Förstagångsbesökare i Pattaya och Jomtien, söker tips på boende mm

 
Vill inte göra dig ledsen, men... det finns massor av hotell i city som slår detta gamla hotell.
Dessutom till ett mycket bättre pris.

Det var bara ett förslag, inget måste alls.
Finns ju hundratals hotell i Pattaya som passar en del bättre eller sämre.
Att det är gammalt och funnits länge innebär ju inte att det behöver vara skit för det.
Hellre Lek än ett urinstinkande hotell på soi Buakhao för 500 bath.
Där även kackelackorna rasslar iväg när man tänder lampan vid hemkomst på natten.
Gammalt behöver ju inte betyda dåligt för då hade dom flesta av er inget att göra i TH överhuvudtaget.
:D
 
Det var bara ett förslag, inget måste alls.
Finns ju hundratals hotell i Pattaya som passar en del bättre eller sämre.
Att det är gammalt och funnits länge innebär ju inte att det behöver vara skit för det.
Hellre Lek än ett urinstinkande hotell på soi Buakhao för 500 bath.
Där även kackelackorna rasslar iväg när man tänder lampan vid hemkomst på natten.
Gammalt behöver ju inte betyda dåligt för då hade dom flesta av er inget att göra i TH överhuvudtaget.
:D


Felpost. Såg nu att han redan bokat, men för 800 kr per natt skulle jag kolla om det finns
något ledigt högt upp på Holiday Inn
 
Senast redigerad av en moderator:
Om du inte søker budget så har du några alternativ hær också ;)
Något av dom skulle jag valt om jag hade tagit in på hotell i Pattaya idag. :beer:

https://www.royalcliff.com/hotels/royal-cliff-grand-hotel
Ligger fint till på Soi Kasetsin med utsikt øver Kho Larn.

http://www.centarahotelsresorts.com/centaragrand/cmbr/
Om jag hade åkt med fru och barn, bra familjehotell, såg i tidningen att det hade blivit valt till bæsta familje hotell, stort badland før barnen.
De var coola ... funkar ju några nätter men i ett par veckor så blir det för dyrt ...
 
De var coola ... funkar ju några nätter men i ett par veckor så blir det för dyrt ...
Ja en natt eller två borde du testa på Centara med familjen, tror barnen hade gillat badområdet, vi har åkt ner och betalat bara för att få använda deras poolområde.
 
Senast redigerad av en moderator:
Jag säger bara ARECA LODGE, ett av de mest prisvärda boenden jag bott på i Thailand och PATTAYA.
Självklart finns det boenden som är billigare och som har pool och även frukost men då bor du inte alls lika centralt.
Kolla in recensioner och sedan jämför
 
Jag säger bara ARECA LODGE, ett av de mest prisvärda boenden jag bott på i Thailand och PATTAYA.
Självklart finns det boenden som är billigare och som har pool och även frukost men då bor du inte alls lika centralt.
Kolla in recensioner och sedan jämför

Bra hotell, men... ligger nog på 1500 - 2000 tbh. Bodde där för 8 år sedan och då var priset 1400 tbh.
 
Och fick ned priset till 500!? :eek: ;)
Nåt du inte förstod ??? Skall jag förtydliga mig , normalt bor jag på lowprice Hotell , men för tre år sen tog gumman och jag ner Svärföräldrarna till Pattaya , jag ville ge dem några dagar att minnas , därför bodde vi på Areca , något jag normalt aldrig skulle göra ..
Capice ?? Eller kanske bättre ,förstod du nu ...?:eek: som du säger :)
 
Nåt du inte förstod ??? Skall jag förtydliga mig , normalt bor jag på lowprice Hotell , men för tre år sen tog gumman och jag ner Svärföräldrarna till Pattaya , jag ville ge dem några dagar att minnas , därför bodde vi på Areca , något jag normalt aldrig skulle göra ..
Capice ?? Eller kanske bättre ,förstod du nu ...?:eek: som du säger :)

Jösses vad har du ätit till frukost! Härom dagen kommenterade du nmax om hans ej så trevliga inlägg. Hur trevliga inlägg gör du själv.

Klart att jag förstod, trodde bara att det gick att skämta lite men nepp.

Jaja hoppas att jag aldrig blir en surgubbe.

Godkväll alla glada och alla andra.
 
Citrongräs brukar jag äta, lite surt men gott ändå även om jag äter det ungefär på samma sätt som en morot direkt ut trädgårdslandet.
Färskpressad citron är också gott precis som den är.
;)
 
Jösses vad har du ätit till frukost! Härom dagen kommenterade du nmax om hans ej så trevliga inlägg. Hur trevliga inlägg gör du själv.

Klart att jag förstod, trodde bara att det gick att skämta lite men nepp.

Jaja hoppas att jag aldrig blir en surgubbe.

Godkväll alla glada och alla andra.
Tycker inte mitt inlägg var mer surt än det jag svarade på , ....:):)
Som tidigare sagts så finns alltid problemet med ett svar i skrift , man ser inget av den eventuella irioni som ofta finns i inläggen , ett skojfriskt inlägg kan mycket väl uppfattas som aggresivt
Men med den gubben du petade in var det väl inte konstigt :eek: :):):)denna är bättre
 
Tycker inte mitt inlägg var mer surt än det jag svarade på , ....:):)
Som tidigare sagts så finns alltid problemet med ett svar i skrift , man ser inget av den eventuella irioni som ofta finns i inläggen , ett skojfriskt inlägg kan mycket väl uppfattas som aggresivt
Men med den gubben du petade in var det väl inte konstigt :eek: :):):)denna är bättre

Gubben jag petade in var en smiley. För mig betyder det att man säger något med glimten i ögat. Vi tolkar saker olika. Ska inte kommentera varken dig eller andra på detta forum igen.

Simma lugnt
 
Gubben jag petade in var en smiley. För mig betyder det att man säger något med glimten i ögat. Vi tolkar saker olika. Ska inte kommentera varken dig eller andra på detta forum igen.

Simma lugnt
Ta inte illa upp nu , det kan lika gärna skyllas på att jag misstolkade Dig i ditt inlägg , inget illa ment och i alla fall från mig inget agg mot Dig :wai:
Ps , den gubben kan jag skicka till vår rikspajas som jag får uppkastningar av att se nu för tiden :eek: Uuuurk
 
 

Liknande trådar

 
Tillbaka
Topp