du den grejen kan sälja? Orange är seriösa ca: 50k bath plus provision. Fixar med wp och uppehållstillstånd. Ingen utb. Krävs drivenhet och arbetsintervju. Finns i Hua hin och bangkok.
Ja jag har hört av m,ig till dem men dem svara inte tyvär :/

Liknande trådar

T
Svar
25
Visningar
12 K
Anonym
A
R
Svar
0