Thailand på plats 97 av 111 när det gäller kunskaper i engelska.

Nja, vi har skolplikt i Sverige det går inte att stänga av nån, högst att visa ut från klassrummet för resten av lektionen men då utövar inte läraren den tillsynsplikt som läraren har och åker dit för vållande av annans död om mobbaren trillar ner i en pool eller blir påkörd av en bil.
Och alla lyder skolplikten? Inte våran dotter i alla fall, en gång i månaden är hon där, på sin höjd!!

Och alla lyder skolplikten? Inte våran dotter i alla fall, en gång i månaden är hon där, på sin höjd!!
Är inte du lite ansvarig där om hon inte går till skolan, Ok kan vara dåliga lärare men ansvaret ligger på dej
Viccade som lärare ett år, påstår inte jag är bäst, det var en grabb i en klass matte som inte ville försöka ens
en svensk pojke, jag satte mej ned med han och hjälpte han förstå ingen hade gjort det sa han innan vår terminen
var slut var han nästan i kapp dom andra. Det var en speciel termin jobbigt men gav ett bra rasultat, från början var killen
hopplös hotade att rispa min bil och sånt men var egentiligen en fin kille, föräldrarna brydde sej inte

Då hade du inte mycket hjälp av dina poäng

Nej poäng har inget att göra med hur duktig du är som lärare.

Att jobba som lärare i Bangkok är tufft med pendling och annat.

Jag jobbade ett tag på andra sidan av floden så först fick jag ta bussen i rusningstrafiken till båten och sen båt och en sen en buss till på 30 minuter till skolan.
Man var ganska slut när man kom hem vid 8 tiden på kvällen så det blev några öl sen på den lokala puben.

BTT

Nja, vi har skolplikt i Sverige det går inte att stänga av nån, högst att visa ut från klassrummet för resten av lektionen men då utövar inte läraren den tillsynsplikt som läraren har och åker dit för vållande av annans död om mobbaren trillar ner i en pool eller blir påkörd av en bil.

Du har inga lagliga metoder för att stoppa terroristerna i klassrummet.

Råkar du ta tag i nån elev kan du bli anmäld för olaga tvång och i värsta fall misshandel.

Föräldrarna har alltid rätt.

BTT

Nu gäller ju skolplikten skolan, och rektorn, som inte får hindra elever att deltaga i undervisningen.

Om nån inte kommer,? det skiter det svenska socialdemokratiska samhället i sen massor av år tillbaks.

Nej poäng har inget att göra med hur duktig du är som lärare.

Att jobba som lärare i Bangkok är tufft med pendling och annat.

Jag jobbade ett tag på andra sidan av floden så först fick jag ta bussen i rusningstrafiken till båten och sen båt och en sen en buss till på 30 minuter till skolan.
Man var ganska slut när man kom hem vid 8 tiden på kvällen så det blev några öl sen på den lokala puben.

BTT

Du var ju inte ens tillräckligt duktig för att förstå en australiensare. Så varken din engelska eller dina poäng hjälpte.

Nu gäller ju skolplikten skolan, och rektorn, som inte får hindra elever att deltaga i undervisningen.

Om nån inte kommer,? det skiter det svenska socialdemokratiska samhället i sen massor av år tillbaks.
Om nån inte går till skolan är inte det föräldrarnas ansvar, skolan kan inte hämta nån med polis eller hur och sossarna
eller nån annan kan inte stifta en lag där elever blir våldsomhändertagna till skolan, och skulle den eleven vilja lära
sej nåt då Huva hur du tänker

Om nån inte går till skolan är inte det föräldrarnas ansvar, skolan kan inte hämta nån med polis eller hur och sossarna
eller nån annan kan inte stifta en lag där elever blir våldsomhändertagna till skolan, och skulle den eleven vilja lära
sej nåt då Huva hur du tänker

Man kan få ett vite om man inte skickar sitt barn till skolan och ev kan socialen kopplas in.

BTT

Du är en hejare på engelska då.

Sen har ju antal poäng på svensk högskola inget att göra med hur du pratar med eller förstår en native speaker.

Ta dom som pluggat franska i Sverige. Många fattar inte ett smack när dom pratar med en infödd fransos.

BTT

Nej, jag är ingen höjdare på något språk. Jag är egentligen urusel när det kommer till språk.

Var och en har sina ”verktyg” och sedan får man använda dessa på bästa möjliga sätt.
Vad du gör med dina poäng kan vara intressant. Jonglerar du med poängen på kvällarna eller använder du poängen på sommaren för att svalka dig när solen lyser som bäst?

Jag kan ha lite knepigt att förstå en del skottar och klarar nog inte av att förstå hälften om jag hör en konversation mellan två skottar.
Sedan finns det skottar som pratar vettigt och sådana som inte gör det.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp