Thailand söker 10 000 utländska engelskalärare.

Hej

Har aldrig jobbat på bandet men jag har svårt att tänka mig att något större Volvo företag anställer folk som inte kan engelska, det är ju koncern språk, dessutom har man numera slutat översätta instruktioner, ritningar och manualer till Svenska på många Volvoföretag, förr fanns det ju hela avdelningar som bara satt och översatte, ett enormt slöseri med resurser och pengar.

Mvh isan lover

Det ingår om du levererar en ny maskin eller utrustning till Volvo i Sverige att menyer och instruktioner är på svenska. Det står med i specifikationen du får innan du lägger en offert. Skillnad på koncernspråk som används vid kommunikation mellan avdelningar och länder och språket som används ute vid en maskin eller dagliga manualer för produktionspersonal.

De flesta, om inte alla företag har tekniska specifikationer du måste uppfylla när du levererar utrustning och där brukar språk för manualer och menyer stå med. Stora företag som Volvo betalar stora summor extra per maskin bara för att få utrustningen efter sina egna specifikationer och inte tillverkarens grundinställningar.

Sen är det klart att det finns utrustning som tillverkas i andra länder där medföljande manual är på engelska samt ett par andra språk men kanske inte svenska. Skillnad på att köpa in en borrmaskin och köpa in en produktionslinje.

Det ingår om du levererar en ny maskin eller utrustning till Volvo i Sverige att menyer och instruktioner är på svenska. Det står med i specifikationen du får innan du lägger en offert. Skillnad på koncernspråk som används vid kommunikation mellan avdelningar och länder och språket som används ute vid en maskin eller dagliga manualer för produktionspersonal.

De flesta, om inte alla företag har tekniska specifikationer du måste uppfylla när du levererar utrustning och där brukar språk för manualer och menyer stå med. Stora företag som Volvo betalar stora summor extra per maskin bara för att få utrustningen efter sina egna specifikationer och inte tillverkarens grundinställningar.

Sen är det klart att det finns utrustning som tillverkas i andra länder där medföljande manual är på engelska samt ett par andra språk men kanske inte svenska. Skillnad på att köpa in en borrmaskin och köpa in en produktionslinje.

Hej

Jag jämförde med Volvo Aero där det mesta var på engelska sedan många år (nu är ju företaget utlandsägd), men kanske har inte bilindustrin kommit lika långt, har dom inte ens krav på engelskakunskaper hos personalen inom bilindustrin?

Mvh isan lover

Hej

Jag jämförde med Volvo Aero där det mesta var på engelska sedan många år (nu är ju företaget utlandsägd), men kanske har inte bilindustrin kommit lika långt, har dom inte ens krav på engelskakunskaper hos personalen inom bilindustrin?

Mvh isan lover

Jag skrev ju att det är krav på engelskakunskaper för att få anställning. Det är inte detsamma som att specifikationerna vid inköp av nya linjer och utrustning tillåter att menyerna är på engelska vid operatörspaneler och liknande.

De flesta industrier jag vet i Göteborg med omnejd försöker ha sina menyer och operatörsinstruktioner på svenska.

Sen finns det en del gamla dåliga översättningar på äldre maskiner runtomkring och även en del som har menyerna på engelska. Har till och med sett menyer på tyska och även holländska pga att vissa företag saknar all relevant kompetens som behövs när man köper in nya saker. Detta drabbar oftast mindre industrier där leverantörerna gärna vill dumpa sin skit och dra vidare. Volvo är ett så stort företag att leverantörer köar för att komma in.

Jag har aldrig pluggad engelska, har lärt det via TV. Sedan studerade jag I Lund och allt studiematerial var på engelska, inga problem för jag hade tittat på odubbad TV. :rolleyes:
Här en kadanensisk vän som brukar säga att du pratar den mest begripliga engelska han hört. Tack vare Humphrey Bogart och andra goa gubbar och gummor. :cool:

Ja är hellre inte hög utbildad, jobbade med caterpillar i Sverige där var allt på engelska. I början var de knepigt, med tiden blev ja service manager på var motor i Sverige. Jobbade mycket med jämnare, de funkade. Fast stava har ja alltid strulat med, även svenska

Liknande trådar

B
Svar
3
Visningar
1 K
Banglassi
B
T
Svar
25
Visningar