Störande oljud i Thailand

A

Anonym

Gäst
Nu vet jag varför Thai skriker i stort sett ALLTID , deras förbannade By partyn , nu har de under den en och halv månad jag varit i byn haft två Partyn , just nu så har de kört runt med en lastbil som har sån helv bas så hundarna går och gömmer sig ,vattnet i diskhon hoppade så det skvätte ut på golvet ,,i detta hänseende helt sjukt detta folk , Klart att är att detta skapar grava hörselskador , Jag stannar inte en dag till om det blir nytt party , då blir det hotell på annan ort .. Sen gapas det om ljuddämpare som låter för högt Sjuuuuukt :mad::mad::mad::mad:

Nu vet jag varför Thai skriker i stort sett ALLTID , deras förbannade By partyn , nu har de under den en och halv månad jag varit i byn haft två Partyn , just nu så har de kört runt med en lastbil som har sån helv bas så hundarna går och gömmer sig ,vattnet i diskhon hoppade så det skvätte ut på golvet ,,i detta hänseende helt sjukt detta folk , Klart att är att detta skapar grava hörselskador , Jag stannar inte en dag till om det blir nytt party , då blir det hotell på annan ort .. Sen gapas det om ljuddämpare som låter för högt Sjuuuuukt :mad::mad::mad::mad:
DU läser för mycket på hästens forum, eller är det så enkelt att du inte fattar vad som sker i Thailand, men det är väl gott att få lite musik på morgonen, speciellt begravnings musiken.
Gill läget eller flytt.
Tror inte att et hjälper att klaga till juntan.

2 partyn på den tiden är väl inget att klaga på och idag är det ju gamla kungens födelsedag så är ju lite partyn över allt Tror mera på att det här är något du bara tar upp för du har tröttnat på Isan och vill ner till Pattaya

Trivs ganska bra här , kom ju hem för en sisådär 5 dagar sen , så än så länge fixar jag det , men blir nog en sväng med MC n snart igen ;)

Jag som bor här jämt förvånas över att nästan alla privata fester samt hög nusik har försvunnit med året när kungen dog och det var förbjudet.
Ärligt jag saknar detta partyljud ibland tycker det är en del av Thailand. Här är det konstant tyst, nästan som i Sverige, tråkigt. :rolleyes::p

Har själv en Hakka Buscha , jacka jabba dämpare ;) Samt en Power Commander och ett bättre insugsfilter mm , men inte låter den över 95 db , det har jag papper på , snuten blir skitsur när de inte kan kräva några Mia Noi slantar , Den drar däremot mindre soppa med dessa "aftermarket parts" , 0,40 l/10 mil låg jag på i snitt ner till Pattis , och då stod jag på hyfsat då vägarna var riktigt bra anser jag :)

Jag som bor här jämt förvånas över att nästan alla privata fester samt hög nusik har försvunnit med året när kungen dog och det var förbjudet.
Ärligt jag saknar detta partyljud ibland tycker det är en del av Thailand. Här är det konstant tyst, nästan som i Sverige, tråkigt. :rolleyes::p
jag har inget emot musik från Party , men när de kör tre timmar så att jyckarna gömmer sig samt jag själv får ont i skallen , basen var helt sjuk , aldrig upplevt något dylikt:)

Samma här, har ju själv stått och hoppat med öl i näven framför sådan där lastbil fullspäckad med högtalare som rullar sakta fram ;) är ju bara kul.

våran granne deras sån drygt 40 år leker med bil ljud. i kväll var de fan så man fick gå in och stänga om sej,ja gillar musik men när ja spelar behöver inte mina grannar ha hörsel skydd. men tydligen skall de låta så mycket som möjligt, sånt kan jag nog aldrig lära mej trivas med

Samma här, har ju själv stått och hoppat med öl i näven framför sådan där lastbil fullspäckad med högtalare som rullar sakta fram ;) är ju bara kul.
Vi har haft lastbilar fulla med högtalare här förut m ingen fara alls , men nu är det nån djäkla dåre de hyr ,, Klart skadlig ljudnivå och basen skall vi inte snacka om , var så takteglet skakade bokstavligt , många Thai som inte gillade det heller , så inte var jag ensam om att tycka det var lite "to much "

Vi har haft lastbilar fulla med högtalare här förut m ingen fara alls , men nu är det nån djäkla dåre de hyr ,, Klart skadlig ljudnivå och basen skall vi inte snacka om , var så takteglet skakade bokstavligt , många Thai som inte gillade det heller , så inte var jag ensam om att tycka det var lite "to much "
Ja det får ju vara lite måtta.
Och jag har aldrig bott längs ett stråk där dom kör, är väl värre då, bara hört dom på avstånd och kunnat välja om jag vill gå med eller ej.
Hade inte heller velat ha det en längre stund rakt utanför huset.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp